کد خبر : 1689283 | 23 خرداد 1399 ساعت 23:04 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس، اولین قهرمان دهه پنجاه ایران (عکس)

تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۱۳۵۰ توانست بالاتر از رقبا عنوان قهرمانی لیگ ایران را به دست بیاورد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیسی ها امیدوارند در پایان لیگ نوزدهم سیزدهمین قهرمانی خود در لیگ های سراسری را جشن بگیرند. آن ها در سال های گذشته سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر کسب کرده‌اند اما باوجود این تعداد عناوین، اولین باری که این تیم بر بام فوتبال ایران ایستاد نیز از یاد طرفداران قدیمی این تیم فراموش نمی‌شود.

 

در سال ۱۳۵۰ که دومین دوره جام منطقه‌ای برگزار می‌شد، در یک گروه هشت تیمی بازی های رفت و برگشت برگزار شد که سرخپوشان پایتخت با کسب ۲۶ امتیاز از ۱۴ بازی (۲ امتیاز به ازای هر برد) در صدر جدول قرار گرفتند و اولین قهرمان دهه پنجاه فوتبال ایران شدند.

 

1502624

 

تیم پرسپولیس در آن فصل متشکل از نفرات زیر بود که با هدایت آلن راجرز قهرمان لیگ ایران شدند: جعفر کاشانی، اصغر ادیبی، داریوش مصطفوی، حمید شیرزادگان، ناظم گنجاپور، اسماعیل رحیمی پور، همایون بهزادی، علی پروین، اکبر محمدی، محمود خوردبین، صفر ایرانپاک، ابراهیم آشتیانی، فریدون معینی، رضا وطن خواه، عزت وطن خواه، عزیز اصلی، هادی طاووسی، کاظم بیاتی، مهراب شاهرخی، حسین کلانی و ایرج سلیمانی.

 

این تصویر نیز از دیدار تیم های پرسپولیس و پاس به ثبت رسیده که حسین کلانی پس از به ثمر رساندن گل نخست سرخ ها، در مقابل دروازه پاس، خوشحالی می‌کند. او در پایان فصل به عنوان آقای گلی دست یافت و پاس نیز به خاطر باخت در همین مسابقه پایین تر از پرسپولیس نایب قهرمان شد.

دیدگاه‌ها