کد خبر : 1688510 | 19 خرداد 1399 ساعت 18:50 | 42.1K بازدید | 1 دیدگاه

آب و جاروی فدراسیون برای مرد خندان

بازگشت قریب الوقوع کفاشیان به فدراسیون

علی کفاشیان بار دیگر در آستانه بازگشت به اتاق ریاست فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

بازگشت قریب الوقوع کفاشیان به فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، بعد از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، با نظر اعضای هیات رییسه و بعد از توافقی که با شخص وزیر ورزش انجام شد، حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون به اتاق ریاست راه پیدا کرد تا انتخابات را در سریعترین زمان ممکن برگزار کند.


شاید اوایل دی ماه سال 98 که بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی شد، نه وزیر ورزش و نه هیچ کدام از مسئولان فدراسیون تصور نمی کردند نتوانند با اساسنامه ای که در دست داشتند، انتخابات را برگزار کنند. وزارت ورزش تمام همکاری های لازم را برای برگزاری مجمع انتخاباتی در روزهای پایانی اسفندماه انجام داد، اما تاکید فیفا به اصلاح اساسنامه حتی با وجود نامه نگاری وزیر ورزش معادلات را به هم ریخت.


فدراسیون فوتبال در حالی که نزدیک به 3 ماه از سال 99 هم می گذرد، همچنان با سرپرست اداره می شود و اگر اساسنامه اصلاحی توسط فیفا تایید شود، باید بار دیگر مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شود؛ اتفاقی که حداقل 2، 3 ماه دیگر به طول خواهد انجامید.


این روزها از داخل فدراسیون خبر می رسد که جایگاه حیدر بهاروند کاملا متزلزل شده و وزارت ورزش هم با استناد به یک قانون به دنبال تغییر سرپرست فدراسیون است. دوره سرپرستی بهاروند در فدراسیون در آستانه 6 ماهگی است و از آنجایی که حکم سرپرستی فدراسیون ها به صورت 6 ماهه صادر می شود، ممکن است از هفته آینده یک فرد جدید به عنوان سرپرست راهی فدراسیون شود.

 

1501772

 


آنطور که خبر می رسد بهاروند حتی این روزها حق امضا هم به عنوان سرپرست فدراسیون ندارد و بازنشستگی او نیز به بهانه ای برای کنار رفتنش تبدیل شده. از سوی دیگر صدای پای علی کفاشیان که در یک سال اخیر کمی از فدراسیون فاصله گرفته بود، شنیده می شود. رییس سابق فدراسیون فوتبال که با محرومیتی 5 ساله از سوی کمیته اخلاق مواجه شده، در آستانه بخشش از سوی کمیته استیناف قرار گرفته و احتمالا برای برگزاری انتخابات فدراسیون پیش رو به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی می شود.


علی کفاشیان که اعتقاد دارد همین حالا هم نایب رییس اول فدراسیون فوتبال به حساب می آید، به صورت قانونی می‌تواند با توجه به استعفای تاج سرپرستی را برعهده بگیرد. بدون شک با توجه به تجربه‌ای که کفاشیان در 12 سال اخیر در فوتبال کسب کرده، او بهترین گزینه برای برگزاری یک مجمع بدون تنش خواهد بود. البته مهمترین نکته درباره کفاشیان این است که او قصدی برای حضور در انتخابات ندارد؛ دقیقا برخلاف حیدر بهاروند که در دور قبلی هم اصرار داشت که می تواند در انتخابات حتی به عنوان سرپرست شرکت کند.


با بازگشت احتمالی علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال، بار دیگر او به اتاق ریاست خواهد رفت، در حالی که محمدمهدی نبی هم در اتاق دبیرکلی حضور دارد؛ اتفاقی که آخرین 5، 6 سال قبل و یکی، 2 سال پیش از انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون رخ داده بود.

دیدگاه‌ها