کد خبر : 1683979 | 26 اردیبهشت 1399 ساعت 23:47 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

حریرچی: تنفس عامل شیوع ویروس است؛

باشگاه‌های بدنسازی، مرکز انتقال کرونا

معاون کل وزارت بهداشت معتقد است تنفس ورزشکاران، حتی در بهترین مراکز بدنسازی ممکن است عامل انتقال ویروس کرونا شود.

باشگاه‌های بدنسازی، مرکز انتقال کرونا

به گزارش "ورزش سه"، ایرج حریرچی در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه اولویت اصلی ما سلامت مردم است، اظهار کرد: اینکه اثرات بیماری‌زایی و مرگ و میر این ویروس را به حداقل برسانیم اصلی‌ترین اولویت وزارت بهداشت است و به موضوع دیگری فکر نمی‌کنیم. قطعا اقتصاد مردم هم برای ما اهمیت دارد و بر اساس آن تصمیم گیری می‌کنیم.

 

او ادامه داد: می دانیم ۲۸۲ هزار مرکز ورزشی در کشور وجود دارد که تعداد قابل توجهی از مردم از همین مراکز، معیشت خود را تامین می‌کنند؛ مشکلات مردم را درک می‌کنیم ولی مجبور هستیم کاری کنیم که اولا چرخ ویروس نچرخد و بعد، چرخ معیشت مردم بچرخد.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص فعالیت باشگاه‌های بدنسازی ابراز کرد: اگر خدایی ناکرده در یک مرکز بدنسازی اتفاقی بیفتد که افراد مراجعه کننده، مربیان و کارکنان آنجا دچار آلودگی شوند و به همین دلیل ما مجبور شویم تعطیلی‌ها را طولانی‌تر اعلام کنیم، چه اتفاقی می‌اُفتد؟ به قول سازمان بهداشت جهانی، بازگشایی زودرس مراکز، اولین اثر منفی را برای اقتصاد خواهد داشت.

 

حریرچی با اشاره به امکانات باشگاه‌های بدنسازی عنوان کرد: در خیلی از مراکز ورزشیِ بدنسازی، استانداردهای لازم برای خود آن مرکز وجود ندارد و همچنین به دلیل تراکم آن مرکز، حضور در آنجا برای شیوع ویروس کرونا بد است.

 

او یادآور شد: در یک باشگاه بدنسازی، وسایل متعدد ورزشی در کنار هم قرار گرفته، رختکن‌ها و دوش‌های کوچکی در این مراکز ورزشی وجود دارد و علاوه بر آن، بیشتر آنها در زیر زمین‌ها هستند و از تهویه مناسب برخوردار نیستند.

 

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این بیماری(کرونا) از طریق تنفس خیلی سریع منتقل می‌شود، گفت: وقتی ورزشکاران در یک مرکز بدنسازی نفس نفس می‌زنند یا همان بوی عرق و تنفس که در بهترین باشگاه‌های کشور هم وجود دارد، موجب انتقال ویروس کرونا خواهد شد.

 

حریرچی با بیان اینکه به سلامت و معیشت مردم توجه داریم، اظهار کرد: وضعیت باشگاه‌های بدنسازی و مسابقات لیگ را در نظر می‌گیریم و بر اساس پروتکل‌های لازم، تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

او تصریح کرد: در کمیته‌های وزارت بهداشت، یک سری دانشمند می‌نشینند و تصمیم‌گیری می‌کنند. چند استاد دانشگاه در کمیته‌های ما بحث می‌کنند و به نتیجه می‌رسند و ما هم با معیارهای ملی نظرمان را می‌دهیم.

دیدگاه‌ها