کد خبر : 1688761 | 20 خرداد 1399 ساعت 23:42 | 15.2K بازدید | 1 دیدگاه

پایان لیگ را اعلام کنید؛

حاج‌صفی: کرونا در یک قدمی تراکتور است!

کاپیتان ملی‌پوش تراکتور امیدوار است سازمان لیگ دستور به تعطیلی کامل مسابقات لیگ نوزدهم بدهد.

حاج‌صفی: کرونا در یک قدمی تراکتور است!

به گزارش "ورزش سه"، احسان حاج‌صفی درباره شرایط تراکتور اظهار کرد: روز گذشته آزمایش PCR برای سومین بار از اعضای تیم ما گرفته شد که متاسفانه جواب تست ۶ نفر مثبت اعلام شده و همین موضوع، تمرکزمان را بهم زده است.

 

او ادامه داد: فوتبال ورزش گروهی است و قابل قیاس با مشاغل دیگر و سایر رشته‌های ورزشی نیست؛ بازیکنان حین بازی و تمرینات باهم برخورد دارند و همین موضوع احتمال انتقال کرونا در بین اعضای تیم را افزایش می‌دهد. تمام بازیکنان تراکتور کرونا را در یک قدمی خود می‌بینند و فکر و ذکرمان درگیر همین موضوع است.

 

بازیکن ملی‌پوش تراکتور با تاکید بر اینکه دلیل و توجیه مسؤولان امر برای آغاز مجدد تمرینات و برگزاری بازی‌ها مشخص نیست، گفت: روزانه هزاران نفر به کرونا مبتلا شده و ده‌ها نفر جانشان را از دست می‌دهند؛ در این وضعیت حرف زدن از آغاز بازی‌ها هیچ منطق و توجیهی ندارد. به نظر من کسانی که از شروع مسابقات حرف می‌زنند، به سلامت جامعه و خانواده‌ بازیکنان هیچ ارزشی قائل نیستند.

 

حاج‌صفی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی به باشگاه‌ها، عنوان کرد: آقایان پروتکل مشابه لیگ‌های اروپایی را به باشگاه‌های ایرانی ابلاغ کرده‌اند، ولی واقعیت این است که امکانات ما قابل قیاس با آنها نبوده و به همین دلیل یک‌سری از این موارد بهداشتی قابلیت اجرایی ندارند. همچنین فراموش نکنیم که به‌جز چند باشگاه، وضعیت مالی اکثر تیم‌ها مناسب نبوده و برخی باشگاه‌ها حتی توان تامین هزینه همین تست کرونا را هم ندارند.

 

او با بیان اینکه فوتبال و قهرمانی همه چیز نیست، ابراز کرد: سلامت ورزشکاران و خانواده آنها خیلی مهم‌تر از فوتبال است. افرادی که مصرانه به دنبال آغاز مسابقات هستند، می‌توانند با شرایط ما تمرین کرده و کنارمان حضور داشته باشند؟ باور کنید هر لحظه فکرمان درگیر کروناست.

 

1458200

 

 کاپیتان تراکتور با تاکید بر اینکه بهترین تصمیم در شرایط کنونی، پایان لیگ نوزدهم است، اظهار کرد: معتقدم با برنامه‌ریزی بهتر و پروتکل‌های بهداشتی منطقی‌تر، می‌توان لیگ بیستم را در فصل پاییز شروع کرد.

 

حاج‌صفی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر محترم بهداشت، اذعان کرد: دکتر نمکی اعلام کرده «شرایط عادی نیست» و به نوعی حجت را تمام کرده است. ایشان تنها یک سفر رفته است، اگر مانند اعضای  تیم‌ها بیش از ۱۰ سفر را در حدود ۴۵ روز بروند، چه شرایطی پیش می‌آید.

 

او اضافه کرد: مسؤولیت عواقب برگزاری مسابقات در شرایط کنونی بر عهده چه کسی است؟ این سؤال و خواسته تمام فوتبالیست‌ها و تیم‌ها است که مسؤولیت به مخاطره افتادن سلامتی ما و خانواده‌هایمان را چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟ وزارت بهداشت؟ وزارت ورزش؟ فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ؟ چه ارگانی سلامتی ما را تضمین می‌کند که دستور برگزاری مسابقات را صادر کرده‌اند.

 


هافبک تراکتور با بیان اینکه برگزاری بازی‌ها در شرایط کرونایی که توام با ترس و دلهره است و آینده بازیکنان را به شدت تهدید می‌کند، عنوان کرد: به این موضوع تاکید می‌کنم که تراکتور از هیچ رقیبی نمی‌ترسد و به حد کافی رقبایش را شکست داده است؛ تنها حرف و دغدغه‌ی ما بازیکنان، سلامت خود و خانواده‌مان است. اگر خدای ناکرده یک نفر از اعضای خانواده‌مان کرونا بگیرند، مقصر کسانی هستند که مجوز شروع بازی‌ها را صادر کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.

دیدگاه‌ها