کد خبر : 1688042 | 17 خرداد 1399 ساعت 15:02 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

با فیفا شفاف و راحت صحبت کردیم؛ 

شیعی: وزیر ورزش برمی‌گردد ولی بدون حق رای

عضو هیئت رئیسه فدراسون فوتبال می گوید با توجه به تغییراتی که در پیش نویس اساسنامه ایجاد شده، تشکیل کمیته انتقالی منتفی شده است.

شیعی: وزیر ورزش برمی‌گردد ولی بدون حق رای 

به گزارش "ورزش سه"، محمود شیعی عضو هیئئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره رد پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط فدراسیون جهانی فوتبال در گفتگو با خبرنگاران بیان اینطور حرف هایش را آغاز کرد: این موضوع طبیعی بود. در برنامه زمان‌بندی خودمان، رفت و برگشت‌های اساسنامه را دیده بودیم. فیفا روی برخی موارد بحث کرد و این موضوع در هیئت رئیسه بررسی شد. این موضوع با همکاری دوستان دیگر روان‌تر و اساسنامه به فیفا ارسال شد. فکر می‌کنم این پیش‌نویس با نتیجه مثبتی برگردد.


شیعی درباره اینکه امضای او پای قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال دیده می‌شود و اینکه چقدر در جریان جزئیات این قرارداد بوده است، گفت: هیئت رئیسه باید در جریان هر قراردادی باشد؛ در مورد قراردادهای قبلی هم همینطور بوده است و اعضا به‌عنوان افراد مطلع از قرارداد، در صفحه آخر امضا می‌کنند. 


عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا از شرایط و مبلغ سنگین قرارداد ویلموتس، مطلع بوده است یا خیر، تصریح کرد: اینها تعاریفی است که شما (خبرنگاران) دارید. اینکه این قرارداد سنگین بوده است یا نه و اینکه چه شرایطی داشته، باید توسط کارشناسان بررسی شود، اما در حد اطلاع ما بوده است. پس از اینکه ویلموتس به ایران آمد،‌ با ما صحبت کردند و ما را در جریان قرار دادند.


شیعی درباره گنجاندن بند حق فسخ در قرارداد ویلموتس که مهدی تاج از آن تمجید کرده بود، خاطرنشان کرد: تاج توضیحات کامل این موضوع را داد و از خودش بپرسید. او و مشاوران حقوقی‌اش کارها را انجام دادند. همینطور که دیشب توضیح دادند.


از شیعی پرسیده شد که اگر فیفا اساسنامه را تایید نکند، کمیته انتقالی تشکیل خواهد شد، توضیح داد: با توجه به خواسته‌های فیفا و تطابق خواسته آن با نظام ما، ان‌شاءالله کار به کمیته انتقال نخواهد رسید و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. در مورد حذف وزیر، درخواست ما این است که وزیر ورزش به صورت افتخاری در مجمع فدراسیون، حضور داشته باشد. 


عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ممکن است فیفا یک نفر را به انتخابات فدراسیون بفرستد تا درباره حضور وزیر در مجمع مطلع شود، گفت: ما با فیفا رو راست صحبت کردیم. وزیر ورزش می‌تواند در مجمع حضور داشته باشد، اما صاحب رأی نیست. ما از پشتیبانی وزارت ورزش در کارها استفاده می‌کنیم. به صورت شفاف با فیفا مکاتبه کردیم و نظرات خود را گفتیم ولی حق رای نخواهد داشت.


شیعی درباره اینکه گفته شد ویلموتس توسط انجمن فرهنگی ایران - هلند به فدراسیون فوتبال پیشنهاد شده است، اظهار داشت: در جریان این موضوع نیستم.

دیدگاه‌ها