کد خبر : 1688211 | 18 خرداد 1399 ساعت 12:24 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

از سوی مایکل جردن

کمک 100 میلیون دلاری به کارزار ضد نژادپرستی

مایکل جردن ستاره‌ی سابق NBA مبلغ 100 میلیون دلار به کارزار مبارزه برای برابری نژادی اهدا خواهد کرد.

کمک 100 میلیون دلاری به کارزار ضد نژادپرستی

به گزارش "ورزش سه"، مایکل جردن گفته که 100 میلیون دلار به گروه‌هایی که برای برابری نژادی و عدالت اجتماعی مبارزه می‌کنند اهدا می‌کند.اسطوره NBA در بیانیه‌ای گفت که او و شرکت جردن برند این مبلغ را در طی 10 سال به این کارزار پرداخت خواهند کرد.

 

این پول به چندین سازمان مختلف که برای مقابله با "نژادپرستی بنیادین و ریشه‌دار" فعالیت می‌کنند اهدا خواهد شد.این تصمیم در پی شکل‌گیری اعتراضات گسترده در ایالات متحده و سراسر جهان پس از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، گرفته شد.فلوید مرد سیاه‌پوست غیر مسلحی بود که در تاریخ 25 ماه می به دست پلیس آمریکا کشته شد. یک افسر پلیس سفیدپوست، که اکنون به قتل متهم شده، بیش از 8 دقیقه گردن اون را زیر زانوی خود فشار داد.

 

کریگ ویلیامز، رئیس شرکت جردن برند گفت: "اعلام می‌کنیم که در تعهدی مشترک مایکل جردن و جردن برند 100 میلیون دلار در 10 سال آینده اهدا خواهند کرد. ما باید با جامعه، دولت و رهبران جنبش‌های مدنی متحد شویم تا به همراه هم تاثیری ماندگار را ایجاد کنیم.برای ما هنوز کارهای بسیار بیشتری برای انجام هست تا تاثیری واقعی بر جامعه‌ی سیاه‌پوستان بگذاریم. ما این مسئولیت را پذیرفته‌ایم."

 

وی افزود: "من درد، خشم و ناامیدی همگان را می‌بینم و احساس می‌کنم. من در کنار کسانی می‌ایستم که که نژادپرستی ریشه‌دار و خشونت علیه رنگین‌پوستان را محکوم می‌کنند.ما به اندازه‌ی کافی تحمل کرده‌ایم!"

 

دیدگاه‌ها