کد خبر : 1688751 | 20 خرداد 1399 ساعت 22:40 | 14.9K بازدید | 2 دیدگاه

مطمئن باشید در بازی چهارم شرایط بدتر می‌شود؛

الهامی: ۱۰ بازیکن نیستند، چطور آماده شویم؟

سرمربی تراکتور تاکید به عدم برگزاری بازی‌‌های لیگ برتر در این شرایط دارد و معتقد است ادامه تمرینات و بازی‌ها به ضرر سلامتی تمام تیم‌ها است.

 الهامی: ۱۰ بازیکن نیستند، چطور آماده شویم؟

به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی در خصوص شرایط تیمش اظهار کرد: اکنون در بلاتکلیفی محض به سر می‌بریم، متأسفانه تست کرونای ۶ نفر از اعضای تیم ما مثبت بوده و این موضوع موجب ایجاد ترس و نگرانی در بین اعضای تیم شده است. چند بازیکن ما هم به دلیل شرایط پروازها، امکان سفر به ایران را ندارند، چگونه در چنین شرایطی برای بازی‌ها آماده شویم؟

 

او ادامه داد: شما تصور کنید که ۴۸ ساعت مانده به آغاز بازی، تست کرونای چند بازیکن ما مثبت اعلام شود، نمی‌توانیم که به یکباره سیستم بازی را عوض کنیم. به‌جای بازیکنان کلیدی، از چه کسانی استفاده کنیم؟ خوشبختانه تاکنون تست من منفی بود، اما اگر سرمربی تیم به کرونا مبتلا شود، در این وضعیت تکلیف چیست؟ طبیعی است که هیچ تیم فوتبالی نمی‌تواند بدون حضور سرمربی‌اش موفق شود.

 

سرمربی تراکتور با بیان اینکه نبود ماساژ و استخر و آب‌درمانی که برای ریکاوری در زمان بدنسازی ضروری است، عنوان کرد: الان ۶ نفر از تیم ما کرونا مثبت هستند، چهار بازیکن اصلی‌مان هم به‌خاطر محدودیت‌ها و قرنطینه در خارج از کشور هستند و تاکنون امکان حضور در تمرینات را ندارند. الان بدون ۱۰ بازیکن اصلی چگونه تیم را برای مسابقات آماده کنیم؟ ما در گروه‌های چهار نفر چهار نفر تمرین می‌کنیم؛ با این شرایط چگونه می‌توان بازی کرد؟ در مورد سایر بازیکنان هم اگر بدون فشار بدنی و آمادگی وارد مسابقات شویم، دچار مصدومیت و کشیدگی می‌شوند.

 

الهامی با اشاره به حضور افسر سلامت در باشگاه‌ها، اظهار کرد: افسر سلامت به ما تأکید کرده که فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنیم، مگر در حین بازی و زدن ضربات کاشته، امکان رعایت فاصله‌ اجتماعی وجود دارد؟ فوتبال بدون برخورد فیزیکی، امکان‌پذیر نیست.  

 

او با تأکید بر اینکه برخی تیم‌ها پنهان‌کاری می‌کنند، گفت: نمی‌دانم چرا در بعضی تیم‌ها فقط تست عضو تدارکات مثبت اعلام می‌شود. ما هم پس از این، جواب تست‌ کرونای بازیکنان را اعلام نخواهیم کرد؛ چراکه با هر تست کرونا، آمار مبتلایان به این بیماری در تیم ما افزایش می‌یابد و با این شرایط نمی‌توان وارد مسابقات شد. تست کرونا، اسکن ریه، بحث ضدعفونی، تونل ضدعفونی و ... تمرکز را از ما گرفته است.

 

سرمربی تراکتور ادامه داد: امکان دارد که با تست مجدد، آمار مبتلایان تیم ما بالا برود، شاید بازیکن حین سفر کرونا بگیرد که در چنین شرایطی می‌تواند تمام بازیکنان و عوامل درگیر با برگزاری یک مسابقه را مبتلا به کرونا کند. واقعیت این است که نشاط اجتماعی با دادن جام به یک تیم خاص، به جامعه برنمی‌گردد، حرف ما جان انسان‌هاست و این موضوع هم شوخی بردار نیست.

 

الهامی با بیان اینکه فوتبال ایران شرایط اجرای پروتکل بهداشتی لیگ آلمان را ندارد، ابراز کرد: به‌عنوان مثال از تیم‌ها درخواست شده که رختکن‌ها را ضدعفونی کنند که این موضوع شدنی است، اما من تمرینات تیم منچسترسیتی را نگاه می‌کردم که اعضای تیم در نصف زمین تمرین می‌کردند و نصف دیگر زمین با استفاده از دستگاه مخصوص و موادی که به چمن آسیب نرساند، ضدعفونی می‌شد، درحالی‌که  کشورمان این امکانات را ندارد.

 

او با بیان اینکه باید از اعضای خانواده‌ی بازیکنان مشکوک هم تست‌گیری شود، عنوان کرد: بازیکنان از خانه‌‌هایشان به تمرینات می‌آیند، پس امکان دارد کرونا را از اعضای خانواده‌اش به تیم سرایت دهند. تکلیف در چنین شرایطی چیست؟ ابتدا می‌گفتند که با گرم شدن هوا، کرونا کمتر می‌شود که کاملاً برعکس شده و اکنون که در خرداد‌ماه به سر می‌بریم، شرایط استان‌های گرمسیر حادتر شده است.

 

سرمربی تراکتور با بیان اینکه شرایط تمام بازیکنان برای حضور در تمرینات یکسان نیست، اظهار کرد: نمی‌توانیم به بازیکنان اجبار کنیم، بازیکنان به من می‌گویند که ما پول نمی‌خواهیم و هر چقدر که دوست دارید، جریمه‌مان کنید، ما در چنین وضعیتی چه کار کنیم؟ نمی‌توانم که با زور اسلحه بازیکنان را به تمرین بیاورم.

 

1463544

 

الهامی با تاکید بر اینکه شرایط اجرای بازی‌ها را نداریم، گفت: بنده از روزی که آمده‌ام، تیم ما بیشترین امتیازات را کسب کرده و هیچ تیمی بهتر از ما نیست. جزو چهار تیم جام حذفی و هم‌امتیاز با تیم دوم جدول در لیگ‌برتر هستیم.


او ادامه داد: بعضی‌ دوستان می‌گویند که ما باید از منافع تیم‌مان حمایت کنیم که درست می‌گویند، ولی من هم باید از تیم خودم حمایت کرده و پاسخگوی مردم آذربایجان و تمام طرفداران تراکتور باشم. من هم باید از مالک باشگاه که یک تنه مقابل همه ایستاده، حمایت کنم. جا دارد از همین جا از مالک باشگاه‌مان تشکر کنم؛ چراکه از نظر مالی و امکانات بهترین شرایط را نسبت به سایر تیم‌ها داریم. هیچ‌کدام از تیم‌ها موفق به برگزاری اردوی خارجی در نیم‌فصل مسابقات نشدند، ولی ما به خاطر خصوصی بودن، اردوی خارجی برگزار کردیم.

 

سرمربی تراکتور با تأکید بر اینکه ما هم معتقد هستیم که خون فوتبالیست‌ها نسبت به سایر مشاغل رنگین‌تر نیست، گفت: مثلاً در مشاغلی همچون نانوایی، رعایت فاصله‌ی اجتماعی ممکن بوده، اما در فوتبال امکان‌پذیر نیست و اگر یک نفر مبتلا شود، تمام بازیکنان دو تیم مبتلا می‌شوند و شرایط در هفته‌های بعدی بدتر هم می‌شود. من به شما قول می‌دهم که از هفته‌ی چهارم آغاز دوباره مسابقات، وضعیت خیلی وخیم‌تر خواهد شد.

 

الهامی ابراز کرد: آقای گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به درستی گفته که برگزاری مسابقات فوتبال در شرایط کنونی یعنی خودکشی. بنده نظرات بازیکنان و هوادارانمان را گفتم، ما نمی‌توانیم بدون فوتبال زندگی کنیم، ولی شرایط باید به گونه‌ای باشد که از فوتبال سود و لذت ببریم، اما نه به هر قیمتی.

دیدگاه‌ها