کد خبر : 1686875 | 11 خرداد 1399 ساعت 11:42 | 39K بازدید | 0 دیدگاه

پهلوان: می‌خواهم فوتبالم را از نو بسازم؛

خاطرات عجیب هافبک ذوب آهن از سرمربی رئال مادرید

هافبک سابقا ملی پوش تیم ذوب آهن بعد از یک دوره نزول، امیدوار به بازگشت به سطح اول فوتبال است.

خاطرات عجیب هافبک ذوب آهن از سرمربی رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، احسان پهلوان ستاره خط هافبک سابق تیم تراکتور، این فصل به ذوب آهن بازگشته و با پیراهن این تیم در لیگ نوزدهم به میدان می‌رود. او که چندی پیش به عنوان بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا 2016 انتخاب شد، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز تمرینات، گفته که ازسرگیری مسابقات اتفاق مثبتی است. وی همچنین به دوران بازی در تراکتور پرداخته و به فوتبالیست ها نیز توصیه کرده که زودتر ازدواج کنند. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* درباره آغاز تمرینات صحبت کنید.


ما بعد از تستی که دادیم جواب تستمان آمد و از روز شنبه تمرین را آغاز کردیم و 8 روز است که تمرین را پشت سر گذاشتیم، تمام نکات بهداشتی را هم رعایت می‌کنیم. اول تمرین در گروه های 6 نفره برگزار می‌شد بعد باتوجه به این که تمرین به این شکل سخت می‌شد، به دو تیم تقسیم کردند تا کار راحت تر شود و بهتر تمرین کنیم.

 

* تیمتان در این مدت برخلاف بقیه تیم های معروف خیلی کم حاشیه بوده.


من کسی نیستم که نظر بدهم اما چون سوال کردید باید بگویم؛ ما فوتبالیست ها اکثرا شغل دیگری نداریم، شاید البته بعضی ها داشته باشند اما من حداقل ندارم. الان کرونا آمده و ما اگر بازی ها را انجام ندهیم کرونا از بین می‌رود؟ حالا پاییز و زمستان که احتمالا شدیدتر هم می‌شود و اینطوری نمی‌شود که فوتبال را تعطیل کنیم. ما شغلمان فوتبال است و از این طریق خانواده را اداره می‌کنیم و به نظرم اگر با رعایت کامل پروتکل ها، تمرینات و مسابقات را برگزار کنیم خیلی بهتر است.

 

* یعنی شما معتقد به این نیستید که یک سیستمی به نفع یک تیم و ضرر تیم دیگری فعالیت می‌کند؟


من نظرم اینطور نیست، بازی ها پشت هم برگزار می‌شود و تیم ها باهم دیدار می‌کنند. هر تیمی که بیشتر زحمت بکشد و تلاش بیشتری کند و قوی تر باشد، مزد زحمتش را می‌گیرد و به نظرم این قاعده وجود دارد.

 

1348970

 

* میزان آمادگی خودت بعد از کرونا چطور بوده است؟


ما در این دو ماه و نیم که تعطیل بودیم، احساس می‌کردم تمام بچه ها تمرین داشتند. من هم تمرین وزنه داشتم و هم هوازی و غیرهوازی و به همین خاطر با آمادگی به تمرین آمدم. اما به هر حال تمرینات انفرادی هیچ وقت مثل تمرین گروهی نمی‌شوند، الان خداراشکر تمرینات ما آغاز شده و رفته رفته هم بهتر خواهیم شد.

 

* در روزهای قرنطینه هم به عنوان بهترین هافبک لیگ قهرمانان 2016 شناخته شدی.


این افتخار بزرگی است و من خیلی خوشحال شدم، ما آن سال تیم خیلی خوبی داشتیم و با اختلاف 4-5 امتیازی صدرنشین شدیم. در بازی رفت هم در خانه العین به تساوی رسیدیم و خیلی امیدوار بودیم اما بازی برگشت چند مصدومیت در دقایق ابتدایی کار را برایمان سخت کرد و ورق بازی برگشت و بازی را واگذار کردیم. اما واقعا تیم شایسته ای بودیم و من هم خداراشکر می‌کنم که این افتخار نصیبم شد که جزو بهترین ها باشم.

 

* بعد هم به تراکتور آمدی و درخشش خیره کننده ای داشتی.


من نیم فصل دوم لیگ شانزدهم با نظر آقایحیی به تراکتور آمدم و شرایط خیلی خوبی داشتم. مصدوم بودم اما در 11 بازی، 6 گل زدم و 3 پاس گل دادم و 3 پنالتی گرفتم و در لیگ قهرمانان آسیا هم 12 موقعیت صددرصد خلق کردم اما یک سری مسائل سال بعد که خودم هم باور نمی‌کردم باعث شد که یک مقدار از شرایطی که داشتم دور شوم و این به من ضربه زد.

 

* فصل بعد خودت افت کرده بودی یا ماجرای دیگری بود؟


نه یک سری مسائل باعث می‌شود که یک بازیکن نیمکت نشین شود، بعد تلاشش را دو برابر می‌کند که به ترکیب برگردد ولی متاسفانه بازیکن می‌آید بازیکن به ترکیب می‌رسد و موثر هم ظاهر می‌شود ولی یک سری مسائل غیرفنی باعث می‌شود از ترکیب بیرون بیایی. من هم در شرایطی بودم که یک سری مشکلات داشتم و این خیلی برایم سخت شد. البته گذشت و رفت اما خب این دو سال من را خیلی عقب انداخت و از چیزی که در ذهنم بود دور شدم.

 

* مربی ات گفته بود که احسان بعد از پدر شدن فکرش خیلی به فوتبال نیست.


به نظرم ایشان مربی و بزرگتر من بودند اما اصلا و ابدا درست نبود. یک سری مسائل باعث شد که ایشان چنین حرفی بزنند و من نمی‌خواهم خودم را وارد جزئیات کنم چون من مردم تبریز را خیلی دوست دارم و خیلی به من محبت داشتند و شرایط خوبی بود برای من. اگرچه آموزشی برایم سخت گذشت اما من این شهر را خیلی دوست دارم و مردم شهر هم واقعا دوست داشتنی هستند و به فوتبالیست های تیم محبوبشان خیلی علاقه دارند، پس دوست ندارم وارد آن جزئیات شوم اما یک سری مسائل باعث شد که وضعیت برای من سخت شود.

 

* آیا اینطور بود که برخی بازیکنان برای تیم ترکیب بچینند؟


یک چیز مشخصی بود، من نمی‌توانم در این باره حرف بزنم و فوتبالی ها می‌توانند خودشان قضاوت کنند. من نمی‌خواهم بگویم بازی نکردنم به این مسائل ربط داشته اما خب می‌شد که به من کمک کنند.

 

1404994

 

* درباره آقای توشاک، تقوی و لیکنز هم صحبت می‌کنی؟


من در آن یک سالی که بازی کردم خیلی از این ها چیزی یاد نگرفتم. آقای توشاک سنش خیلی بالا بود و ماها را گاها باهم اشتباه می‌گرفت، آقای لیکنز هم که اصلا انگار برای تفریح آمده بود و فنی اش واقعا پایین بود. اما آقای تقوی از نظر فنی خیلی بهتر از توشاک و لیکنز بود. با این حال یک سری مشکلات باعث شد که به من بازی ندهند.

 

* فکر می‌کنی یک روز به تراکتور برگردی؟


هرکسی آرزو دارد در تیم بزرگی مثل تراکتور بازی کند، من این افتخار نصیبم شد اما الان با ذوب آهن قرارداد دارم و خودم را بچه این تیم می‌دانم و از بازی در آن بسیار خوشحالم. اما همانطور که گفتم هرکسی بازی در تراکتور را دوست دارد، این تیم طرفداران پرشوری دارد و تیم بزرگی است و هرچیزی که خدا بخواهد همان می‌شود.

 

* آقای رادولوویچ چطور مربی است؟


از نظر فنی باسواد هستند و از نظر دیسیپلین، کار دفاعی و نظم در سطح بالایی قرار دارند، به نظرم ایشان وقتی آمدند تیم را متحول کردند و احساس مسئولیت در تیم ایجاد شد. ما بازی های خیلی خوبی انجام دادیم و امیدوارم این مسئله کرونا هم تمام شود تا دوباره نتایج خوب را با هدایت ایشان تکرار کنیم.

 

* ما احسان پهلوان را به عنوان یک ستاره می‌‌شناسیم، فکر می‌کنی دوباره به همان فرمی که در ذهن ماست برگردی؟


صددرصد، شک نکنید. من الان 8 سال است که در لیگ برتر بودم و یک سال هم در لیگ یک بودم و در واقع یک دهه است که در سطح اول فوتبال ایران بازی کردم اما الان حس می‌کنم که دوباره متولد شده‌ام و می‌خواهم از نو فوتبالم را بسازم و به جاهایی که دوست دارم. ما فوتبالیست هایی داشتیم که از 26-27 سالگی فوتبالشان شروع شده و من هم تلاش می‌کنم تا دل هوادارانمان را شاد کنم و بازی های خوبی را از خودم نشان بدهم.

 

* تو از جمله فوتبالیست های متاهل لیگ ایران هستی، به بقیه هم توصیه می‌کنی زود ازدواج کنند؟


به نظرم این اتفاق خیلی تاثیر مثبتی در فوتبال دارد و ذهن آدم را باز می‌کند و از نظر روانی و بدنی به شما آرامش می‌دهد. اصلا به زندگی آدم نظم می‌دهد و خیلی خیلی مثبت است و 80-90 درصد مثبت است و شاید 10 درصد منفی. من توصیه می‌کنم فوتبالیست ها زودتر خانواده تشکیل دهند.

دیدگاه‌ها