کد خبر : 1686968 | 11 خرداد 1399 ساعت 17:02 | 8.6K بازدید | 2 دیدگاه

فدراسیون و سازمان لیگ باید هزینه اجرای پروتکل ها را تقبل کنند؛ 

جعفری: شهرخودرو کاری به قهرمانی پرسپولیس ندارد

مدافع راست تیم فوتبال شهر خودرو ضمن دفاع از مواضع فرهاد حمیداوی، از شروع دوباره لیگ برتر حمایت می کند.

جعفری: شهرخودرو کاری به قهرمانی پرسپولیس ندارد   

حسن جعفری مدافع راست تیم فوتبال شهرخودرو در رابطه با حرف و حدیث هایی که طی روزهای اخیر در فضای رسانه ای کشور پیرامون ادامه یا تعطیلی لیگ وجود دارد، اینطور حرف هایش را در گفتگو با "ورزش سه" آغاز کرد: خب از یک طرف به آقای حمیداوی حق می دهم، چرا که هزینه های بالایی را باید تقبل کنند. در این مدت تمام شرکت های خصوصی و دولتی به مشکل خورده اند. حالا آنها که دولتی اند که در آمدشان را دولت می دهد ولی در مورد خصوصی ها باید به نظرم درکشان کرد و اگر باید پروتکل ها رعایت شود، باید فدراسیون این هزینه ها را تقبل کند. مثلا اگر قرار است تونل ضدعوفی کننده برای تیم ها در نظر گرفته شود، این باید برای تمام تیم ها باشد. اگر قرار است تیم ها 5 روز یکبار تست بدهند، فدراسیون باید کمک کند. شما فکر کنید یک تیم هزینه های انجام پروتکل های بهداشتی را نداشته باشد؛ خب به نظرتان چه فرقی در اصل ماجرا می کند. وقتی ما قرار است همه با هم بازی کنیم، یک بازیکن آلوده به تمام تیم ها بیماری را انتقال خواهد داد. به نظرم فدراسیون باید این هزینه را تقبل کند. باشگاه های خصوصی واقعا درآمدی ندارند و متضرر می شوند. فدراسیون و سازمان لیگ باید در این شرایط به کمک باشگاه ها بیایند و آنها را کمک کنند.


او سپس با اشاره به شراسط سخت مالک تیم فوتبال شهر خودرو ادامه داد: آقای حمیداوی این همه هزینه کرده و این همه مشکل هم دارد. یک روز می گویند باید بروید در یک شهر بی طرف بازی کنید؛ می گویند باید هر 5 روز تست بگیرید یا تونل ضدعفونی کننده داشته باشید. خب این ها هزینه های زیادی دارد و فقط بخش خصوصی است که ضرر می کند. فدراسیون باید نگاه وِیژه ای به بخش خصوصی داشته باشد. باید هوای آنها را بیشتر داشته باشند. خیلی از شرکت های کسانی که در فوتبال هستند در شرایط کرونایی فعالیتشان پایین آمده و باید شرایطشان درک شود. این کمترین حقی است که من شخصا برای تیمم قائل هستم و حرف های مدیرعامل باشگاهمان کامل درست است. به نظرم تنها راه در این شرایط کمک فدراسیون است.


مدافع راست سابق سپاهان در ادامه حرف هایش ضمن حمایت از شروع دوباره لیگ توضیح داد: خب از طرف دیگر خب ما فوتبالیست هستیم و شغلمان این است. اگر بازی نکنیم، چه کاری کنیم؟ چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ چه زمانی کرونا می رود؟ اگر لیگ لغو بشود، لیگ بعدی را چه زمانی می خواهند شروع کنند؟ اصلا قرار است در شرایط کرونا بازی کنیم یا نکنیم؟ اگر سه ماه دیگر هم بازی ها به تعویق بیفتد، باز هم برخورد و درگیری هست؛ آیا اگر بازی ها به تعویق بیفتد، آن زمان دیگر بیماری وجود ندارد. من فوتبالیستم و خیلی دلم برای فوتبال تنگ شده است. البته سلامتی هم مهم است. به نظرم باید جمع بندی خوبی صورت بگیرد و با کمترین آسیب بازی ها برگزار شود. گفتم اگر قرار است برگزار نشود هم بگویند چه زمانی قرار است برگزار شود. حرف های دو طرف باید شنیده شود و تصمیمی منطقی گرفته شود. 

 

ادامه صحبت های حسن جعفری در رابطه با تعیین قهرمانی، سهمیه ها و سقوط کننده ها بود و ادامه داد: من اصلا به قهرمان شدن تیمی یا سقوط تیمی کاری ندارم ولی تیم ما شانس سهمیه دارد. اگر بحث قهرمانی، سهمیه و سقوط کننده ها است، ما راضی نیستیم که جدول فعلی لحاظ شود. آقای حمیداوی خودش هم در برنامه ورزش و مردم تاکید کرد که راضی به این موضوع نیست. ایشان این همه هزینه کرده و بعد با یک تصیم برود روی هوا؟ این بعد داستان را هم باید دید. مهم تر از تمام این چیزها این است که حق تیم ها در نظر گرفته شود و به آنها در این شرایط کمک شود. چه بخواهیم چه نخواهیم ساختار باشگاه های ما دولتی است.

 

 

1477241

 


بخش بعدی صحبت های مدافع شهر خودرو در مورد قهرمان اعلام کردن پرسپولیس بود و اضافه کرد: بعضی ها شاید می خواهند پرسپولیس قهرمان نشود و این حرف ها را می زنند ولی این دور از مرام و معرفت و مردانگی است که بخواهند با بازی نکردن یا لغو لیگ یک تیم قهرمان نشود؛ البته اگر این موضوع در ذهنشان است. خوشبختانه با شناختی که از آقای حمیداوی دارم، اصلا وارد این فضاها نمی شود و اگر صحبتی هم کرده برای سلامتی اعضای تیم و اشکالاتی است که اجرای پروتکل برای تمام تیم ها ایجاد کرده است. به هر حال من به عنوان یک بازیکن دوست دارم در شرایط بازی باشم و بازی کنم. 


او با تاکید بر ادامه مسابقات ادامه داد: اگر بازی ها دوباره بخواهد لغو بشود، ما 5 ، 6 ماه نمی توانیم فوتبال بازی کنیم. اینطوری هم از کیفیتمان کم می شود و هم از شرایط ایده آل فاصله می گیریم. اصلا در این مدت چه کاری کنیم. اگر در این مدت پول نگیریم که باید برویم دنبال یک شغل دیگر. امیدوارم تصمیمی که گرفته می شود با کمترین خسارت برای بازیکنان و باشگاه ها باشد. در این تصمیم باید به باشگاه ها از سوی سازمان لیگ کمک شود. من نمی دانم چقدر از تبلیغات محیطی و سایر مباحث درآمدزایی و انجام شدن بازی ها، پول به دست می آید ولی هر مقداری که هست در این شرایط باید به باشگاه ها کمک کرد. تیم های دولتی که دولت به آنها کمک می کند ولی باید به تیم های خصوصی در این شرایط توجه بیشتری کرد. 


حسن جعفری اینطور حرف های خود را در مورد شرایط ازسرگیری لیگ جمع بندی کرد: اگر قرار است زیرساختی مهیا شود، برای تمام تیم ها باشد. چون باید با هم بازی کنیم. نمی شود تیمی پروتکل را رعایت نکند، چون تمام تیم ها را همان تیم آلوده می کند. فدراسیون به نظرم باید قبل از هر کاری باید زیرساخت اجرای پروتکل ها را برای باشگاه فراهم می کرد. 


او با اشاره به این نکته که باید تکلیف لیگ هر چه سریعتر روشن شود، افزود: اگر قرار است لیگ لغو شود یا بازی شود، تکلیف را روشن کنند تا شرایط خودمان را بدانیم. این شرایط تمرکز بازیکنان را به هم می ریزد. به هر حال باید بیایند و تکلیف را روشن کنند تا باشگاه ها و بازیکنان بدانند چه کاری باید انجام بدهند.

 

حسن جعفری که با حکم کمیته تعیین وضعیت 4 ماه از حضور در میادین به دلیل انتقال از باشگاه نساجی به شهرخودرو و شکایت باشگاه شمالی انجام داده، محروم شده ولی حالا با پشت سر گذاشتن این مدت می تواند در ترکیب تیمش راهی میدان شود، در ادامه اینطور حرف هایش را در رابطه با شرایط فنی تیم از سر گرفت و گفت: شرایط خوبی داریم. آقا مجتبی مربی جوان و آینده داری است. از لحاظ فنی و مدیریتی که برای مربی دو فاکتور مهم هستند، فوق العاده است و فقط باید زمان سپری شود تا با نتایجی که می گیرد، بیشتر خودشان را نشان دهند.


حرف های پایانی جعفری اینطور بود: به هر حال امیدوارم در رابطه با سرنوشت لیگ هر تصمیمی گرفته می شود، با کمترین خسارت و ضرر برای بازیکنان و باشگاه ها و جامعه همراه باشد؛ چه بازی ها برگزار شود و چه تصمیم به لغو گرفته شود.

دیدگاه‌ها