کد خبر : 1688199 | 18 خرداد 1399 ساعت 11:39 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

او از حوزه المپیک بی اطلاع است

صالحی امیری در انتظار عذرخواهی و عدول دادکان!

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به اظهارات محمد دادکان گفت: از او خواهش می‌کنم در حوزه تخصصی خود صحبت کند یا به همکارانم مراجعه کند تا توجیه شود.

صالحی امیری در انتظار عذرخواهی و عدول دادکان!

به گزارش "ورزش سه"، در یک هفته اخیر بحث و جدل میان رییس اسبق فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بالا گرفته است. همه چیز از مصاحبه جنجالی محمد دادکان با یک برنامه رادیویی شروع شد که او به مسئولان وزارت ورزش اتهاماتی را وارد کرد و سپس از احتمال تعلیق ورزش ایران گفت تا پای کمیته ملی المپیک هم وسط بیاید.


بیانیه تند کمیته ملی المپیک هم با واکنش دوباره رییس اسبق فدراسیون فوتبال همراه بود تا این پرونده همچنان باز بماند. 


سیدرضا صالحی امیری که امروز برای بازدید به فدراسیون شنا رفته بود، همانطور که پیش بینی می شد با سوال خبرنگاران پیرامون اظهارات اخیر دادکان مواجه شد. نکته جالب اینجا بود که رییس کمیته ملی المپیک در صحبت هایی که امروز درباره دادکان انجام داد، کاملا میانه رو بود. او هم انتقادات نرمی را نسبت به دادکان انجام داد و هم از رسانه ها خواست که حرمت دادکان را حفظ کنند. ادبیات امروز صالحی امیری کاملا متفاوت با بیانیه چند روز قبل کمیته ملی المپیک بود.


رییس کمیته ملی المپیک در این باره گفت: دادکان انسان محترم و با شخصیتی است و از باب پیشکسوتی برای او احترام قائل هستم. همه از جمله دادکان اول راجع به موضوع اطلاع داشته باشند و بعد فکر کنند. او اطلاعی از حوزه ملی المپیک ندارد و تا امروز هیچ جلسه ای با ما نداشته است. امروز از او دعوت می کنم که جلسه ای با ما داشته باشد. در ضمن هیچ مکاتبه ای مبنی بر اینکه IOC ما را تعلیق کرده باشد، وجود ندارد. ایشان استناد بر یک رسانه و یک فرد ضد انقلاب کرده که فاقد اعتبار است. ما وظیفه نداریم بر هر ادعایی پاسخ دهیم.


وی با اشاره به بیانیه کمیته ملی المپیک ادامه داد: این صحبت‌ها برای ما جای سوال بود و ما ناچار به تکذیب بودیم. چون ادعا خلاف واقع بود. نمی‌توان ادعای یک رسانه را به عنوان سند مطرح کرد. اگر کمیته به عنوان مرجع رسمی سندی را تایید نکند فاقد اعتبار است. آنچه دادکان گفته را تکذیب می‌کنم و خلاف واقع است. از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم حرمت آقای دادکان باید محفوظ باشد. از او خواهش می‌کنم در حوزه تخصصی خود صحبت کند یا به همکارانم مراجعه کند تا توجیه شود.


صالحی امیری درباره پیگیری قضایی این موضوع نیز گفت: وقتی اتهامی به یک نهاد رسمی زده می‌شود یا باید آن فرد عذرخواهی کرده و از موضع خود عدول کند یا اینکه ما به عنوان نهاد رسمی از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم اجازه دهید هر زمانی مراجع رسمی نظر دادند اعلام کنیم.

 

دیدگاه‌ها