کد خبر : 1688104 | 17 خرداد 1399 ساعت 19:22 | 28.2K بازدید | 0 دیدگاه

خیلی دوست دارم باز با تیلور کشتی بگیرم

حسن یزدانی: برای شکست دادن من باید بیشتر زحمت بکشید!

حسن یزدانی می گوید حتی اگر پبشنهاد چند میلیون دلاری هم داشته باشد، به کشتی گرفتن برای کشوری غیر از ایران فکر هم نمی کند.

حسن یزدانی: برای شکست دادن من باید بیشتر زحمت بکشید!

 

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی که میهمان برنامه این هفته دایره طلایی بود در مورد محبوبیتش در میان مردم گفت: مردم به من محبت دارند، امیدوارم لایق تعریف و تمجید همه این عزیزان باشم و آنها را روسفید کنم.


وی در مورد فعالیت هایش در دوره تعطیلی ورزش به خاطر ویروس کرونا تاکید کرد: من در این ایام کرونا، مثل بقیه ورزشکاران مختاط عمل کردم، سعی کردم نکات پزشکی که پزشکان گفته بودند را کاملا رعایت کنم. روزانه یک جلسه تمرین کردم. بدنم را در شرایط نسبی نگه داشنتم تا ببینم در آینده چه مسابقه ای در پیش است که باید در آن شرکت کنیم.


یزدانی در مورد وضعیت زانویش بعد از جراحی گفت: بعد از عملی که زیر نظر دکتر کیهانی انجام دادم، کار فیزیوتراپی را زیر نظر دکتر نوروزی انجام دادم و بعد از دو ماه الحمدالله وضعیتم خوب شد و 15 اسفند بود که کارم را روی تشک کشتی استارت زدم. اما کرونا آمد و نتوانستم تمریناتم را آنطور که باید و شاید دنبال کنم.


دارنده 5 مدال جهانی و المپیک در مورد رکورد استثنایی اش در مسابقات جهانی نورسلطان و اینکه تمامی مبارزه های او در جهانی 2019 در کمتر از تایم معمول تمام شد، خاطرنشان کرد: من سعی می کنم که آن زحماتی که کشیدم، را روی تشک پیاده کنم. تمریناتی که روزهای قبل در اردوهای تیم ملی داشتم و تمریناتی که در شهرستان داشتم، سعی می کنم آنچه قبل از مسابقه برایش زحمت کشیدم را روی تشک کشتی پیاده کنم. از دیدگاه مردم شاید کشتی هایم زود تمام می شود اما سختی های زیادی برای آن کشیدم. اما اگر حریف استقامت بیشتری بکند، مبارزه به 6 دقیقه می رسد، گاهی برخی از حریفان دفاعی کار می کنند و قبلا هم این را داشتم و حتی بعضی از آنها من را بردند، در کل اگر حریفی باشد که 6 دقیقه کشتی بگیرد، من هم 6 دقیقه می گیرم.

 

1481565

 


دارنده 3 مدال طلای کشتی جهان و المپیک در مورد اینکه اتحادیه جهانی او را به همراه 4 کشتی گیر دیگر به عنوان بهترین های تاریخ کشتی ایران معرفی کرده، تصریح کرد: اول اینکه این باعث خوشحالی من است که در کنار این 4 کشتی گیر هستم. البته کشتی گیران جوان دیگر می توانند از من جلو بزنند و این چیزی نیست که من به آن فکر کنم. من دنبال رسیدن به بهترین هستم، به دنبال کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیکی که پیش رو داریم. اینکه جزو 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران باشم، اول یا دوم باشم، مهم نیست، این برای من اهمیت دارد که مردم را خوشحال کنم و بهترین نمایش را در مسابقات داشته باشم.


یزدانی در مورد احتمال رویارویی اش با دیوید تیلور آمریکایی پیش از المپیک، گفت: هدف من همین بود که پیش از جهانی نورسلطان او در هر مسابقه و تورنمنتی که می خواست شرکت کند، حضور پیدا کنم تا با هم کشتی بگیریم که او آسیب دید و به تورنمنتی نیامد و در ادامه مسابقات جهانی 2019 را هم از دست داد. بعد قرار بود در سال المپیک این کار را انجام دهم که کرونا فعلا همه مسابقات را به تعویق انداخته است. دوست دارم با او کشتی بگیرم. اینطور نیست که دنبال این باشم یک جا گیرش بیاورم، اما دوست دارم قبل از المپیک در یک مسابقه غیررسمی او را و وضعیت خودم را مقابل تیلور سبک سنگین کنم تا ببینم در این چند وقتی که تمرین کردم به لحاظ فنی و روحی -روانی چه شرایطی دارم و نقاط ضعف و قوتم را تا المپیک برطرف کنم و در توکیو بهترین عملکرد را داشته باشم.


وی در مورد رقبای داخلی اش نیز تصریح کرد: رقیبان خوبی مثل احمد بذری، کامران قاسمپور و یک سری پهلوانان دیگر هم دارم. رقبا باعث پیشرفت کشتی گیر می شوند. آنها من را نگاه می کنند که بیشتر زحمت بکشند تا مرا شکست دهند، من هم دوست دارم آن فاصله ای که پیش از این با رقبایم ایجاد کردم را تداوم دهم. چه به لحاظ فنی و چه روحی و روانی. تمرکز من روی تمریناتم، انتخابی تیم ملی، مسابقات برون مرزی و همچنین جهانی و المپیک است.


یزدانی در مورد فینال جذابش با انور گدویف روس در المپیک 2016 ریو عنوان کرد: شاید حرف ها در این زمینه تکراری باشد اما کشتی سختی بود. شرایطی که به وجود امد خونریزی سر انور گدویف باعث شد تا ثانیه آخر نتیجه مشخص نشود اما خوشبختانه دست من به عنوان برنده بالا رفت. بعضی از دوستان می گویند او خونریزی داشت و این به نفع من شد، ولی گدویف 6-صفر از من پیش بود. من می دانستم حریفم به لحاظ تنفسی کم می آورد. وقتی با کشتی گیری سرشاح می شوم می فهمم که تا چه تایمی می تواند با من کشتی بگیرد و فشارم باید تا چه حدی باشد. این خونریزی باعث شد که او در حین مبارزه استراحت کند. کشتی 6 دقیقه ماه، 20 دقیقه طول کشید و این برای حریفی که جلو هست، بهتر است اما من تمرکزم را از دست ندادم. مربیانی که کنارم بودند، کمک کردند، همینطور خودم با دعای خیر مردم تلاش کردم که مبارزه به سود من تمام شود.

 

1463475

 


وی در مورد اینکه تا چه زمانی قصد ادامه دادن دنیای قهرمانی را دارد، تاکید کرد: ان شاءالله همه سعی و تلاشم این است که پله پله پیش رفته و به آینده فکر کنم. الان دیدگاه من رو به المپیک 2021 هست و  انتخابی تیم ملی و تورنمنت هایی که باید برای حضور در آنها برنامه ریزی کنم. تا جایی که توان داشته باشم مبارزه می کنم و اگر تا المپیک 2024 شرایطم ایده ال باشد تا آن وقت هم کشتی می گیرم.
یزدانی در مورد احتمال حضورش در لیگ امسال باوجود مصدومیتی که از لیگ فصل گذشته عایدش شد، گفت: دوستانی که کنارم بودند می دانند که آن زمان هم آمادگی داشتم، این مصدومیت هم تنها سه چهار روزی باعث شد استراحت کنم و خیلی سریع تمرینات بالاتنه را آغاز کردم. بدنم 60-70 درصد آماده بود و اگر المپیک هم به تعویق نمی افتاد آمادگی این را داشتم که در توکیو کشتی بگیرم. حالا باید بیشتر از قبل مراقب پایم باشم .


وی با اشاره به دوران نوجوانی اش تاکید کرد: به هرحال شیطنت نوجوانی را داشتم و گاهی هم دعوا می کردم.


قهرمان المپیک 2016 ریو که در باشگاه قهرمانان جویبار و فردوس تمرین کشتی اش را انجام می دهد، الگوی اخلاقی خود را پوریای ولی و جهان پهلوان تختی عنوان کرد و با اشاره به حمایت های پدرش از او برای انجام تمریناتش بدون دغدغه، عنوان کرد: بدون پول و امکانات هم می شود قهرمان شد اما حمایت هم لازم است. پدرم در این زمینه خیلی به من کمک می کند، او سختی زیادی را تحمل کرد تا من به لحاظ مالی دغدغه ای نداشته باشم و تمرکزم روی کشتی باشد.


یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به کشتی گرفتن برای کشورهای دیگرفکر کرده است؟، گفت: اصلا به این موضوع فکر نمی کنم. مردم آنقدر به من محبت دارند که به این چیزها فکر نکنم. درست است در کشور ما بی مهری هایی صورت می گیرد ولی وقتی محبت مردم را می بینم به چنین چیزی فکر نمی کنم و فقط می خواهم آنها را خوشحال کنم و مردم از من راضی باشند.


قهرمان سال 2019 کشتی آزاد جهان، انور گدویف روس را باهوش ترین حریفی دانست که مقابلش کشتی گرفته و در مورد مربیانی برایش زحمت کشیده اند، گفت: مربیان زیادی در این مسیر کمکم کردند که شروع کارم با همت مسلمی بود، بعد از آن در تیم ملی نوجوانان زیر نظر محمد طلایی، دکتر رسول خادم و اکنون نیز غلامرضا محمدی و دکتر دبیر کارم را دنبال می کنم.

 

1436400

 


وی در مورد حسش به جویبار و اینکه آیا تصمیم دارد این شهر را در آینده ترک کند، خاطرنشان کرد: جویبار جایی است که کشتی را از آنجا استارت زدم، همشهری های من هستند و شهر پر از عشقی است که همه علاقمند به کشتی هستند. آینده را نمی شود پیش بینی کرد، معلوم نیست در آینده در تهران، جویبار یا شهرستان اطراف زندگی کنم، فعلا هیچ جایی برای آینده خودم معین نکردم.


مدعی اصلی وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد برای حضور در المپیک، فوتبال، والیبال و بسکتبال را جزو رشته هایی عنوان کرد که قبلا بازی کرده و با اشاره به آلودگی های دریای مازندران گفت: فاضلاب شهری، آب دریا را کثیف می کند و این آلودگی ها برای آبزیان خوب نیست و آنها آسیب می بینند.  از همه عزیزانی که در راس هستند می خواهم مراقب دریای مازندران باشند.


وی همچنین با اشاره به هزینه هایش در طول یک سال، اظهار داشت: انتظاری از  مسئولان استانی ندارم. زمانی که نوجوان بودیم هزینه های مان کمتر بود اما حالا مردم از ما انتظار دارند و هزینه های حفظ آمادگی بدنی نیز سنگین تر می شود سالانه چیزی در حدود 100 میلیون تومان فقط هزینه تغذیه من می شود، آن هم بدون مکمل ورزشی. مسئولان استانی فقط سال 2016 سالی که قهرمان المپیک شده بودم، یک جایزه 100 میلیونی به دارنده مدال طلای المپیک اهدا کردند. البته من به این چیزها فکر نمی کنم، خیلی حمایت مادی از ما نشده اما رابطه مان با مسئولان خوب است.

 

1468765

 


حسن یزدانی در پایان در مورد انتخابات پیش روی هیئت کشتی مازندران گفت: اول تشکر می کنم از اصغر ثمربخش که در این چند سال خیلی زحمت کشید و آرزوی سلامتی برایش دارم. زیاد در جریان انتخابات استان نیستم و فکرم را مشعول این چیزها نمی کنم، اما رای دهنده هستم و در مجمع حضور دارم. امیدوارم کسی بیاید به ورزش استان مان خدمت کند و برای رفع دغدغه های مالی بچه ها سرمایه بیاورد. بچه ها در سال های قبل با پول توجیبی خودشان به مسابقات کشوری می رفتند، امیدوارم کسی بیاید که دلسوز باشد.

دیدگاه‌ها