کد خبر : 1686657 | 10 خرداد 1399 ساعت 12:30 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

تمجید AS از مهاجم سابق بارسا

اتوئو؛ ستاره ای که در غرب آسیا خاموش شد!

روزنامه اسپانیایی AS به تمجید از ساموئل اتوئو پرداخته که بازی در بارسلونا و رئال مادرید را تجربه کرد و دست آخر در قطر به کارش پایان داد.

اتوئو؛ ستاره ای که در غرب آسیا خاموش شد!

به گزارش "ورزش سه"، ساموئل اتوئو فصل گذشته با پیراهن تیم القطر فوتبال خود را به پایان رساند. در جایی که به خاطر سال تولد خودش پیراهن شماره 81 را برتن کرد و البته نتوانست نمایش موفقیت آمیزی را از خود نشان دهد و تنها 4 گل به ثمر رساند تا پس از انتقادات فراوان، از این تیم جدا شود و به فوتبال خود خاتمه دهد.

 

اما پیش از لیگ ستارگان قطر، ستاره کامرونی روزهای پرفروغ زیادی را تجربه کرد. از 2015 تا 2018 در آنتالیا اسپور 44 گل زد تا یکی از مهاجمان شاخص سوپرلیگ ترکیه محسوب شود. پیش از آن هم با پیراهن سمپدوریا، اورتون، آنژی ماخاچ قلعه و چلسی روزهای خوبی را تجربه کرده بود. هرچند که بدون تردید بهترین دوره فوتبال وی را باید قهرمانی با اینتر و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا قلمداد کرد.

 

وی بعد از قهرمانی با بارسلونا در سال 2009 این تیم را ترک کرد تا جا برای زلاتان ابراهیموویچ باز شود. در تیم بعدی اینتر، بارسلونا را در نیمه نهایی شکست داد و با ژوزه مورینیو به فینال UCL رسید. اتوئو از معدود فوتبالیست هایی است که هم در رئال مادرید عضویت داشته و هم پیراهن بارسا را برتن کرده و حالا مورد توجه روزنامه AS قرار گرفته است.

 

این روزنامه اسپانیایی علاوه بر گزارش نسبتا مفصل از آمار و عملکرد این بازیکن، مجموع تعداد بازی های حرفه ای وی را 900 مسابقه و گل هایش را 400 تا عنوان کرده که یک رکورد برای مهاجمان آفریقایی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها