کد خبر : 1684662 | 30 اردیبهشت 1399 ساعت 14:05 | 16.3K بازدید | 1 دیدگاه

امین سیما و باز شدن یه پرونده قدیمی

طلب 23 میلیاردی استقلال از یک اسپانسر قدیمی!

با اعلام کمیته تحقیق و تفحص مجلس مشکلاتی که در عقد قرارداد باشگاه استقلال با اسپانسرهای آن وجود داشته باعث شده این باشگاه نتواند بخش مهمی از قراردادهای خود را دریافت کند.

طلب 23 میلیاردی استقلال از یک اسپانسر قدیمی!

به گزارش ورزش سه، امروز کمیته تحقیق و تفحص مجلس در صحن علنی ایرادهای قانونی دوباشگاه استقلال و پرسپولیس را مورد بررسی قرارداد که در یکی از آنها به مشکلات قانونی که قراردادهای این باشگاه با اسپانسرهایش داشته پرداخت.

 

یکی از این شرکت ها امین سیما است که در سال 94 با استقلال قرارداد امضا کرد و به موجب آن باید ظرف 2 سال 52 میلیارد تومان به باشگاه کمک کند، با این حال این شرکت در طول این مدت 28 میلیارد و 700 میلیون تومان به باشگاه پرداختی داشته است حدود 23 میلیارد از این تعهدات با گذشت 5 سال هنوز برای استقلال نقد نشده است.

 

در بیانیه کمیته تحقیق و تفحص مجلس آمده است:« مدیریت باشگاه استقلال از ابتدا تاکنون به عنوان یک شرکت دولتی از بابت اقدامات حقوقی و دفاع از منافع مالی و اجتماعی خود اقدام مؤثری نداشته و تابه‌حال به عناوین مختلف از جمله عدم ثبت مراحل قانونی نتوانسته جهت وصول مطالبات خود در مراجع قضایی به نمایندگی از شرکت، خواسته‌های خود را محقق نماید. ازجمله این موارد عدم پیگیری مربوط به شرکت‌های اسپانسری است به‌طور نمونه قرارداد شماره ۱۴/۱۴۸۳۳/۱ مورخ ۱۳۹۴/۷/۲۰ با شرکت «نگاه پردازان امین سیما کیش» می‌باشد. شرکت موصوف متعهد به پرداخت مبلغ ۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال طی ۲ سال به باشگاه بوده که بنا به گزارش‌های موجود مبلغ ۲۸۷.۷۰۵.۷۴۰.۰۰۰ ریال از مبلغ قرارداد توسط شرکت مذکور پرداخت نشده است و لاشه چک‌ها بابت بدهی در امور مالی باشگاه موجود بوده و جهت وصول آن اقدام نشده است. »

 

در این بین البته ذکر این نکته ضروری است که امین سیما که در دوران مدیرعاملی بهرام افشارزاده و رضا افتخاری در استقلال به عنوان اسپانسر فعالیت می کرد مدعی بود که باشگاه استقلال عدم حسن انجام تعهدات داشته است و چون به بخشی از تعهدات خود عمل نکرده امین سیما به قرارداد خود با این باشگاه پایبند نبوده و بخشی از آن را به آبی ها پرداخت نکرده است.

دیدگاه‌ها