کد خبر : 1683996 | 27 اردیبهشت 1399 ساعت 09:23 | 51.4K بازدید | 0 دیدگاه

ورود دی مارتزیو به پرونده آزمون (گزارش)

پرونده انتقال سردار آزمون به یک تیم بزرگ اروپایی دوباره روی میز است.

ورود دی مارتزیو به پرونده آزمون (گزارش)

به گزارش ورزش سه ، در موارد قبلی انتقال گلزن ایرانی ناتمام ماند تا او همچنان به بازی در لیگ روسیه ادامه دهد. آیا این بار هم قرار است همان سناریو تکرار شود؟ چندان مطمئن نباشید، حتی اگر آلکساندر مدودف، رئیس باشگاه زنیت گفته باشد که آزمون را به ناپولی نمی‌فروشد.


اکثر نقل و انتقالات فوتبال اروپا چنین روندی را طی کرده است. معمولاً باشگاه فروشنده در برابر اولین پیشنهاد باشگاه خریدار مقاومت می‌کند، ولی وقتی پیشنهادات بهتر از راه می‌رسند آرام آرام برای فروش وسوسه می‌شود. فوتبال یک بازار بزرگ است و باشگاه‌ها با در نظر گرفتن منافع تجاری است که می‌توانند به حیات‌شان ادامه بدهند. این بار هم «نه» زنیت به معنی جواب منفی دائمی نیست و شاید آنها در هفته‌های آینده موضع متفاوتی بگیرند. از طرف دیگر نهایی شدن این انتقال را هم نمی‌توان قطعی دانست و به رضایت تمام طرفین ماجرا یعنی زنیت، ناپولی و البته سردار و اطرافیانش بستگی دارد.

 

*آزمون در بالای لیست خریدهای ناپولی


برای طرف ایتالیایی این پرونده بسته نشده و رسانه‌های این کشور در روزهای گذشته بحث‌های داغی درباره گلزن ایرانی و ماجرای انتقالش به ناپولی داشتند. آلفردو پدولا، خبرنگار ایتالیایی و کارشناس حوزه نقل و انتقالات به برنامه «اسپرت ایتالیا» گفت: «ناپولی ممکن است مجبور به جذب سه مهاجم جدید شود. آینده مرتنز مبهم است و باشگاه هنوز نتوانسته با او به توافق برسد. کایخون در پایان فصل جدا می‌شود و میلیک همچنان با تمدید قرارداد مخالفت می‌کند. آزمون اولین بازیکن در فهرست گتوزو است. او با زنیت صدرنشین لیگ روسیه است که به زودی از سر گرفته خواهد شد، ولی انتظار می‌رود در هفته‌های آینده پیشنهادات جدیدی از سوی ناپولی به او داده شود.»
گاتزتا درباره این انتقال نوشته است: «آزمون بالاترین نام در فهرست جیونتولی، مدیر ورزشی ناپولی است. آنها با اطرافیان مهاجم 25 ساله زنیت تماس گرفته‌اند. باشگاه روسی برای این بازیکن قیمت 30 میلیون یورو را در نظر گرفته که از نگاه ناپولی برای چنین بازیکنی کاملاً مناسب است، با این حال باشگاه تلاش می‌کند با اضافه کردن چند بند پاداش رقم را پایین‌تر بیاورد.»


در ادامه گزارش گاتزتا آمده است: «ناپولی برای تقویت خط حمله اورتون، مهاجم 24 ساله گرمیو را هم زیر نظر دارد. او هم مثل آزمون گذرنامه اروپایی ندارد و لازم است که یک سهمیه در تیم خالی شود. در این صورت گزینه اول حذف لئوناردینیوی جوان خواهد بود. قیمت اورتون هم حدود 30 میلیون یورو است.»


کارلو آلوینو،  دیگر خبرنگار ایتالیایی در یک گفت‌وگوی رادیویی مدعی شده که سردار هم علاقه‌مند به این انتقال است: «این ماجرا یک شایعه ساده نیست. تماس‌هایی بین ناپولی و مهاجم ایرانی برقرار شده. آزمون به این انتقال علاقه‌مند است و برای شروع مذاکرات چراغ سبز داده است.»


کارمینه مارتینو، خبرنگار دیگری است که انتقال آزمون به ناپولی را محتمل می‌داند. او بر این باور است که ناپولی نمی‌تواند رضایت باشگاه لاتزیو برای خرید چیرو ایموبیله، مهاجم ملی‌پوش ایتالیایی را جلب کند، در حالی که خرید آزمون از زنیت ساده‌تر خواهد بود.


شانس آزمون از ایموبیله بیشتر است


در نهایت به یک نام آشنا می‌رسیم؛ جانی دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی که به خاطر پرونده استراماچونی نامش بارها در رسانه‌های ایران مطرح شد. او هم پیش‌بینی می‌کند که انتقال آزمون به ناپولی محتمل‌تر از انتقال ایموبیله است. دی‌مارتزیو خوشبین است که مهاجم ایرانی بتواند در ناپولی عملکرد خوبی داشته باشد و تجربه ناموفق لوزانو تکرار نشود. اشاره او به انتقال 42 میلیون یورویی ستاره مکزیکی از آیندهوون به ناپولی است. این انتقال به درخواست آنچلوتی بود و به عنوان گرانترین خرید تاریخ ناپولی و گرانترین انتقال برای یک بازیکن مکزیکی ثبت شد. با این حال لوزانو در ناپولی عملکرد خوبی نداشته و در 16 بازی لیگ تنها دو گل زده. گفته می‌شود گتوزو با وجود قرارداد پنج‌ساله لوزانو تمایلی به حفظ او ندارد.


دی‌مارتزیو درباره آینده خط حمله ناپولی می‌گوید: «ایموبیله مهاجم مدرنی است و در ایتالیا به ندرت می‌بینیم که کسی مثل او بتواند به عمق دفاع بزند. او همچنین از نقاط مختلف در زمین گل می‌زند. به باور من خیلی بعید است که او لاتزیو را ترک کند. من درک نمی‌کنم که چرا ناپولی هنوز با مرتنز تمدید نکرده. مهاجم بلژیکی فوق‌العاده‌ است و می‌خواهد در ناپولی بماند. ظاهراً رئیس باشگاه به دنبال تغییرات است و شایعات درباره مهاجم جوان ایرانی صحت دارد. آزمون در لیگ روسیه بازی می‌کند و شاید برخی این مهاجم را جدی نگیرند، ولی او را از روی گذرنامه‌اش قضاوت نکنید و از نگاه من بازیکن باکیفیتی است. هرچند نمی‌توانم تضمین بدهم که او کاملاً با فوتبال ایتالیا هماهنگ بشود، ولی قطعاً یک لوزانوی دیگر نخواهد شد.»


در سال‌های گذشته بحث انتقال سردار به تیم‌هایی مثل سلتیک، اورتون، والنسیا و لاتزیو مطرح شده، ولی او هر بار ترجیح داده که در فوتبال روسیه باقی بماند. در 25 سالگی شاید زمان این انتقال بزرگ رسیده باشد. هرچند آزمون لیگی غیر از روسیه را تجربه نکرده، ولی در بازی‌های لیگ اروپا و لیگ قهرمانان به خوبی کیفیتش را در برابر تیم‌های بزرگ قاره نشان داده است. یازده گل او در این دو تورنمنت که مقابل تیم‌های بزرگی مثل اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ، لیون و بنفیکا زده شده این خوشبینی را به وجود می‌آورد که او می‌تواند در لیگ ایتالیا هم موفق باشد. تیمی مثل ناپولی که در سال‌های گذشته معمولاً در کورس قهرمانی لیگ ایتالیا بوده و در لیگ قهرمانان هم حضور پررنگی داشته مقصد خوبی برای یکی از بهترین‌های نسل جدید فوتبال ایران است. با این حال هنوز خیلی زود است که سردار را با پیراهن آبی روشن ناپولی تصور کنیم چراکه در روزهای پرآشوب فوتبال اروپا و جهان این انتقال راه زیادی تا نهایی  شدن دارد.

 

منبع:ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها