کد خبر : 1685957 | 06 خرداد 1399 ساعت 20:40 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

پست ویژه برای دربی بزرگ بوندسلیگا؛

لحظه به لحظه با مهم‌ترین کلاسیکر تاریخ

دورتموند - بایرن امشب مسابقه ای ویژه در بین همه بازی های تاریخ این دو باشگاه بزرگ و پرافتخار آلمانی است؛ مسابقه ای که مقیاسی بزرگتر از همه نبردهای قبلی ستارگان دو تیم دارد.

لحظه به لحظه با مهم‌ترین کلاسیکر تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بوندسلیگا تبدیل به تنها لیگ جهان شده است، دورتموند و بایرن امشب در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم خواهند رفت. در شرایطی که بایرن صدرنشین با 61 امتیاز از 27 بازی، چهار امتیاز از حریف زردپوش بالاتر است و کسب نتیجه در این بازی می‌تواند به معنای قطعیت قهرمانی شاگردان هانس تیتل فیلیک باشد.

 

با این حال دورتموندی ها بعد از دو پیروزی قاطع خود در دو دیدار بعد از بازگشایی بوندس لیگا، به دنبال جبران شکست پرگل دیدار رفت مقابل بایرن هستند. آن ها با اعتماد به نفس ناشی از دو برد قبلی و در شرایطی که جای خالی هوادارانشان را احساس خواهند کرد، با هالند و سایر ستاره های جذاب و جوان و گران قیمتشان، سعی می‌کنند دروازه بایرن را به توپ ببدند.

 

 


20:26-ستاره های بایرن برای رویارویی با دورتموند با شمایلی متفاوت وارد سیگنال ایدوناپارک شدند.

 

1499074

 

1499073

 

1499072

 

 


 

20:26- اگر دورتموند امشب موفق به غلبه بر بایرن مونیخ شود برای اولین بار از سال 1967 سه بار متوالی در خانه این اتفاق رخ داده است.

رابرت لواندوفسکی در شش دیدار اخیر مقابل دورتموند 12 بار موفق به گلزنی شده است.

 


 

20:00- ترکیب اصلی دو تیم اعلام شد:


دورتموند: بورکی، آکانژی، هوملس، پیژچک، حکیمی، گریرو، دلینی، داهود، برانت، تورگان هازارد، هالند

 

بایرن مونیخ: نویر، بواتنگ، آلابا، دیویس، پاوارد، گورتسکا، کیمیچ، کومان، مولر، گنابری، لواندوفسکی

 


 

19:42- مقایسه عملکرد دو وینگر و بازیکنانی که می توانند در دیدار امشب نقش مهمی را ایفا کنند؛ سرژ گنابری و جیدون سانچو

 

1499062

 


 

19:30- عملکرد کلی رابرت لواندوفسکی در تقابل های قبلی با دورتموند

 

 

1499061

 


 

17:55:این بازی می‌تواند برای برخی از بازیکنان بسیار ویژه باشد. مانوئل نویر صدمین بازی خود را در بوندسلیگا انجام می دهد. توماس مولر به ۲۵۰ بازی بوندسلیگایی می‌رسد. همچنین رابرت لواندوفسکی نیز میتواند سیصدمین گل خود را در این رقابت ها به ثبت برساند چرا که پیش از این موفق به ثبت آمار ۲۹۹ گل و ۷۰ پاس گل شده است.

 

 

1499049

 

 


 

17:50: نکته جالب دیگر این است که لوسین فاوره و هانسی فلیک برای دومین بار در رقابت‌های بوندسلیگا رودر در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. بازی اول به دیدار دور رفت تیم برمی‌گردد که بایرن موفق شد با چهار گل زنبورها را در هم بکوبد.

 

 

1499047

 

 


 

17:45:  دورتموند در فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا بهترین آمار را در بازی‌های خانگی به ثبت رسانده و موفق به کسب ۳۳ امتیاز شده است. این در حالی است که بایرن مونیخ در بازی‌های خارج از خانه ۲۹ امتیاز کسب کرده و از این لحاظ بهترین است بنابر این دیدار دو تیم از این نظر هم بسیار جذاب خواهد بود.

 


 

17:37-علاوه بر جنگ و رقابتی که بین رابرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند وجود دارد، دو بازیکن دیگر نیز رقابت جذاب دیگری با یکدیگر دارند. جیدون سانچو و توماس مولر تا به اینجا ۱۷ پاس گل را به ثبت رسانده اند.

 


 

17:35- رابرت لواندوفسکی همچنان یکی از بهترین بازیکنان بوندسلیگا به حساب می آید. او تا به اینجا موفق به ثبت ۲۷ گل برای بایرن شده و در دوئل ها برابر دورتموند ۱۶ بار گلزنی کرده است.

 

 

1498452

 


 

17:30- بایرن مونیخ در فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا تا اینجا موفق به ثبت ۸۰ گل زده است. موضوعی که باعث شده آمار فوق‌العاده دورتموند با ۷۴ گل زده کم تر به چشم بیاید. با این حال بعد از ورود ارلینگ هالند وضعیت گلزنی زنبورها پیشرفت هم کرده است.

 


 

17:25- مطمئناً بایرن مونیخ روی کاغذ نسبت به دورتموند برتر است و این موضوع برای هواداران فوتبال نیز بسیار واضح است. بایرن مونیخ در ۱۶ بازی از ۱۷ دیدار قبلی خود به پیروزی رسید و آمار فوق‌العاده ای را به ثبت رسانده است.

 


 

17:05- بله در فوتبال روز دنیا کیفیت حرف اول را می‌زند. هر دو باشگاه دورتموند و بایرن مونیخ دارای بازیکنان با کیفیت زیادی هستند. این دو تیم بیشترین دقت را تا به اینجای بوندسلیگا به ثبت رسانده‌اند. بایرن با دقت پاس ۸۷.۲ و دورتموند با دقت پاس ۸۶.۵. آنها همچنین بیشترین دریبل موفق در طول فصل را هم به ثبت رسانده اند. بایرن مونیخ با ۶۹۶ و دورتموند با ۶۷۳ داریم به موفق از این حیث فوق العاده بوده اند‌.

 

 

1499039

 

 


 

16:00- بازگشت متس هوملس به ترکیب دورتموند از اتفاقات مهم بازی امروز است .درمورد او شک و تردیدهایی وجود داشت که شاید به بازی امروز نرسد. اما هوملس بعنوان مرد مطمئن خط دفاعی مقابل رابرت لواندوفسکی هم‌‌تیمی سابق‌اش به میدان خواهد رفت. او کشف دورتموند است، به بایرن رفته و حالا دوباره به تیم سابق‌اش بازگشته تا هواداران پروپاقرص‌اش را گیج کند!

 

 

1499027

 

 


 

15:55- فوتبال آلمان در سالهای گذشته در رده باشگاهی طرفداران جدید را برای خود دست و پا کرده است. بوندسلیگا آرام آرام به همان محبوبیتی رسیده که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در سراسر جهان داشت. این هواداری از دو تیم دورتموند و بایرن است که ظاهرا فقط به فوتبال زیبا علاقه دارد !

 

1499025

 


 

15:50- دورتموند به هیچ وجه حریف آسانی برای بایرن نخواهد بود. آنها در ۶ مسابقه آخر خود ۱۵ گل به ثمر رسانده و تنها یکبار به مهاجمان حریف اجازه گلزنی داده اند. ضمنا آخرین بازی دو تیم سیگنال ایدونا پارک به سود دورتموند به پایان رسیده است، بنابراین بایرن باید با احتیاط بیشتری به میدان رود.

 

 

1499024

 


 

15:45- گزارش دیگری از روزنامه بیلد آلمان: چرا دوست داریم دورتموند بایرن مونیخ را شکست دهد؟


با توجه به اختلاف امتیاز چهار امتیازی بایرن و دورتموند، پیروزی دورتموند نبرد سخت‌تری را در صدر جدول بوندسلیگا در پی خواهد داشت و این مسئله به گرم‌تر شدن بوندسلیگای بدون تماشاگر منجر خواهد شد. بیلد می‌گوید بنابراین بهتر است همه آرزو کنیم تا دورتموند در بازی امشب مقابل بایرن به پیروزی برسد تا لیگ با گرمای بیشتری پیش برود.

 

1499023

 

 


 

15:40- وبسایت بیلد در گزارشی از نقشه‌های مدافعان بایرن برای متوقف کردن اریگ هالند، گلزن توقف ناپذیر دورتموند نوشته و اینکه ممکنه است آن ها در دقایقی به خشونت نیز متوسل شوند.

 

 

1499022

 


15:35- 

هانسی فلیک(سرمربی بایرن): "این اولین فصل هالند است، بنابراین حالا برای مقایسه او با لواندوفسکی خیلی زود است. رابرت در سالهای اخیر همیشه عملکردی در سطح جهانی داشته، اما ارلینگ هالند نیز یک استعداد بزرگ است. ارلینگ هالند گلزن جوانی است، اما تمام تمرکز او معطوف به مهار او نخواهد بود."

 

لوسین فاوره: دلیلی ندارد به بازی رفت مقابل بایرن مونیخ فکر کنیم و ما آن شکست 0-4 را فراموش کرده ایم. حالا اخیرا با سیستمی بازی می کنیم که بیشتر به درد تیم می خورد. در فصل نقل و انتقالات زمستانی نیز ستاره هایی مانند ارلینگ هالند و امره جان به ترکیب دورتموند اضافه شدند که این اتفاق قدرت ما را افزایش داده است و حالا دورتموند تیمی باکیفیت تر است.

 


 

15:33- کری ها به سود هواداران بایرن . بوروسیا دورتموند در سال های اخیر عملکرد فاجعه‌باری برابر بایرن مونیخ داشته و بارها شکست های سنگینی را پذیرفته است. در 5 بازی اخیر دو تیم شکست های 0-6، 0-5، 0-4 و 1-3 برای دورتموند ثبت شده و آنها تنها یک بار و در سال 2018 با نتیجه 2-3 موفق به غلبه بر رقیب دیرینه شدند.

 


 

15:33- لواندوفسکی بهترین گلزن تاریخ دربی‌های دو تیم است. او در کلاسیکرها 17 گل به ثمر رسانده ( 16گل با پیراهن بایرن و 1 گل با پیراهن دورتموند). تعداد گلهای لواندوفسکی در 6 کلاسیکر اخیر، 12 گل بوده. او در هر شش دربی اخیر موفق به گلزنی شده. لواندوفسکی همچنین در چهار بازی اخیر دو تیم در لیگ دست‌کم دو گل به ثمر رسانده، روندی که از هت‌تریک او در جریان پیروزی تاریخی 6-0 بایرن مقابل دورتموند در ماه مارس 2018 آغاز شده است.

 

 

1499021

 

 


 

15:31 - داوید آلابا ستاره اتریشی بایرن، باتوجه به درخشش آلونسو دیویس مجبور به جابجایی پست خود شده و امروز هم به عنوان دفاع وسط بازی خواهد کرد. آلابا نمایش خوبی در این پست داشته و به احتمال بسیار زیاد دفاع وسط بایرن خواهد بود.

 


 

15:32 - توبیاس اشتایلر داور هامبورگی به عنوان داور وسط کلاسیکر انتخاب شده است. ماتیاس یولنبک و کریستین گیتلمن دو کمک داور بین المللی آلمان، کمک های اشتایلر خواهند بود.

 


 

15:30- بازی های بایرن و دورتمند در دهه 90 بسیار دیدنی بود دورتمند عنوان قهرمانی را نیز در اروپا به همراه داشت و این بازی ها در واقع تمام صحنه های به یاد ماندنی با خود داشت. حرکات کونگ فو الیور کان در مقابل اشتفان چاپیوسات و تمسخر ماتئوس که با دست اشاره می کرد که اندی مولر مانند کودکان در حال گریه کردن هست از یادها نمیرود.


اوج حساسیت را می توان در دیدار دو تیم در سال 1997 در وستفالن احساس کرد بورسیا دورتمند در آن فصل با اختلاف 3 امتیازی نسبت به بایرن در مکان دوم جدول قرار داشت و می توانست با پیروزی در این دیدار فاصله ایجاد شده را کاهش دهد. اما گلزنی کارل هاینس ریدله برای دورتمند تنها سه دقیقه بعد توسط روگریو ریزتلی پاسخ داده شد تا دو تیم به تساوی 1 بر 1 رضایت دهند.


در این دیدار موقعیت های گلزنی بسیاری برای هر دو تیم ایجاد شد. شش کارت زرد و تمسخر اندی مولر توسط کاپیتان لوتار ماتئوس که با اشاره دست به او می گفت که مانند کودکان مشغول گریه کردن است و اشک هایش را پاک کند از نکات جالب توجه این دیدار بود.

 

1499020

 

 


 

 

15:16- گلوله‌های مراکشی و هلندی در سیگنال ایدونا پارک:
رکورد سرعت اشرف حکیمی  مراکشی در بوندس‌لیگا تا امروز 36.52 کیلومتر بر ساعت بوده. الفونسو دیویس کانادایی هم با رکورد او فاصله چندانی ندارد و حداکثر سرعت 35.29 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده. این آماری است که باعث می‌شود حتی سریعترین مرد دنیا اوسین بولت هم برای این دو ستاره سریع بوندس‌لیگا دست بزند.

 

 


 

 

15:15- دوئل تماشایی روز! لواندوفسکی با 27گل صدرنشین جدول گلزنان بوندس‌لیگا است. او به طور متوسط هر 82 دقیقه یک گل زده. هالند که از ماه ژانویه به دورتموند پیوسته تا این لحظه به طور متوسط هر 69 دقیقه یک گل زده است.

 

1499006

 

 


 

 

15:10- پست جالب بلیچر ریپورت درباره کلاسیکر.بی تاب آغاز بازی هستیم.
تصاویر بازیکنان فعلی با کیتهای قدیمی اثبات کننده این نظریه است که بهترین طرحهای گرافیکی را از بلیچر بخواهید!(شما با کدام کیت خاطره بخصوص دارید؟)

 

1499015

 

 


 

15:05- مهمت شول ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن در هیئتی تازه دوباره برای کارشناسی مسابقات بوندسلیگا قبای کارشناسی بر تن می‌کند. او با بیلد آلمان قرارداد بسته تا در برنامه زنده ویژه آنها برای بوندسلیگا حاضر باشد.کار او از کلاسیکر؛دربی دورتموند - بایرن(امروز) آغاز خواهد شد.شول قبلا بعنوان کارشناس جایزه تلویزیون آلمان را برده است.

 

 

1499010

 

 


 

15:02- در ترکیب امروز دو تیم چهار بازیکن دیده می‌شود که سابقه بازی در هر دو تیم را دارند. رابرت لواندوفسکی یکی از آنها است. دیگر بازیکنانی که پیراهن هر دو تیم را به تن کرده‌اند، متس هوملس، ایوان پریشیچ و ماریو گوتزه هستند.

 


 

15:00- بایرن در دو بازی گذشته دو تیم در بوندس‌لیگا 9 گل به ثمر رسانده و گلی دریافت نکرده ( دو پیروزی 4-0 و 5-0). اما دورتموند آخرین باری که دو تیم در لیگ، در سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم رفتند پیروز شده. این پیروزی در هفته یازدهم فصل گذشته با نتیجه 3-2 به نفع زردها رقم خورد. دورتموند از چهار کلاسیکر اخیر در خانه خود تنها یک بار شکست خورده ( دو برد، یک تساوی و یک شکست).

 


 

14:30-ترکیب احتمالی دو تیم برای مسابقه امروز به این شرح اعلام شده است:


دورتموند

بورکی؛ هوملس- آکانجی- پیشچک(C)؛ جان- حکیمی- برانت- گوریرو؛هازارد- سانچو- هالند


مصدومان: رویس- شولتس- زاگادو

 

 

1499008

 

 

بایرن مونیخ:

نویر(C)؛ دیویس- بواتنگ- آلابا- پاوارد؛ کیمیش- گورتسگا؛ مولر- کومان- گنبری؛ لواندفسکی

مصدومان: کوتینیو، تیاگو، تولیسو

 

 

1499009

دیدگاه‌ها