کد خبر : 1688842 | 21 خرداد 1399 ساعت 14:24 | 21.4K بازدید | 5 دیدگاه

ویلموتس! با ما چه کردی؟ (عکس)

مارک ویلموتس علاوه بر قراردادی که به فوتبال ایران تحمیل کرد، از نظر فوتبالی هم تیم ملی را در موقعیتی قرار داده که طرفداران ایرانی با استرس بسیار زیاد منتظر آغاز مقدماتی جام جهانی هستند.

به گزارش ورزش سه، کسی تصور نمی‌کرد که ایران در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی زمین‌گیر شود و کارش به این زودی به اما و اگر بکشد. اما دست‌پخت مارک ویلموتس جانشین کارلوس کی‌روش، نتایجی بوده که فوتبال ایران را در سخت ترین موقعیت چند سال اخیر قرار داده و ممکن است به ضعیف ترین نتایج ادوار مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی نیز تبدیل شود.

 

در روزهای اخیر بیشتر توجه ها به قرارداد مالی ویلموتس بوده که اتفاقا نکات مهمی را هم در خود دارد. این قرارداد که شاید سنگین ترین جریمه مالی تمام این سال ها را برای فوتبال ایران در پی داشته باشد، از سوی مدیریت سابق فدراسیون به فوتبال ایران تحمیل شد اما شاید مهم تر از آن، نتایجی هستند که جایگاه فوتبال ملی ایران را به خطر انداخته‌اند.

 

ایران اگرچه با حرف و حدیث های فراوان اما بیش از نیم دهه تیم نخست آسیا در رنکینگ بود و حداقل در مرحله مقدماتی جام جهانی، عملکرد مقتدرانه ای را از خود نشان می‌داد. چه در مقدماتی ۲۰۱۴ که کار را با پیروزی شش گله مقابل بحرین آغاز کرد و چه مقدماتی ۲۰۱۸ که چند هفته مانده به پایان، صعود تیم ملی قطعی شد.

 

1502121

 

اما حالا شکست ناباورانه تیم ویلموتس مقابل بحرین و عراق سبب شده تا ایران پایین‌تر از این دو تیم در رتبه سوم قرار بگیرد. اگرچه دو باری خانگی با این دو تیم باقی مانده و بعید است تیم ملی به مرحله بعد صعود نکند اما همین استرس در مرحله نخست، چیزی نیست که کسی در ایران انتظارش را داشت.

 

ویلموتس قرارداد با تیم ملی را فسخ کرد و حالا در دادگاه های فیفا رویارویی با فدراسیون نشینان را تجربه می‌کند اما خاطره ای که از او برای طرفداران فوتبال به جای مانده، مردی است کم حرف، سر به زیر و مرموز که امیدواری زیادی را برای ایجاد فوتبال هجومی در تیم ملی به وجود آورد اما دست آخر آورده‌اش برای ایران، استرسی بوده که در وجود تمام طرفداران به وضوح دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها