کد خبر : 1684917 | 31 اردیبهشت 1399 ساعت 16:32 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

میاتوویچ پاسخ می دهد

چرا گل قهرمانی رئال به یوونتوس آفساید نبود؟

خالق گل رئال در فینال سال 1998 لیگ قهرمانان برابر یوونتوس اطمینان دارد که گلش قانونی بوده و در شرایط آفساید به ثمر نرسیده است.

چرا گل قهرمانی رئال به یوونتوس آفساید نبود؟

به گزارش "ورزش سه"، امروز بیست و دومین سالروز هفتمین قهرمانی رئال در اروپاست. رئال مادرید به لطف گل پدراگ میاتوویچ در نیمه دوم توانست 1-0 بر یوونتوس پیروز شده و پس از 32 سال قهرمان اروپا شود.

رئال که در لالیگا پس از بارسا عنوان دوم را کسب کرده بود، با هدایت یوپ هاینکس برابر تیمی قرار گرفت که با داشتن زین الدین زیدان، دیدیه دشان، ادگار داویدز، الکس دل پیه رو، اینزاگی و ... شانس اول قهرمانی محسوب می شد.

در نهایت اما گل میاتوویچ ضامن قهرمانی رئال شد؛ گلی که به عقیده یوونتوسی ها، در شرایط آفساید به ثمر رسید.

 

 

 

 

میاتوویچ در سالروز هفتمین قهرمانی رئال در اروپا، در مصاحبه با مارکا و در واکنش به آفساید بودن گلش گفت:« طبیعی است که تیم بازنده همیشه گلایه هایی داشته باشد. همیشه گفته ام که گلم قانونی بود و به خصوص به خاطر واکنش بازیکنان یوونتوس، اصلا در شرایط آفساید به ثمر نرسید. من بارها برابر تیم های ایتالیایی بازی کرده ام و مدتی در سری آ نیز پیراهن فیورنتینا را به تن داشتم. ایتالیایی ها به همه چیز اعتراض می کنند و حتی اگر گل صحیح هم باشد باز به نشانه آفساید به داور معترض می شوند. پس از گل من، حتی یک بازیکن یوونتوس هم به داور اعتراض نکرد و به همین دلیل ساده معتقدم گلم درست بود.»

 

 

1497711

 

 

میاتوویچ ادامه داد:« یادم است پسوتو پس از گل به سمت داور برگشت ولی هیچ اعتراضی نکرد. همان جا مطمئن شدم که گلم آفساید نبوده است. البته درست است که در آن زمان تعداد دوربین ها مثل الان نبود و صحنه ای نیست که به دقت نشان بدهد که گل صحیح بوده یا آفساید؛ ولی اطمینان دارم که گلم در موقعیت درست به ثمر رسیده است. بازیکنان و کادر فنی یووه، هیچکدام اعتراض نکردند و برای من، این نکته ای کلیدی است.»

 

 

 

 

جشن قهرمانی در میدان سیبلس:« بدون شک بزرگترین و باشکوه ترین جشن قهرمانی تاریخ معاصر رئال است. از فرودگاه تا میدان سیبلس، پر از جمعیت بود و هواداران تمام کوچه ها و خیابان ها را پر کرده بودند.

هم تیمی هایم مثل روبرتو کارلوس، رائول و هیه رو که بعدها دو بار دیگر هم قهرمان چمپیونزلیگ شدند، به من گفتند که دیگر هرگز مشابه آن جشن تکرار نشد. البته هر قهرمانی لذت خاص خود را دارد ولی لاسپتیما پس از 32 سال حاصل شد و به همین دلیل، شور و شعفی غیر قابل توصیف را در پی داشت. هرگز و هرگز آن شب را فراموش نخواهم کرد. متاسفانه لورنزو سانز(رئیس وقت رئال) دیگر بین ما نیست تا در سالروز لاسپتیما با او صحبت کنم. افسوس.»

 

 

Mijatovic remembers emotional moments at Madrid spent with his ...

 

دیدگاه‌ها