کد خبر : 1689282 | 23 خرداد 1399 ساعت 23:05 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

مصطفوی نتوانست مربی خارجی بیاورد

هاشمی طبا: نه حجازی گزینه بود، نه قایقران

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: در زمان انتخاب مایلی کهن به عنوان سرمربی تیم ملی شاید خیلی از مربیان دیگر هم در ذهن ما بودند، اما هیچ کدام گزینه نهایی نشدند.

هاشمی طبا: نه حجازی گزینه بود، نه قایقران

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی هاشمی طبا، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی که امروز مهمان برنامه ورزش و مردم بود، درباره سرمربیگری مایلی کهن در تیم ملی در دوران ریاست داریوش مصطفوی در فدراسیون به صحبت پرداخت.

 

با اینکه او مایلی کهن را تنها گزینه روی میز در آن دوران عنوان کرد، اما چند روایت درباره گزینه های مربیگری تیم ملی در آن دوران وجود دارد. از سویی نام ناصر حجازی به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی مطرح شده بود و از سوی دیگر برخی از افراد نزدیک به فدراسیون در آن دوران معتقدند سیروس قایقران که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده بود، به عنوان رقیب مایلی کهن نامش مطرح بود.

 

در همین راستا با مصطفی هاشمی طبا، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی تماس گرفتیم تا در این باره از او سوال کنیم. هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که به جز مایلی کهن، چه گزینه های دیگری برای سرمربیگری در تیم ملی مطرح بودند، به "ورزش سه" گفت: مصطفوی، رییس وقت فدراسیون به دنبال مربی خارجی بود. او نزد من آمد و این موضوع را در میان گذاشت. من هم گفتم که یک ماه فرصت دارید تا مربی خارجی مدنظرت را انتخاب کنی. این اتفاق رخ نداد و به او گفتم که یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کن که در نهایت مایلی کهن انتخاب شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که مرحوم سیروس قایقران یا ناصر حجازی رقیب مایلی کهن بودند یا خیر، عنوان کرد: شاید در ذهن ما خیلی از مربیان دیگر هم بودند، اما اینکه به عنوان گزینه نهایی بین دو نفر یا سه نفر شک داشته باشیم، اینطور نبود. مربیان زیادی در آن مقطع حضور داشتند که می توانستند روی نیمکت تیم ملی بنشینند، اما مایلی کهن با نظر دسته جمعی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

دیدگاه‌ها