کد خبر : 1689052 | 22 خرداد 1399 ساعت 22:54 | 76.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازیِ قرضی در بلژیک تمام شد؛

ابراهیمی و عزت‌اللهی در پرواز ایران یا قطر؟

قرارداد قرضی دو هافبک ایرانی در یوپن بلژیک به پایان رسید، اما ممکن است آنها به تیم‌های تحت اصلی خود برنگردند.

ابراهیمی و عزت‌اللهی در پرواز ایران یا قطر؟

به گزارش "ورزش سه"، نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۹ بیشترین بازیکن ایرانی را به ژوپیر لیگ فرستاد که دو نفر از این جمع را امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی با پیوستن به یوپن تشکیل می‌دادند، اما این دو هافبک دفاعی- میانی پس از فصل نیمه‌تمام در این باشگاه، باید بلژیک را ترک کنند.

 

* وسوسه الاهلی برای بازگرداندن ابراهیمی

 

پس از پایان فصل ۹۷-۹۶ لیگ برتر ایران، امید ابراهیمی از استقلال به الاهلی رفت و بعد از یک فصل موفق در لیگ ستارگان، برای نخستین بار در دوران فوتبال خود و با وجود اینکه در سن ۳۱ سالگی قرار داشت، به اروپا رفت تا شرایط جدیدی را تجربه کند.

 

این هافبک ملی‌پوش در شرایطی الاهلی را ترک کرد که با سرمربی اسپانیایی وقتِ این تیم به مشکل خورده بود و همین اتفاق موجب شد تا سران باشگاه قطری بخاطر اینکه تنها یک فصل از قرارداد ابراهیمی باقی مانده بود، یک سال دیگر قراردادش را تمدید کنند و پس از آن اجازه سفر او به بلژیک را بدهند.

 

طی دو ماه اخیر و با توجه به شرایطی که کرونا با تعطیلی مسابقات فوتبال به وجود آورد، زمزمه‌های بازگشت ابراهیمی به الاهلی به گوش رسید و مدیران این باشگاه اعلام کردند که در پایان فصل، اجازه حضور دوباره بازیکن ایرانی خود را در یوپن نمی‌دهند و قصد دارند او را به تیم‌شان بازگردانند.

 

ابراهیمی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بازی‌های درخشانی از خود در الاهلی بر جای گذاشت و به غیر از یک مسابقه که محروم بود، در ۲۱ هفته دیگر لیگ ستارگان حضور ثابت داشت و کاری کرد که در نهایت راهی یوپن بلژیک شود.

 

این هافبک ایرانی در ۲۹ هفته‌ی فصلِ نیمه تمام ژوپیر لیگ، ۱۸ بار به میدان رفت که در تمام این مسابقات حضور ثابت در ترکیب تیمش داشت و یک پاس گل داد، اما با اتمام قرارداد قرضی‌اش و اعلام باشگاه بلژیکی، باید این تیم را ترک کند و احتمالا به الاهلی یا حتی لیگ برتر ایران برگردد.

 

1502412

 

* عزت‌اللهی بالاخره به ایران می‌آید؟

 

در سال‌های گذشته بارها با پیشنهاد باشگاه‌های مطرح ایرانی مواجه شد، اما با وجود شرایط نه چندان خوبی که در روسیه داشت، تصمیم گرفت به بلژیک برود و برای یوپن بازی کند تا دوباره بتواند خود را احیا کند ولی شرایط برای او به خوبی پیش نرفت و نه تنها در تیم بلژیکی فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد، بلکه از تیم ملی هم فاصله گرفت و به دو اردو دعوت نشد.

 

عزت‌اللهی که در شهریورماه ۹۳ و در حالی که تنها ۱۷ سال سن داشت، انتقال جذابی از ملوان انزلی به اتلتیکو مادرید اسپانیا داشت، اما یک فصل و نیم بعد و در نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۶ به روستوف پیوست و دو سال و نیم در لیگ برتر روسیه بازی کرد که فراز و نشیب‌های زیادی هم در این مدت داشت.

 

این هافبک بلند قامت طی سالیان اخیر تحت قرارداد باشگاه روستوف بوده و هست، اما علاوه بر این تیم، بازی در چهار تیم دیگر و سه لیگ متفاوت را تجربه کرده که در هر یک از آنها شرایط تقریبا مشابهی را از نظر تعداد حضورش در زمین داشته است.

 

عزت‌اللهی پس از دو نیم‌فصل حضور در روستوف و انجام ۱۱ بازی در این تیم، در دور برگشت فصل ۱۷-۲۰۱۶ به‌عنوان بازیکن قرضی به آنژی ماخاچ کالا رفت که در ۱۰ مسابقه لیگ برتر روسیه بازی کرد و تا حدودی بهترین دوران خود را در این تیم داشت.

 

در پایان آن فصل، عزت‌اللهی دوباره به‌عنوان بازیکن قرضی به آمکار رفت و در ۱۵ مسابقه لیگ برتر روسیه یک گل زد ولی باز هم بخاطر شرایط نه چندان رضایت‌بخشی که از نظر تعداد بازی در این تیم داشت و البته به دلیل بازی‌های خوب خود در جام جهانی ۲۰۱۸، به ردینگ انگلیس رفت تا یکی از انتقال‌های جذاب سالیان اخیر را به نامش ثبت کند.

 

اما هافبک شماره ۶ تیم ملی ایران در ردینگ هم فرصت خودنمایی به دست نیاورد و در کنار مصدومیت‌های طولانی مدتی که داشت، تنها ۴ بازی را در ۴۶ هفته چمپیونشیپ انجام داد که آمار خوبی برای او محسوب نمی‌شد.

 

1502413

 

حالا عزت‌اللهی پس از این دوران پُرماجرا طی فصول گذشته و انجام تنها ۴ مسابقه در ژوپیر لیگ و ۲ بازی در جام حذفی بلژیک در یک سال اخیر، مجددا باید به روسیه برگردد تا روستوف برای او تصمیم‌گیری کند ولی با توجه به شرایطی که این هافبک ایرانی دارد، به نظر می‌رسد باید منتظر بازگشت‌اش به فوتبال ایران باشیم.

 

با توجه به تعدد بازیکن در پست هافبک دفاعی تیم ملی و جایگاهی که عزت‌اللهی در آخرین اردوها از دست داده بود و البته شرایطی که این بازیکن در سالیان گذشته تجربه کرده، بعید نیست که شاهد بازگشت‌اش به فوتبال ایران بعد از ۶ فصل باشیم و این بار او را در یکی از تیم‌های بزرگ ببینیم.

 


بدون تردید مشتری‌های زیادی برای جذب عزت‌اللهی در لیگ برتر وجود دارد و او نیز می‌تواند با انجام یک سال و حتی یک نیم‌فصل بازی در ایران، مجددا به ماجراجویی خود در خارج از کشور ادامه دهد و دوباره پیشرفت کند.

 

* باشگاه یوپن بلژیک جدایی ابراهیمی و عزت‌اللهی را تایید و از آنها تشکر کرده است؛ هر دو هافبک هم مطمئنا بلژیک را ترک می‌کنند، اما اینکه به قطر بروند یا به لیگ برتر ایران برگردند، هنوز نامشخص است و جابه‌جایی آنها می‌تواند یکی از جذاب‌ترین نقل و انتقالات تابستانی را رقم بزند.

 

 

1502357

 

 

دیدگاه‌ها