کد خبر : 1688788 | 21 خرداد 1399 ساعت 10:40 | 9K بازدید | 1 دیدگاه

سه کاندیدا برای هدایت تیم ملی جوانان

به نظر می رسد تیم ملی جوانان برای شروع تمرینات خود سه کاندیدا دارد و به زودی کمیته فنی فدراسیون فوتبال از بین این سه مربی یکی را به عنوان سرمربی انتخاب خواهد کرد.

سه کاندیدا برای هدایت تیم ملی جوانان

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی – سرمربی سابق تیم فولاد به تازگی از هدایت تیم ملی جوانان استعفاء کرده است تا دوباره وارد فضای مربیگری در لیگ برتر شود. از آنجایی که قرعه کشی جام ملت ها و انتخابی جام جهانی 29 خرداد برگزار می شود و زمان زیادی هم تا آغاز بازی ها باقی نمانده کمیته فنی بر آن است از از بین گزینه هایی مربی تیم ملی جوانان را انتخاب کند که پیش تر کار در این فضا را تجربه کرده باشند. بر اساس شنیده های ما این سه گزینه برای هدایت تیم ملی جوانان مطرح هستند.

 

1-اکبر محمدی

 

اکبر محمدی در حال حاضر ریاست کمیته جوانان را برعهده دارد. او پیش تر هم سرمربی تیم ملی جوانان بوده. در جام ملت های 2012. تیم تحت هدایت او در مرحله یک چهارم نهایی و در نیمه دوم بازی با کره جنوبی بازی را به حریف واگذار کرد و از صعود به جام جهانی باز ماند. با وجود عدم صعود به جام جهانی او تیمی را دور هم جمع کرد که تبدیل به ستاره های فوتبال ایران شدند. سردار آزمون – علیرضا جهانبخش – روزبه چشمی و ... اگر نتیجه بازی با کره جنوبی را فاکتور بگیریم تیم ملی جوانان با هدایت اکبر محمدی در بازی های دوستانه متعددی ببه نتایج خوبی دست پیدا کرد و در تورنمنت های مختلفی خیره کننده ظاهر شد. نکته جالب توجه اینکه اکبر محمدی در ماه های اخیر به عنوان رییس کمیته جوانان همراه تیم ملی جوانان بوده و از این تیم از نظر فنی شناخت دارد.

 

2-امیر حسین پیروانی

 

امیر حسین پیروانی در سال 2016 و در بحرین تیم ملی جوانان را مشترکا به همراه ویتنام به عنوان سومی جام ملت ها رساند و بعد از 16 سال تیم ملی جوانان را به جام جهانی برد. این افتخار بزرگی بود به خصوص که تیم ملی جوانان در جام جهانی بعد از 4 دهه ودر مصاف با کاستاریکا طعم شیرین پیروزی را چشید. تیم او برای حضور شایسته در جام جهانی به اندازه حضور در جام ملت ها تدارک دیده نشد. در غیر اینصورت چه بسا در جام جهانی بهتر نتیجه می گرفت و حتی از گروه صعود می کرد. در ادامه نامهربانی ها با تیمش موجب شد در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در بیشکک موفق به صعود نشود. در آن برهه تیم هایی چون تراکتور و استقلال به تیم امید بازیکن ندادند. امیر حسین پیروانی به تازگی به همراه حمید استیلی حضور در بازی های مقدماتی المپیک را تجربه کرد که تجربه ناموفقی بود.

 

3- عباس چمنیان

 

عباس چمنیان طلایی ترین دوره تیم ملی نوجوانان در سال های اخیر را رقم زد. تیم او در جام ملت های هند دوم شد و در جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت. بازی های درخشان تیم ملی نوجوانان با هدایت او در جزیره گوای هند به خصوص در بازی با آلمان موجب شد تا نگاه ها نسبت به فوتبال پایه ایران تغییر کند. در تیم او بازیکنانی چون الهیار صیادمنش ستاره شدند. البته در ادامه تیم ملی نوجوانان با هدایت این مربی در مرحله گروهی جام ملت ها حذف شد و برای دومین بار متوالی نتوانست حضور در جام جهانی را تجربه کند. برخی از بازیکنانی که هم اکنون در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارند پیش تر شاگرد عباس چمنیان در تیم ملی نوجوانان بودند و اینطور می توان گفت عباس چمنیان هم از این تیم شناخت کافی دارد.

 

دیدگاه‌ها