کد خبر : 1688197 | 18 خرداد 1399 ساعت 11:07 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

زندگی جالب اسطوره فوتبال افغانستان

بازیکنی که از مراسم عروسی به تیم ملی رفت

زمانی که یک مربی محلی نمایش او با توپ را در مراسم عروسی پسرعمویش تماشا کرد ، دست سرنوشت نقش برجسته ای را در آینده ذهب اسلام امیری بازی کرد.

بازیکنی که از مراسم عروسی به تیم ملی رفت

به گزارش" ورزش سه " وبسایت فیفا گزارشی را به اسطوره فوتبال افغانستان و چگونگی رسیدن او به پیراهن تیم ملی این کشور پرداخته است. در این گزارش که به زندگی اسلام امیری که  در تیم هندی گوکولام کرالا بازی می کند  می پردازد آمده :" پسر عموی او که در در تیم شعا بازی می کرد مربی اش را به مراسم دعوت کرد . مربی او اما وقتی دید چند نوجوان بیرون از عروسی با توپ بازی می کنند توجهش جلب شد و او را به باشگاه برد. در اولین بازی رسمی اسلام امیری ، کارشناسان فوتبال افغانستان استعداد این بازیکن را تحسین می کنند و این در حالی است که او فقط پانزده سال سن دارد.


حضور او در تیم ملی افغانستان در سال 2005 و از رقابت های قهرمانی جنوب آسیا آغاز شد زمانی که او 15 سال و 9 ماه و 18 روز داشت و اولین بازی ملی اش را برابر تیم مالدیو انجام داد. این یک رکورد ملی است که هنوز پابرجاست.


پس از هشت سال امیری در مسابقات قهرمانی آسیا 2013 این بار با بازوبند کاپیتانی در میدان ظاهر شد چرا که او نقش مهمی در صعود افغانستان به عنوان تیم اول منطقه ای خود داشت. او همچنین کاپیتان تیمش در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 هم بود.


کاپیتان تیم ملی افغانستان پس از رسیدن به رکورد 523 بازی ملی ، به یک افسانه در فوتبال این کشور بدل شد. او اولین بازیکن افغان بود که توانست در فوتبال خارج از این کشور بازی کند. ذهیب اسلام امیری در سال 2011 پس از پیوستن به تیم بمبئی در فوتبال هند پا در دنیای حرفه ای گذاشت و تبدیل به محبوب ترین بازیکن فوتبال کشورش شد.

دیدگاه‌ها