کد خبر : 1688372 | 19 خرداد 1399 ساعت 00:22 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

نگران هادی‌پور هستیم

عسکری: مردانی فقط یک راه برای المپیکی شدن دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص اخرین وضعیت ملی‌پوشان تکواندو و برنامه‌های پیش رو گفت‌وگویی انجام داد.

عسکری: مردانی فقط یک راه برای المپیکی شدن دارد

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از میزان، فریبرز عسکری در خصوص وضعیت سجاد مردانی اظهار داشت: پس از پایان مهلت کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ سیستم فدراسیون ۶ نفر نخست هر وزن توانستند به المپیک راه پیدا کنند و چون سجاد مردانی در وزن خودش در رده هفتم قرار گرفته بود، نتوانست مانند آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی المپیکی شود.

 

وی افزود: با این وجود تنها شانس سجاد این است که یک نفر از ۶ تکواندوکار صعودکننده به المپیک در وزن وی به هر طریقی نتواند به توکیو برسد و اگر‌ غیر از این باشد کاپیتان تیم ملی علی‌رغم شایستگی نمی‌تواند در المپیک حضور پیدا کند.

 

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اینکه چه زمانی اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود، گفت: فعلاً این اجازه از سوی وزارت ورزش به ما داده نشده تا استارت اردوهای تیم ملی را بزنیم. از شخص وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک درخواست دارم که اجازه دهند تا با رعایت الزامات بهداشتی اردوهای ما هم آغاز شود. به نظرم در جریان اردوها ایمنی و سلامت ورزشکاران خیلی بیشتر از زمانی است که آنها در شهرهای خودشان به تمرین می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بسیاری از هم‌وطنان برای گذراندن تعطیلات به سمت گیلان هجوم برده‌اند که این موضوع برای ما نگران‌کننده است، چون آرمین هادی‌پور هم در این شهر سکونت دارد. بی‌تردید کنترل آرمین در اردو برای ما خیلی راحت‌تر از تمرین در استان خودش است چون با توجه به بازشدن اماکن ورزشی مشخص نیست آیا افرادی که در کنار او تمرین می‌کنند از سلامتی کامل برخوردار هستند یا خیر.

 

عسکری تصریح کرد: از آن جایی که نفرات معدودی برای حضور در اردو وجود دارند، خیلی بهتر می‌توانیم مقررات بهداشتی را برای این ورزشکاران اعمال کنیم. فعلا به پومسه اجازه تمرینات داده شده اما هنوز در بخش کیوروگی این اجازه صادر نشده است اما در صورت برگزاری تمرینات با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میتوانیم در بخش تمرینات هوازی و بدنسازی جلو بیفتیم.

 

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه گفت: سال گذشته درگیر مسابقات مختلف بودیم و همین موضوع باعث شد تا فرصت چندانی برای رفع و رجوع کردن ایرادات ورزشکاران نداشته باشیم اما اکنون با در پیش بودن تعطیلی مسابقات بین‌المللی، بهترین فرصت است تا این ایرادات را از بین ببریم که این مسئله هم نیازی به درگیری و مبارزه ندارد.

 

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: مدت زمانی که ما از تمرینات عقب افتاده‌ایم دقیقاً مشابه سایر کشورها است هر چند که بازهم این اتفاق تا حد زیادی به ضرر ما بوده است. در شرایط فعلی کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا که از لحاظ بیماری کرونا شرایط حادتر از ما دارند اردوهای خود را شروع کردند و طبیعتاً با این شرایط ما هم باید زحمت بکشیم تا بتوانیم تکواندوکاران را برای مسابقات آماده کنیم. از طرف دیگر چون ورزشکاران به صورت مداوم در اردو و مسابقات بوده‌اند این دوری از تمرینی برای آنها اتفاق خوبی نیست و می‌تواند لطمه زیادی به ورزشکاران المپیکی ما وارد کند.

دیدگاه‌ها