کد خبر : 1689495 | 24 خرداد 1399 ساعت 23:39 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

فرآیندها طی نشده، می‌توانستند با مبلغ کمتر مربی بگیرند؛

بازرسی خارج از نوبت در قرارداد فدراسیون و ویلموتس

بازرس کل ورزش سازمان بازرسی کشور توضیحاتی درباره ابهام‌ها در قرارداد فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس ارائه داد.

بازرسی خارج از نوبت در قرارداد فدراسیون و ویلموتس

به گزارش "ورزش سه"، مسعود طاهری‌جعفری در گفت‌وگو با برنامه آن سوی لیگ شبکه خبر در خصوص ورود سازمان بازرسی به پرونده قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی وزارت ورزش و جوانان در راستای انجام وظایف نظارتی و بازرسی خود، به قرارداد فدراسیون فوتبال با آقای ویلموتس ورود پیدا کردند چراکه این موضوع در چند وقت اخیر مورد مطالبه آحاد مردم، مسؤولین، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها بوده است.

 

او ادامه داد: در نحوه‌ی انتخاب و انعقاد قرارداد با این مربی ابهاماتی وجود دارد که ما بنابر دستور اکدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، موضوع را از طریق صدور یک ابلاغ ویژه و خارج از نوبت در دست بررسی داریم.

بازرس کل ورزش سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه بازرسان ما در بررسی‌های اولیه به مسائل و ابهاماتی در این قرارداد برخورد کردند، گفت: به‌عنوان نخستین مسئله، سیر اساسنامه‌ای قرارداد سرمربی تیم ملی رعایت نشده است؛ به این گونه که چنین موضوعی در قالب یک پیشنهاد، باید ابتدا در کمیته فنی فدراسیون مطرح می‌شد و سپس به تصمیم هیأت رئیسه می‌رسید و بعد قرارداد را منعقد می‌کردند، اما این اتفاق نیفتاده و ابتدا قرارداد را بسته‌اند و پس از آن به تصویب هیأت رئیسه رسانده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد از نظر شکلی، روند قرارداد را رعایت نکردند.

 

طاهری‌جعفری یادآور شد: در انتخاب سرمربی تیم ملی بنابر مستنداتی که داریم، همزمان و مقارن با این قرارداد پیشنهادهایی با مبالغ کمتر و شرایط مناسب‌تر وجود داشته که این هم ازجمله ابهاماتی است که در دست بررسی قرار داریم. یعنی می‌توانستیم یک سرمربی را با شرایط مشابه و قیمت پایین‌تر به خدمت بگیریم.

او تصریح کرد: با توجه به مفاد قرارداد و مدت زمان حضور سرمربی(ویلموتس) در تیم ملی، مبالغی به صورت مازاد به ایشان پرداخت شده که ما تمام این موارد و ابهامات را در حال اخذ توضیح از مسؤولین مربوطه در فدراسیون فوتبال هستیم تا ان‌شاءالله در آینده طی گزارشی پیرامون آن اظهار نظر خواهیم کرد.

 

بازرس کل ورزش سازمان بازرسی کشور اضافه کرد: اگر بخواهیم موردی را مشابه این اتفاق بگویم، بازرسی امور ورزش و جوانان، حدود دو سال قبل به موضوع قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی در تیم‌های فوتبال و فدراسیون‌های ورزشی دیگر ورود کرده است.

طاهری‌جعفری عنوان کرد: ما محدودیت‌های ارزی داریم و در راستای اینکه به مدیریت صحیح منابع ارزی که در ورزش وجود دارد، باید کمک کنیم و در این مورد تذکر دادیم. بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی از طریق بخشنامه‌های داخلی، به تیم‌ها و باشگاه‌های زیر مجموعه خود این موضوع را ابلاغ کردند و این مسئله از جانب مسؤولان عالی ورزشی نیز مورد استقبال قرار گرفت که منجر به صدور دو بخشنامه شد و این استقبال وجود داشت.

 

او با بیان اینکه شنیده می‌شود رسانه‌ها و مردم مطالبه جدی برای رسیدگی به اینگونه مسائل را دارند، اظهار کرد: مردم و رسانه‌ها می‌گویند قوه قضاییه، سازمان بازرسی و نهادهای بازرسی در این موضوع چه کاری انجام داده‌اند. که باید به اطلاع مردم برسانم، سازمان بازرسی کل کشور و بازرسان آن به موجبات تکالیف سالیانه‌شان، عملکرد تمام فدراسیون‌ها ازجمله فدراسیون فوتبال را بررسی و رصد می‌کنند و این کار در سنوات گذشته منجر به تهیه و گزارش ارسال‌هایی به مراجع مختلف شده که در دست بررسی نهایی است، اما با توجه به محدودیت‌ها از ارائه توضیحات بیشتر معذور هستیم.

بازرس کل ورزش سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: بحث آقای کفاشیان که گفته‌اند ما بعد از مطرح شدن قرارداد ویلموتس در رسانه‌ها به این پرونده پرداختیم، درست نیست؛ سازمان بازرسی فرآیندهایی در انجام بازرسی دارد که کاملا مشخص است و موضوعات رصد می‌شود و در قالب برنامه‌های سالیانه اعلام و ابلاغ می‌شود و با یک برنامه‌ریزی مدون کارش را انجام می‌دهد.

 

طاهری‌جعفری یادآور شد: به این شکل نیست که سازمان بازرسی به شکل ناگهانی به اینگونه پرونده‌ها ورود پیدا کند؛ البته مواردی هم هست به موجب اینکه سازمان از آن مطلع می‌شود، بنابر اهمیت آن موضوع ورود پیدا می‌کند و به تناسب آن، ابلاغ لازم را صادر خواهد کرد و بازرسان  ما گزارش‌های لازم را به مراجع مختلف ارسال و ارجاع می‌دهند.

او ابراز کرد: خوشبختانه این موضوع مطرح شد و مورد تاکید ما هم هست که فدراسیون فوتبال به‌عنوان یک موسسه عمومیِ غیر دولتی، مشمول بازرسی سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی است.

دیدگاه‌ها