کد خبر : 1684464 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 14:28 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

باید امکانات درآمدزایی به باشگاه‌ها داده شود

پنجعلی: خصوصی سازی در سرخابی‌ها نشدنی است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در روزهایی که بحث خصوصی سازی جدی‌تر شده، این موضوع را غیرممکن توصیف می‌کند.

پنجعلی: خصوصی سازی در سرخابی‌ها نشدنی است

به گزارش "ورزش سه"، محمد پنجعلی، بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره قرارداد این باشگاه با شرکت کارگزار گفت: امیدوارم این قرارداد به نفع باشگاه باشد. به هر حال همه منافع خودشان را در نظر می‌گیرند. شنیده بودم که این قرارداد در ابتدا به نفع کارگزار بود اما با متممی که گذاشتند و جلسات زیادی که برگزار شد منافع باشگاه هم تأمین شد.

 

پنجعلی در مورد شفاف‌سازی در خصوص عقد این قرارداد به فارس گفته: معمولاً جزییات قراردادها عنوان نمی‌شوند اما به هر حال هیات مدیره هم به نمایندگی از باشگاه تصمیم گرفته و حتماً منافع باشگاه را در نظر گرفته، مسائلی به ضرر باشگاه بوده و به نظر می‌رسید که این قرارداد یکطرفه بود اما این همه رفت و آمدها به نظرم اتفاق خوبی بود. چراکه روی هر بند صحبت و بحث شده و اعتقاد دارم قرارداد فعلی نسبت به قرارداد قبلی حتماً بهتر است. 

 

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به اینکه آیا توضیحاتی که در مورد  این قرارداد داده می‌شود شفاف است گفت: اتفاقا به نظر من این قرارداد خیلی شفاف شد چون خیلی حرف در مورد آن زده شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. احساسی عمل نشد. باشگاه تحت فشار مالی بود و باید راهی برای تأمین درآمدها پیدا می‌کرد و آنطور که من می‌دانم قرار است طی دو ماه اخیر در سه نوبت پرداختی داشته باشند.

 

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد منافع باشگاه پرسپولیس در سال آخر دولت نادیده گرفته می‌شود،‌گفت: در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد. در کل کشور خیلی جاها قراردادهای زیادی بوده که به نفع مردم نبوده و الان متوجه آن‌ها می‌شویم. البته خوشحالیم که اکنون با آن‌ها برخورد می‌شود. به نظر من منافع باشگاه دیده می‌شود اما در اجرای آن مشکل داریم. ضعف مدیریت نقش اول را در این مشکلات دارد و امیدواریم که این بار منافع باشگاه به خوبی تأمین شود و با موانعی که باعث ضرر باشگاه می‌شوند با قدرت برخورد کنند.

 

1489450

 

پنجعلی در مورد اینکه آیا عقد قرارداد سه ساله با کارگزار می‌تواند نشانه‌ای برای واقعی نبودن بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌ها باشد،‌ گفت: اصلاً خصوصی‌سازی شدنی نیست. حتی یک بچه هم این را می‌داند چون ما زیرساخت نداریم. این موضوع یک پروسه 10، 15 ساله است و ما نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم. بیشترین درآمد یک تیم فوتبال از پخش بازی‌ها است. آیا ما تلویزیون خصوصی داریم؟ همه باشگاه‌ها باید این شرایط را داشته باشند. دولت هم باید حمایت کند و مثلا به تیم‌ها به صورت اقساطی زمین بدهد تا آنها استادیوم بسازند و بتوانند از راه برگزاری مسابقات، حق پخش،  فروش بلیت و ... درآمدزایی کنند اما متأسفانه کسی نمی‌تواند در این فوتبال درآمدزایی و کار اقتصادی کند.

 

وی با اشاره به پتانسیل بالای باشگاه پرسپولیس برای درآمد زایی، گفت: می‌بینیم که پیراهن تیم به راحتی در منیریه به فروش می‌رسد و هیچکس هم برخوردی نمی‌کند. یا هنگامی که بازی برگزار می‌شود، تبلیغاتی دور زمین است که هیچ ربطی به پرسپولیس ندارند. کسی جرات نمی‌کند در مورد پخش بازی حرفی بزند و مثلا بگوید دو ساعت از وقت سیما با پخش یک بازی پرسپولیس پر شده! من همیشه این را گفته‌ام که خصوصی سازی شدنی نیست چون خیلی روشن است. مثلا می‌بینیم برای خصوصی‌سازی می‌گویند فلانی اهلیت ندارد پس چرا قبول کردند که به مزایده بیاید؟!

دیدگاه‌ها