کد خبر : 1687983 | 17 خرداد 1399 ساعت 11:29 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

جدال غول‌ها برای جذب پدیده جدید فوتبال آلمان

کای هاورتز، ستاره جوان بایر لورکوزن این روزها به عنوان یکی از درخشان‌ترین استعدادهای اروپا به حساب می‌آید و برای جذب او جدال سختی بین رئال مادرید و بایرن مونیخ در جریان است.

جدال غول‌ها برای جذب پدیده جدید فوتبال آلمان

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه هنوز هیچیک از لیگهای بزرگ فوتبال دنیا مسابقات‌شان را از سر نگرفته‌اند، شروع مجدد بوندس‌لیگا از چند هفته پیش باعث شده حالا نگاه همه فوتبالدوستان به بوندس‌لیگا باشد.

 

1501232

 

اما تمایل باشگاه‌های بزرگ دنیا برای جذب پدیده‌های جوان فوتبال آلمان تنها به این روزها محدود نمی‌شود. چلسی از یک سو قصد دارد پیش از منقضی شدن بند خروج تیمو ورنر، مهاجم لایپزیش او را به خدمت بگیرد، از سوی دیگر منچستریونایتد برای بدست آوردن جیدون سانچو از دورتموند دندان تیز کرده ولی مهم‌ترین پدیده جوان آلمانی در حال حاضر کسی نیست جز کای هاورتز.

 

کاپیتان جوان لورکوزن از زمان شروع مجدد بوندس‌لیگا نگاه‌های زیادی به خود جلب کرده. او هم مثل ورنر و سانچو مدتی است مورد توجه چشمهای زیادی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار دارد. هاورتز از همان زمانی که در سال 2016 اولین بازی خود در رده بزرگسالان را برای لورکوزن انجام داد و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شد مورد تحسین باشگاه‌های اروپایی قرار داشته.

 

مدیر ورزشی لورکوزن اخیرا اعلام کرد این باشگاه امیدوار است بتواند او را در بای‌آرنا نگه دارد هر چند می‌داند مانع او شدن برای پیوستن به بایرن مونیخ یا دیگر غول اروپایی کار راحتی نیست.

 

1501077

 

سیمون رولفس در این باره به مارکا گفت:" ما هنوز نمی‌دانیم برای کای چه اتفاقی می‌افتد. این را می‌دانیم که همه باشگاه‌های بزرگ از آلمان و اروپا به دنبال او هستند و او می‌تواند هر جایی که بخواهد بازی کند. آینده او هنوز مشخص نیست و ما فعلا از بابت او دچار اضطراب نیستیم. تیم خاصی نیست که من ترجیح بدهم او فوتبالش را در آنجا دنبال کند".

 

بایرن مونیخ تاریخچه‌ای طولانی از جذب بهترین استعدادهای جوان آلمانی دارد. ولی لورکوزن امیدوار است تلاش باواریایی‌ها برای جذب یک استعداد دیگر آلمانی باعث شود دست‌کم امسال از خیر خرید هاورتز بگذرند. بایرن حدود یک سال است که برای به خدمت گرفتن لروی سانه دورخیز کرده و حالا به نظر می‌رسد همه چیز برای معامله بایرن و منچسترسیتی آماده است.

 

انتظار نمی‌رود بایرن امسال تابستان هم لروی سانه و هم کای هاورتز را جذب کند. مدیران تیم باواریایی امیدوار هستند که با ابراز تمایل لورکوزن برای نگه داشتن هاورتز، این امکان برایشان فراهم شود که برای خرید او تا سال آینده منتظر بمانند. در بایرن خیلی‌ها هاورتز را بهترین گزینه برای جانشینی توماس مولر می‌بینند و به همین خاطر کاپیتان جوان لورکوزن می‌تواند مطمئن باشد که در این تیم با آغوش باز از او پذیرایی خواهد شد. هانسی فلیک سرمربی موفق بایرن هم شیفته بازی هاورتز بوده و اخیرا گفته خیلی دوست دارد مربی او باشد.

 

اما مشکل دیگر بایرن مونیخ در برنامه‌اش برای خرید هاورتز در سال 2021 این است که در این مدت، باشگاه دیگری پا به میدان بگذارد. اگر این اتفاق بیفتد برنامه‌های بایرن به هم ریخته و ممکن است آنها را مجبور کند همین امسال برای جذب هاورتز اقدام کنند.

 

1501233

 

در همین روزهای اخیر روزنامه آلمانی بیلد فاش کرد که بایر لورکوزن یک پیشنهاد رسمی از رئال مادرید برای فروش کای هاورتز دریافت کرده ولی آن را رد کرده است. مبلغ این پیشنهاد مادریدی‌ها به ادعای بیلد 80 میلیون یورو بوده. رئال می‌تواند مبلغ مورد نظر لورکوزن یعنی 100 میلیون یورو را پرداخت کند ولی آنها چون به ستاره‌های بزرگ دیگری مثل ارلینگ هالند و کیلیان امباپه هم چشم دوخته‌اند، قصد دارند تا اطلاع ثانوی، در خریدهایشان تا جای ممکن صرفه‌جویی کنند.

 

هاورتز هم اخیرا نشان داده که برای پیوستن به باشگاه‌های بزرگتر و مصاف با چالش‌های بزرگتر آماده است:" من برای برداشتن یک قدم بزرگ آماده‌ام. من عاشق چالش‌ هستم. این می‌تواند رفتن به باشگاه‌های خارجی را هم شامل شود".

 

 

 

 

دیدگاه‌ها