کد خبر : 1686522 | 09 خرداد 1399 ساعت 13:04 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

ظاهرا بلاتکلیفی در دوومیدانی همیشگی است

مرادی: لغو المپیک بزرگترین ضربه به ورزش است

قهرمان سابق دوی‌های استقامت ایران گفت: دوومیدانی در یک سال اخیر شاهد تغییر و تحولاتی بوده و بلاتکلیف است.

مرادی: لغو المپیک بزرگترین ضربه به ورزش است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سجاد مرادی، مربی دوی استقامت ایران به شرایط دوومیدانی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: تغییر و تحولات زیادی مثل رفتن آقای کیهانی، آمدن آقای عرب و در ادامه سرپرستی آقای مبینی اتفاق افتاد. در واقع بلاتکلیفی در این رشته همیشه بوده و هست، اکنون نیز با وجود شیوع کرونا بیشتر شده است. امیدوارم که وزارت ورزش به دوومیدانی نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا دوباره به روزهایی برگردیم که ۱۰ سهمیه المپیک کسب می‌کردیم. هرچند بارها این حرف را تکرار کرده‌ایم اما هیچ وقت و در هیچ دوره ای توجه شایسته نشده و دوومیدانی در بلاتکلیفی و بی‌توجهی بوده است و در آینده نیز می‌ماند. با این حال امیدوارم این اوضاع عوض شود و روزهای خوبی ببینیم.

 

او در مورد بلاتکلیفی دوومیدانی گفت: به دلیل شیوع کرونا مسابقات لغو شد. علاوه بر این تا زمانی که انتخابات برگزار و رئیس فدراسیون مشخص نشود، ثباتی که مورد نیاز این رشته است به دست نمی‌آید. البته در جلسه اخیر شورای فنی که در دوره سرپرستی آقای مبینی برگزار شد، مقرر شد که هر کمیته ورزشکاران حرفه ای و تراز اول خود را معرفی کند تا برای آنها و مربیانشان حقوق تعیین شود. این جلسه را هفته آینده هم داریم.‌

 

مردای در مورد وضعیت ورزشکاران ایران در دوهای استقامت و نیمه استقامت اظهار کرد: اصلا وضعیتی نداریم که بگوییم چگونه است چون همه چیز تعطیل است، از طرفی دیگر قبل از شیوع کرونا یک اردو در بروجن برگزار کردیم که بار فنی خوبی داشت اما همه چیز را گردن ما انداختند، بعد از آن توبه کردم که اردو برگزار کنم. ورزشکاران اکنون در شهرهای خود و با هزینه شخصی تمرین می‌کنند و کسی به آنها کمک نمی‌کند. البته وضعیت سایر ماده ها هم همین است.

 

قهرمان سابق دومیدانی ایران در مورد احتمال لغو کامل المیپک توکیو گفت: با این اتفاق بزرگترین ضربه به بدنه دنیای ورزش وارد می‌شود چون المپیک بزرگترین رویداد ورزشی است و در واقع اگر لغو شود بزرگترین اتفاق ورزشی قرن محسوب می‌شود. علاوه براین ورزشکاران هم ضرر می‌کنند چون آنها در زمان‌های خاصی آمادگی کامل دارند.

دیدگاه‌ها