کد خبر : 1689369 | 24 خرداد 1399 ساعت 13:26 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون مجوز می‌دهد؟

تلاش شهرداری ورامین برای حضور در تایلند

مسئولان تیم والیبال شهرداری ورامین در تلاش هستند تا به عنوان نماینده ایران راهی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شوند.

تلاش شهرداری ورامین برای حضور در تایلند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا قرار بود از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت سال 99 به میزبانی تایلند در شهر ناخون راتچاسیما برگزار ‌شود. کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام کرد که به درخواست فدراسیون تایلند، زمان برگزاری این رقابت‌ها به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تیم‌ها، مسئولان، تماشاگران و مشکلات سفر تیم‌ها، تغییر کرده و از 10 تا 17 آگوست برابر با 20 تا 27 مرداد ماه سال 99 برگزار خواهد شد.

 

گفته می‌شد قرار است تیم شهرداری ورامین به عنوان قهرمان سال 97 لیگ برتر ایران، در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شرکت کند، اما بر اساس تاکید فدراسیون جهانی والیبال، حضور این تیم منوط به پرداخت کامل بدهی‌های خود به بازیکنان خارجی سال‌های گذشته است. 

 

چندی پیش فهرست تیم‌های بدهکار والیبال ایران منتشر شد که در این  لیست نام تیم‌هایی که بیشتر آنها منحل شده‌اند به چشم می‌خورد. شهرداری تبریز، ساری، متین ورامین و شهروند اراک و سایپا از جمله تیم‌های ایرانی هستند که نام آنها در فهرست منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال وجود دارد. در دهه‌های گذشته که قیمت ارز همچون امروز نبود، اکثر تیم‌ها یک تا دو بازیکن خارجی در ترکیب خود داشتند و در این بین چند مربی خارجی هم پایشان به لیگ برتر ایران باز شده بود.

 

کار به جایی رسیده بود که سازمان لیگ مجوز حضور 3 بازیکن خارجی را به شرط استفاده از 2 بازیکن به طور همزمان را هم باز کرده بود. عدم آشنایی با شرایط جذب بازیکنان خارجی و برخی مسائل دیگر موجب شد تا پول خارجی‌ها پرداخت نشده و کار به شکایت و فدراسیون جهانی کشیده شود. 

 

اخیراً مسئولان تیم شهرداری ورامین با حضور در فدراسیون والیبال دیداری با محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون داشتند تا درمورد اعزام خود به تایلند صحبت کنند. با توجه به اینکه رقابت‌های لیگ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه‌تمام ماند و تیمی از سوی فدراسیون به عنوان قهرمان معرفی نشد، ورامینی‌ها معتقدند که به عنوان قهرمان فصل گذشته باید راهی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شوند.

 

با این حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت مسئولان فدراسیون چه تصمیمی خواهند گرفت. نماینده ایران در گروه دوم این مسابقات با نماینده کشورهای ویتنام، کره جنوبی و تیم دوم تایلند همگروه است.

دیدگاه‌ها