کد خبر : 1687949 | 17 خرداد 1399 ساعت 00:52 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

کلوپ: به بازیکنانم به خاطر حرکت‌شان افتخار می‌کنم

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، اعلام کرد از اینکه شاگردانش از جنبش "زندگی سیاهان مهم است" حمایت کردند، احساس غرور می کند.

کلوپ: به بازیکنانم به خاطر حرکت‌شان افتخار می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی، به دست یک پلیس در مینیاپولیس، موجی از اعتراضات را در سراسر آمریکا و دیگر نقاط جهان به همراه داشت که خواستار پایان دادن به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور شدند.

بازیکنان لیورپول هم مانند تعدادی  دیگر از ورزشکاران به این موضوع واکنش نشان دادند و در تمرینات این تیم، با زانو زدن که نماد اعتراض به بی عدالتی و خشونت علیه سیاهان است، حمایت شان را اعلام کردند.

 

1501204

 

کلوپ به اسکای اسپورت گفت:" رای ما، حمایت از این جنبش خیلی طبیعی است- به ویژه اگر به تیم ما نگاه کنید. ما بازیکنان از آفریقا داریم، از انگلیس و جاهای دیگر که ریشه آفریقایی دارند. این مسئله اینقدر برای ما طبیعی است که در ابتدا ما حتی به اینکه پیامی بفرستیم هم فکر نکردیم.

اما سپس بچه ها تصمیم گرفتند که این حرکت را انجام بدهند. من مدت ها بود که به این بچه ها افتخار می کردم اما این یک حرکت استثنایی دیگر بود. وقتی آنها را دیدم و این عکس گرفته شد، واقعا به آنها افتخار کردم زیرا این یک پیام مهم هم هست."

تعدادی از بازیکنان لیورپول مانند ویرژیل فن دایک، جیمز میلنر، اندرو رابرتسون و ترنت الکساندر آرنولد هم این عکس را با پیام "اتحاد، قدرت است" در توئیترشان منتشر کردند.

دیدگاه‌ها