کد خبر : 1685473 | 04 خرداد 1399 ساعت 10:36 | 30.9K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن دیگر نگران نیمکتش نیست

تولد یک مربی بزرگ در مونیخ؛ هانسی مثل پپ است!

هانسی فلیک که در آغاز کسی گمان نمی‌کرد دوران مربی‌گری‌اش در بایرن مونیخ طولانی باشد حالا در این شهر به محبوبیتی قابل توجه دست پیدا کرده.

تولد یک مربی بزرگ در مونیخ؛ هانسی مثل پپ است!

به گزارش "ورزش سه"، داستان هانسی فلیک در بایرن مونیخ از زمانی آغاز شد که بایرن مونیخ فصل گذشته در مقابل آینتراخت فرانکفورت قرار گرفت و با شکست سنگین 5-1 بدترین شکست خود در بوندس‌لیگا در ده سال اخیر را تجربه کرد. شکستی که باعث شد نیکو کوواچ سرمربی وقت باواریایی‌ها اخراج شود.  کسی که به جای او سکان هدایت بایرن را به دست گرفت هانسی فلیک بود.

 

یک سال بعد اما بایرن دیروز دوباره در مقابل فرانکفورت قرار گرفت و این بار با هدایت هانسی فلیک موفق شد 5-2 به پیروزی برسد. در این شکی نیست که بایرن در دوران هانسی فلیک دچار یک دگردیسی شده. هانسی فلیک زمانی با بایرن قرارداد دائمی امضا کرد که تیمش با چهار امتیاز اختلاف نسبت به مونشن‌گلادباخ صدرنشین فاصله نسبتا زیادی با صدر جدول داشت. داستان موفقیت هانسی و بایرن از همین زمان کلید خورد.

 

1498438

 

بعد از شکست 2-1 مقابل گلادباخ، بایرن مونیخ فلیک در پنج لیگ بزرگ اروپایی تنها تیمی بوده که شکست را تجربه نکرده. هانسی و شاگردانش در این مدت 15 پیروزی و یک تساوی بدست آورده‌اند.

 

رکوردهای فلیک در این مدت فوق‌العاده بوده. او اولین مربی بایرن است که موفق شده در 16 بازی اول خود شاهد به ثمر رسیدن 50 گل توسط تیمش باشد. آمار تیم او از هر نظر به مراتب بهتر از تیم کوواچ بوده. چه ا زنظر میانگین امتیاز در هر بازی، چه از نظر میانگین گل در هر بازی، چه از نظر تعداد گلهای دریافتی در هر بازی، و چه از نظر مسافت دویدن بازیکنان.

 

1498455

 

هانسی فلیک فلسفه مربی‌گری خود را در یک جمله اینطور بیان کرده:" زمانی که من فوتبالیست بودم کافی بود 1-0 برنده شویم و فقط این مهم بود. ولی این روزها دیگر اینطور نیست و ما باید علاوه بر نتیجه، هواداران را هم راضی کنیم".

 

مدیریت باشگاه هم در این مدت شیفته فلیک شده. کارل هاینتس رومینیگه نایب‌رئیس بایرن مونیخ درباره او چنین گفته:" هانسی از نظر قدرت رهبری تیم شبیه یوپ هاینکس است. او رابطه خیلی نزدیکی با بازیکنان دارد و از نظر احساسی توانسته آنها را تحت تاثیر قرار دهد".

 

1498440

 

اما کم کم از گوشه و کنار صداهایی بلند می‌شود که فلیک را با یکی از بهترین مربیان دنیا که در مونیخ شهرت و محبوبیتی افسانه‌ای دارد مقایسه می‌کند: پپ گواردیولا. اوون هارگریوز ستاره سابق بایرن در این باره گفته:" بایرن این روزها فوق‌‌العاده فوتبال بازی می‌کند. سبک بازی بایرن این روزها من را به یاد پپ گواردیولا می‌اندازند".

 

اوتمار هیتزفلد، اسطوره مربی‌گری بایرن مونیخ هم درباره هانسی گفته:" تیم فلیک فوتبال خیلی خوب و موفقی بازی می‌کند. او توانسته اعتماد مدیران را جلب کند و این کار را با شایستگی انجام داده. او فوتبالیست‌هایش را می‌شناسد و درک می‌کند و این خیلی مهم است. تاکتیک‌ها را به مرور زمان می‌توان یاد گرفت".

 

 

دیدگاه‌ها