کد خبر : 1686705 | 10 خرداد 1399 ساعت 15:09 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش فدراسیون و سازمان لیگ چه خواهد بود؟

وقتی بعضی ها پروتکل را رعایت نمی کنند!

محمدرضا زنوزی در گفتگوی امروزش تاکید کرد تیم هایی در لیگ برتر هستند که قادر به رعایت پروتکل بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا نخواهند بود.

وقتی بعضی ها پروتکل را رعایت نمی کنند!

به گزارش "ورزش سه"، این پروتکل پس از جلسات مکرر به سازمان لیگ و تیم های شاغل در فوتبال ایران ارسال شده تا آن ها برای انجام مسابقات مو به موی آن را رعایت کنند.

 

در حال حاضر و باتوجه به انتشار اخباری در مورد آلودگی برخی از اعضای تیم ها به ویروس کرونا، این نگرانی که باشگاه های فوتبال ایران قادر به رعایت بندهای این پروتکل نیستند، به وجود آمده است. به خصوص در لیگ دسته اول که نظارت کافی روی تمرین تیم ها انجام نمی‌شود و از تصاویری که از گوشه و کنار ایران روی صفحات تلگرامی باشگاه ها منتشر می‌شود، می‌توان متوجه شد که حداقل بسیاری از فوتبالیست های حاضر در لیگ، با دغدغه صددرصد بهداشتی در تمرینات حاضر نمی‌شوند.

 

این در شرایطی است که انجام تست های کرونا هزینه سنگینی روی دست تیم ها نمی‌گذارد و هم در لیگ برتر و هم در لیگ یک قادر به پرداخت صورت حساب آزمایشگاه هایی که در حال حاضر از فروش کیت کرونا مشغول کسب کرونا هستند، نیستند. دو تیم سپیدرود و داماش که نمایندگان رشت در لیگ دسته اول به حساب می‌آیند، با هزار مکافات و لابی و مذاکره توانستند مجوز تست کرونای رایگان را از نهادهای بالا دستی بگیرند و تازه تیم داماش فردا بازیکنانش را برای تست به آزمایشگاه خواهد فرستاد.

 

اینک با افزایش مخالفت ها نسبت به برگزاری لیگ برتر، جای خالی یک همگرایی مناسب و فعالیت همه جانبه از سوی سازمان لیگ برای رفع کسری ها و هماهنگی های کشوری برای بهبود شرایط تیم های فوتبال به چشم می‌خورد و طبعا با این بی تفاوتی تیم هایی که قرار به قهرمانی در لیگ ندارند یا با انجام نشدن مسابقات از سقوط نجات پیدا می‌کنند، بر طبل تعطیلی بازی ها خواهند کوبید.

 

این وظیفه نهاد برگزار کننده فوتبال ایران (فدراسیون یا سازمان لیگ) است که شرایطی را ایجاد کند که تیم ها ترغیب به همکاری هرچه بیشتر و علاقه مند به حضور در مسابقات را رعایت موارد بهداشتی بشوند. اتفاقی که باعث خواهد شد تیم های خصوصی هم از نامه ارسالی به فدراسیون کوتاه بیایند. کما این که مالک نساجی در گفتگویش با ورزش سه تاکید کرد که انتظارش از فدراسیون فوتبال، حداقل برگزاری یک جلسه و شنیدن صحبت مدیران عامل پیش از انجام مسابقات لیگ است.

دیدگاه‌ها