کد خبر : 1688951 | 21 خرداد 1399 ساعت 23:05 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

فرانکفورت و مبارزه با نژادپرستی مقابل بایرن (عکس)

باشگاه فرانکفورت امشب با لباسی حامی پیام های مبارزه با نژادپرستی مقابل بایرن مونیخ به میدان خواهد رفت.

به گزارش "ورزش سه"، در پی مرگ جورج به دست افسر پلیس در مینیاپولیس در تاریخ 25 می، اعتراضات در سراسر ایالات متحده و پس از آن سراسر دنیا آغاز شده است. این تظاهرات در 50 کشور در طول دو هفته گذشته از جمله انگلیس، آلمان، استرالیا و تعدادی دیگر از کشورها ادامه یافت.

 

در این مدت بسیاری از باشگاه ها و بازیکنان در سراسر جهان حمایت خود را سیاه پوستان طی هفته های گذشته اعلام کرده اند. وستون مک کنی و همبازیانش در شالکه، مارکوس تورام در تیم مونشن گلادباخ در جیدون سانچو و اشرف حکیمی  در دورتموند پیام هایی پس از مرگ فلوید در مبارزه با نژادپرستی روی لباس های خود درج کردند. حالا باشگاه فرانکفورت امشب و در نیمه نهایی جام حذفی برابر بایرن مونیخ، با لباسی منقش به هشتگ ترند شده blacklivesmatter به میدان خواهد رفت.

 

آکسل هلمن، عضو هیئت مدیره فرانکفورت در این رابطه گفت: "ما باید بار دیگر به این نکته اشاره کنیم و از قدرت فوتبال استفاده کنیم تا این پیام مهم را به گوش جهان برسانیم. تاریخ باشگاه فرانکفورت بر اساس تفاهم بین المللی شکل گرفته است و نژاد پرستی نباید در جامعه آزاد جای داشته باشند.  ما به عنوان یک تیم ما در برابر همه اشکال نژادپرستی مبارزه می کنیم و می خواهیم این پیام را انتقال دهیم."

 

1502226

دیدگاه‌ها