کد خبر : 1685377 | 03 خرداد 1399 ساعت 15:32 | 58K بازدید | 7 دیدگاه

هفت تیم همچنان شانس قهرمانی دارند

چرا یحیی و پرسپولیسی‌ها باید بترسند!

لیگ برتر ایران از آخر خرداد از سر گرفته خواهد شد و تیم ها برای قهرمانی ، کسب سهمیه و جلوگیری از سقوط همه کار خواهند کرد.

چرا یحیی و پرسپولیسی‌ها باید بترسند! 

به گزارش "ورزش سه" عادت کرده بودیم حساسترین روزهای فوتبالی در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت سپری کنیم . 90روزی که در آن می توان حاصل یک فصل فوتبالی برداشت کرد .سرآلکس فرگوسن پیر بزرگ این روزهای فوتبال جمله قشنگی دارد. او در یکی از سخنان مشهورش به ماه های فوریه تا آوریل اشاره کرده و  گفته "برای بردن جام باید در این سه ماه در بهترین فرم خود باشید." 


در فوتبال ایران هم باید در این سه ماه خوب بود .می‌شود تا اسفند ماه نیمی از امتیازات کسب کرد و برای قهرمانی لیگ از همین ماه استارت زد و 30امتیاز کسب کرد و قهرمان شد.مراحل حساس جام حذفی در این محدوده زمانی برگزار می شود و لیگ قهرمانان آسیا صعود کنندگانش به مرحله حذفی را در این مرحله خواهد شناخت و این یعنی هنوز همه چیز دست خود تیم هاست و تیمی موفق خواهد بود که ماه های تیر و مرداد را خوب سپری کند.

 

ویروس کرونا این روزها را نه تنها از فوتبال ایران ، بلکه از فوتبال جهان گرفت . بعضی از کشورهای صاحب لیگ های معتبر اروپائی  مثل فرانسه و هلند پایان رسمی لیگ خود را اعلام کردند و بعضی کشورها مثل آلمان و انگلستان و اسپانیا و ایتالیا تصمیم به ادامه آن دارند. 


بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره تصمیم گرفته شد لیگ ایران نیز ادامه پیدا کند . استارت تمرین ها زده شده و از اواخر خرداد بعد از برگزاری بازی عقب افتاده استقلال و فولاد خوزستان ادامه لیگ برتر که 9بازی و 27 امتیاز دارد از سر گرفته خواهد شد.تیم های به غیر از این مسابقات ادامه لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی را نیز می بایست برگزار کنند. تقریبا یک سوم مسابقات باقی مانده است . تاریخ به ما یادآوری می کند در لیگ ایران تیمی که به 60امتیاز برسد یکی از گزینه های قهرمانی خواهد بود .تنها سه بار در لیگ 18تیمی و با 34بازی استقلال و سپاهان (دوبار)با 67امتیاز قهرمان لیگ شده اند .بهترین عملکرد متعلق به پرسپولیس است که در لیگ شانزدهم با 66امتیاز قهرمان شده است. 

 

 

 

 

برررسی تیم های جدول رده بندی نشان می دهد بر روی کاغذ  7تیم همچنان می توانند به امتیاز 60برسند و یکی از گزینه های قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند.پرسپولیس ،سپاهان ،تراکتور سازی ،استقلال ،شهرخودرو،فولاد و صنعت نفت آبادان هفت تیمی هستند که همچنان بر روی کاغذ شانس حتی قهرمانی را دارند.


هر چند پرسپولیس وضعیت بهتری نسبت به بقیه دارد و از رقیب های مستقیم خود تنها با فولاد خوزستان روبرو نشده است و فاصله امتیازاتی را با دیگر رقبا زیاد کرده است ولی فوتبال ثابت کرده که خیلی از مواقع غیر قابل پیش بینی است. بازی های پرسپولیس با تیم های ته جدولی حتی می تواند خطرناکتر از رقابت با حریفان اصلی مقام قهرمانی باشد.به یاد بیاوریم قهرمانی دراماتیک سپاهان را بعد از 7برد پی در پی در لیگ چهاردهم را که این تیم در حالی که کمتر کارشناسی به قهرمانیش فکر می کرد به مقام قهرمانی رساند.اگرچه پرسپولیس با سرمایه انسانی قابل توجهش به سختی در آن موقعیت قرار خواهد گرفت. 

 

پس بی صبرانه منتظر می مانیم تا لیگ ادامه پیدا کند و قهرمان آن نه در بازی پلی استیشن و نه در کری های مرسوم هواداری، بلکه مثل همیشه در زمین مشخص شود.

دیدگاه‌ها