کد خبر : 1685302 | 03 خرداد 1399 ساعت 09:20 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

AFC به دنبال راه حل تازه

مخالفت با برگزاری لیگ قهرمانان به صورت متمرکز

در حالی گزینه برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا به طور متمرکز و مجتمع منتفی شده کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی گزینه های تازه برای ادامه رقابت مسابقات است.

مخالفت با برگزاری لیگ قهرمانان به صورت متمرکز

به گزارش"ورزش سه" به نقل از استادالدوحه، کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت فشار برای شروع مسابقات است اما یکی از مشکلات AFC این است که در صورت برگزاری بازی ها در ماه آگوست ، زمان کم و فشردگی بازی ها زیاد خواهد بود و از همین رو از مدتی قبل این کنفدراسیون به دنبال یک برنامه جایگزین برای ادامه رقابت های لیگ قهرمانان بود.


با این حال خبر می رسد که فدراسیون های کشورهای مختلف با گزینه برگزاری بازی ها به صورت متمرکز در یک کشور به خاطر اقامت طولانی در یک کشور مخالفت کرده اند و به نظر می رسد که گزینه برگزاری بازی ها به صورت رالی در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی در حال حاضر منتفی است.


براساس این گزارش آخرین پیشنهاد اخذ شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری چهار دوره باقیمانده مسابقات با همان سیستم قبلی ، طبق پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران و پشت درهای بسته برگزار شود. سپس با حذف بازی های رفت  و برگشت و انجام تک بازی در مراحل حذفی می تواند در زمان کمتری مسابقات را برگزار کند ضمن اینکه محل بازی های مرحله یک چهارم نهایی می تواند به صورت قرعه کشی انتخاب شود.


برگزاری چهار دوره باقیمانده رقابت های لیگ قهرمانان البته که به برنامه ریزی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های 2023 بستگی دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر است که پیشنهاد فیفا را برای تکمیل دوره های مقدماتی بازی های ملی دریافت کند. به نظر می رسد که ماه های اکتبر و نوامبر زمان برگزاری رقابت های مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها باشد.


براساس برنامه ریزی که برای که برای برگزاری رقابت های باشگاهی کشورهای مختلف بویژه در غرب آسیا انجام شده به نظر می رسد که شهریور ماه تنها فرصت برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است و این در حالی است که احتمالا مسابقات ملی و قاره ای در بین رقابت های باشگاهی کشورها برگزار می شود.

دیدگاه‌ها