کد خبر : 1689794 | 26 خرداد 1399 ساعت 14:13 | 8K بازدید | 1 دیدگاه

نیامدن بی‌بی از خانه به خاطر بی چادریه؛ 

فتحی: من سلطان تسویه با بازیکنان خارجی و داخلی بودم

میرعامل سابق استقلال از عملکرد خودش و تیم اجرایی باشگاه در زمان مسئولیت، دفاع می کند و بی پولی را عامل اصلی حواشی پیرامون تیم توصیف کرده است.

فتحی: من سلطان تسویه با بازیکنان خارجی و داخلی بودم 

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق استقلال در مورد جریمه های سنگینی که این روزها باشگاه از سوی بویان و شفر و ایسما درگیر آن شده است، اینطور حرف هایش را در یک گفتگوی رادیویی آغاز کرد: این شش هفت ماه را سکوت کرده ام که باشگاه آسیب نبیند. بدترین شیوه انداختن تقصیرات گردن مدیران قبلی است. من همیشه عرض کرده ام که هر عزیزی که مسئولیت گرفته، اندازه بضاعتش تلاش کرده یا بضاعتش همین بوده.


او با اشاره به پرونده بویان ادامه داد: می گویند پولی که آمده در زمان آقای فتحی بوده. موشکافی به من ربطی ندارد. ولی آقای بویان را آقای افتخاری آورده. دو ماه قبل از اینکه بنده بیایم، در تاریخ 30 خردادماه 97 مدیر برنامه این بازیکن نامه می زند و فسخ این بازیکن را اعلام می کند. البته من تلاش کردم که این بازیکن برگردد تا غرامت ندهیم ولی آقای شفر قبول نکرد. 

 

او در مورد شفر بیان کرد: قرارداد شفر هم زمان بنده نبود. ایرادی که من در هیئت مدیره در مورد شفر داشتم این بود که قراردادش گران بود و اینقدر ارزش نداشت. آقای شفر  با دستیارانش حدود یک میلیون و پانصدهزار دلار هزینه داشت. من گفتم که شفر مربی خوبی است ولی نه با این درآمد. من منکر دانش ایشان نیستم. 

 

مدیرعامل باشگاه استقلال سپس در واکنش به حرف های خطیر که عنوان کرده بود با اخراج شفر ما ضرری نخواهیم کرد، اضافه کرد: آقای شفر را در کمیته فنی به این نتیجه رسیدیم که حذف کنیم و در نهایت او را در بازی پدیده حذف کردیم. ایشان یک میلیون و پانصدهزار دلار می گرفت. گفتیم او را برمی داریم و یک مربی جوان و با دانش با 700 ، 800 هزار دلار می آوریم. گفتیم اگر به شفر 400، 500 هزار دلار هم بدهیم در مجموع همان می شود که باید به شفر بدهیم. آقای شفر اگر امسال بود باید یک میلیون و پانصدهزار دلار پول می گرفت. تازه به جای آقای شفر یک مربی جوان آوردیم. 

 

فتحی در پاسخ به این سوال که چرا شفر را اخراج کردید و مطالباتش را ندادید، اینطور توضیح داد: ما با آقای شفر تسویه نکردیم، چون نتواسنتیم با او به توافق نرسیدیم که پول بگیرد. می گفت  900 هزار دلار پول سال بعد من است  و شما باید این پول را به همراه پولی امسالم به من بدهید و ما نتوانستیم توافق کنیم. البته من می دانستم که با بنی یاس توافق کرده و حتی عدد قراردادش را هم می دانستم و این کار را برای ما ساده تر کرده بود.

 

1475167


او در این زمینه که چرا اجازه داده شفر و بویان ایسما بدون فسخ بروند، ادامه داد: من سلطان تسویه با بازیکنان داخلی و خارجی بودم. با آقای نیومایر، طارق همام، ایسما و خیلی های دیگر تسویه کردم. ابتدا در مورد آقای شفر صحبت می کنم. باید به ایشان 325 هزار دلار پول می دادیم. با دفاعیات مستدلی که داشتیم، درخواست یک میلیون و 650 هزار دلاری را به 225 هزار دلار رساندیم. این مبلغ مابه التفاوت قرارداد ما و بنی یاس بود که با این تیم چیزی حدود 70 هزار یورو بسته بود.

 

مدیرعامل سابق استقلال سپس در رابطه با پرونده ایسما بیان کرد: بنده و آقای خطیر در استامبول با ایشان نشستیم؛ توافقش را گرفتیم و فسخ کردیم. ما باید ولی 2 تا 50 هزار دلار به باشگاه پاختاکور می دادیم. ما در ان زمان نتوانستیم بدهیم ولی با باشگاه ازبکستانی صحبت کردم و از آنها وقت گرفتیم. زمان سر رسید قسط ها زمانی بود که من در باشگاه نبودم و مسئولان وقت پرداخت نکرده اند.


آیا شما نمی توانستید حداقل مبلغ 325 هزار دلار مطالبات شفر را بدهید که داستان به این جا نرسد. فتحی درباره این موضوع توضیح داد: بیرون  نیامدن بی بی از خانه به خاطر بی چادری است. قطعا می شد ولی به من گفت روی میز چقدر داری. اگر من آن زمان پول داشتم که با 300 هزار دلار با او توافق می کردیم ولی پول نداشتیم. 

 

مدیرعامل سابق استقلال در پایان اینطور به صحبت هایش خاتمه داد: در مورد این حواشی نکته آخر را بگویم که تلاش کردم رضایت بازیکنانی که می خواستند جدا بشوند را بگیرم مثل جپاروف. نکته بعدی اینکه یادی کنیم از ایرج دانایی فر. چهلم مرحوم بود. روز آخری بود که نیومایر و گرو در باشگاه بودند با دلالی که داشتند. باور کنید 13 ساعت با این ها چانه زدیم که فسخ کنند و با شکایت بازنگردند.

دیدگاه‌ها