کد خبر : 1687274 | 13 خرداد 1399 ساعت 11:03 | 39K بازدید | 3 دیدگاه

یک برزیلی محبوب در بارسلونا و رئال مادرید

فقط این رونالدو حریف مسی بود

روزنامه مارکا برای بررسی کارنامه رونالدو نازاریو در لالیگا به بررسی اظهارات تعدادی از هم‌تیمی‌های او در زمان حضورش در این لیگ پرداخته.

فقط این رونالدو حریف مسی بود

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو نازاریو یا رونالدوی برزیلی در زمان حضورش در فوتبال اسپانیا پیراهن دو غول سنتی این کشور، رئال مادرید و بارسلونا را به تن کرده. رونالدو در فصل 1996-1997 زمانی که به عنوان یک استعداد آینده‌دار و جذاب وارد اسپانیا شد پیراهن بارسا را به تن کرد. او اما زمانی که با پیراهن رئال در لالیگا بازی می‌کرد قهرمان جهان و بزرگترین ستاره فوتبال آن روزها بود.

 

روزنامه مارکا برای بررسی عملکرد رونالدو نازاریو در لالیگا به  سراغ تعدادی از هم‌تیمی‌های سابق او در هر دو تیم بارسا و رئال مادرید رفته و اظهارنظرهای جالب آنها درباره مریخی را بررسی کرده است.

 

آبلاردو؛ بازیکن سابق بارسلونا و مربی اسپانیول

آبلاردو بازیکن سابق بارسلونا که در دوران حضور رونالدوی جوان در بارسا همبازی او بوده ضمن ستایش از او می‌گوید:" رونالدو شگفت‌انگیز بود. او قوی‌ترین مهاجمی است که من با او هم‌تیمی بوده‌ام. ما فقط در بارسا به مدت یک فصل هم‌تیمی بودیم ولی آن فصل به اعتقاد من بهترین فصل دوران فوتبالی رونالدو بود. زمانی که او یک جوان 20ساله بود".

 

1500476

 

اسکار گارسیا؛ بازیکن سابق بارسلونا و مربی سلتا

اسکار گارسیا هم دیگر بازیکن سابق بارسا است که سابقه همبازی بودن با مریخی را داشته. گارسیا هم زبان به ستایش از رونالدو باز کرده و می‌گوید:" او پسر جوان خیلی شاد و بامزه‌ای بود. با کل تیم رابطه خوبی داشت  و ما از همان جلسه اول تمرین فهمیدیم که او بازیکن متفاوتی است. کاملا مشخص بود که او به ما خیلی کمک خواهد کرد و حتی می‌شد فهمید که ستاره‌ای جهانی خواهد شد".

 

گارسیا در ادامه گفت:" چیزی که توجه من را خیلی جلب کرده بود فروتنی او بود. نکته مهمتر اما سرعت خارق‌العاده رونالدو بود. واقعا باورکردنی نبود. گرفتن او واقعا سخت بود، حتی برای جشن گرفتن گلهایی که زده بود. من به جز مسی دیگر هیچ بازیکنی را ندیده‌ام که چنین سرعتی داشته باشد".

 

ایوان هلگوئرا، بازیکن سابق رئال مادرید

رونالدو یکی از بامزه‌ترین بازیکنهایی است که تا حالا دیده‌ام. یک ستاره با خلاقیت منحصربفرد و هوش استثنایی. ما همه از ا انتظار خیلی زیادی داشتیم. گل اول رونالدو با پیراهن رئال به نظر من خیلی عالی بود. گلی که دو دقیقه بعد از ورودش به ثمر رسید. کاملا مشخص بود او بازیکن خاصی است. رونالدو بهترین فوتبالیستی است که من در عمرم در کنارش بازی کرده‌ام. رونالدو واقعا شوخ و بذله‌گو بود، به خصوص در تمرینها. یک روز که مربی خیلی به ما سخت گرفته بود گفت:" مربی، آب زیاد هم گل و گیاه را می‌کشد".

 

1500477

 

توته، بازیکن سابق رئال مادرید

 وقتی رونالدو به رئال پیوست ما اولین بار برای آشنایی با او به رختکن رفتیم. خیلی خوب یادم هست که وقتی او را دیدم تعجب کرده بودم. او مثل یک گاو نر بود. بله مریخی واقعا بدن پرقدرت و مستحکمی داشت. رونالدو به نظر من بهترین شماره 9 تاریخ فوتبال است. من بازیکنان زیادی را دیده‌ام ولی هیچکس مثل او نیست. او از آن بازیکنهایی است که استعداد و توانش خدادادی است".

 

1500479

 

بورخا فرناندز، بازیکن سابق رئال مادرید

بازیکنان رئال مادرید در آن سالها خیلی نزدیک به هم بودند و هیچکس نسبت به بقیه خیلی سرتر نبود. به جز رونالدو. او واقعا فوتبالیست خاصی بود و من با او خیلی نزدیک بودم. یک روز چند نفر از دوستانم به دیدن من آمده بودند. رونالدو زنگ زد و من را برای تولد پسرش رونالد که الان 20سالش شده دعوت کرد. وقتی فهمید مهمان دارم گفت آنها را هم با خودت بیاور. چون رونالدو در خانه همسرش بود من آدرس را بلد نبودم و گم شدیم. جالب اینجا است که رونالدو خودش بیرون آمده بود که دنبال ما بگردد. دوستهای من وقتی او را دیدند که در خیابانهای اطراف به دنبال ما می‌گردد شوکه شده بودند. اصلا انتظار نداشتند رونالدو را از نزدیک ببینند چه برسد به اینکه با چنین انسان متواضعی روبرو شوند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها