کد خبر : 1687847 | 16 خرداد 1399 ساعت 15:00 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

جهانبخش یا گوچی؛ بهترین آسیایی لیگ هلند کیست؟

وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته تا بهترین بازیکن آسیایی لیگ هلند را انتخاب کنند.

جهانبخش یا گوچی؛ بهترین آسیایی لیگ هلند کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، فوتبالیست های زیادی از قاره آسیا در لیگ های معتبر اروپایی به میدان رفته‌اند که در بین آن ها بازیکنان ایرانی هم حضور داشته و دارند. در لیگ هلند که از شش لیگ معتبر قاره سبز به حساب می‌آید، تا حالا 9 آسیایی درخشیده‌اند و حالا وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از مخاطبان خود خواسته تا با شرکت در یک نظرسنجی، بهترین آسیایی اردیویسه را معرفی کنند.

 

در این فهرست نام سه بازیکن از کره جنوبی دیده می‌شود. اولی هو جونگ مو است که در ابتدای دهه 1980 میلادی به تیم پی اس وی آیندهوون پیوست و سه سال در پست هافبک دفاعی این تیم به میدان رفت. پارک جی سونگ دیگر بازیکنی است که در این تیم بازی کرد و از همان جا مورد توجه منچستریونایتد قرار گرفت. پارک در سال های آخر فوتبال نیز دوباره به این کشور بازگشت و یک سال بازی کرد. او 2 بار لیگ را فتح کرد و یک مرتبه هم قهرمان جام حذفی شد. لی یونگ پیو دیگر کره ای این فهرست است که او هم در پی اس وی بازی کرد و در 81 بازی یک گل هم به ثمر رساند و با کسب چهار قهرمانی، از این تیم جدا شد.

 

شینجی اونو ستاره تیم ملی ژاپن در 21 سالگی مورد توجه فاینورد قرار گرفت و به این تیم پیوست. وی با تیم قرمز و سفید هلند قهرمان جام یوفا شد و در طی 4 سال، بیش از 100 بازی برای این تیم انجام داد. نکته جالب این که در بین چهره های موفق آسیایی اردیویسه، نام یک بازیکن از سنگاپور هم دیده می‌شود؛ فاندی احمد که در خرونینخن حضور داشت و از سال 1983 یا 1985 با پیراهن این تیم بازی کرد و 11 گل نیز زد. نکته جالب حضور دو استرالیایی است. اولی برت هولمن که 10 سال در هلند بازی کرد و دیگری جیسون کولینا که با آژاکس استارت زد و با آیندهوون به پایان خط رسید.

 

1501104

 

اما دو ایرانی هم در این لیست جلب توجه می‌کنند. رضا قوچان نژاد که فوتبال خود را از هلند آغاز کرد و 7 قرارداد جدید را نیز به امضا رساند اما موفق ترین دوره بازی اش در هیرنفین و زووله بوده است. او در دوره دوم بازی در هیرنفین 27 گل زد و کاندیدای کسب کفش طلا هم بود. شمار گل های گوچی در لیگ اردیویسه 34 است اما وی بیش از 50 گل را در فوتبال هلند به ثمر رسانده است.

 

علیرضا جهانبخش در این بین نکات ویژه تری را از دوران بازی اش دارد. او تنها بازیکن آسیایی است که توانسته در لیگ هلند آقای گل شود که این نکته بسیار مهمی است. جهانبخش پیراهن تیم های NEC و AZ را پوشید و پس از پنج سال، با انتقال به برایتون آلبیون، از فوتبال هلند خارج شد. وی 7 سال در رده بزرگسالان لیگ هلند به میدان رفت.

 

نکته جالب این که در نظرسنجی ای اف سی، جهانبخش و قوچان نژاد بیشترین تعداد رای را به خود اختصاص داده اند و صدرنشین هستند.

دیدگاه‌ها