کد خبر : 1689945 | 27 خرداد 1399 ساعت 10:56 | 12.9K بازدید | 1 دیدگاه

تهدید فدراسیون؛ اشتباه بزرگ باشگاه های معترض

بر اساس یک بند مهم در اساسنامه فیفا تهدید فدراسیون فوتبال و کمیته های و سازمان های زیر مجموعه از سوی باشگاه ها، اشخاص و ارگان ها ممنوع است و در صورت مشاهده فیفا از فدراسیون های ملی دفاع می کند.

تهدید فدراسیون؛ اشتباه بزرگ باشگاه های معترض 

به گزارش "ورزش سه"، فیفا برای اینکه فدراسیون های ملی احساس استقلال کنند و در اداره فوتبال کشور بر اساس تصمیمات مجمع عمومی و هم چنین کمیته اجرایی که در فوتبال ایران  هیات رییسه خطاب می شود، با مانعی روبرو نشوند از آنها در برابر تهدیدات درونی و هم چنین بیرونی حمایت خواهد کرد. جالب اینکه فیفا در این بند خطاب به فدراسیون های ملی گفته هر گاه تهدید شدی به فیفا گزارش کن. 

 

در چنین شرایطی فدراسیون فوتبال بر اساس تصمیم ستاده مبارزه با کرونا در پی از سر گیری بازی ها است. این همان تاکید فیفا است. اینفانتینو – رییس فیفا چند روز پیش در پیام وید ئویی خطاب به فدراسیون های ملی از آنها برای از سرگیری دوباره بازی ها تشکر کرد و خواستار این شد با گذشت زمان برای حضور تماشاگر در استادیوم هم برنامه ریزی کنند. اما برخی از باشگاه ها مخالف اجرای این تصمیم هستند و تلاش می کنند با گزارش هایی مبنی بر اینکه بازیکنان آنها کرونایی شده اند و اینکه امکان رعایت پروتکل های بهداشتی مهیا نیست لیگ برتر برگزار نشود و در آخرین نامه تدوین شده تهدید به کناره گیری از بازی ها کرده اند!

 

تهدید سازمان لیگ و هم چنین فدراسیون فوتبال به کناره گیری از بازی ها و ارایه شکایت به دادگاه حکمیت ورزش در صورتی که با گزارش فدارسیون فوتبال برای فیفا همراه باشد می تواند برای باشگاه ها و هم چنین بازیکنان معترض دردسرساز شود. به این خاطر که فدراسیون فوتبال با هماهنگی وزارت بهداشت در تلاش برای از سر گیری بازی ها است اما برخی باشگاه ها تهدید به کناره گیری کرده اند و این به طور حتم اگر اجرایی شود نظم بازی ها را زیر سوال خواهد برد. 

 

جالب اینکه زمانی که فدراسیون های ملی دیگر کشورها در تدارک از سر گیری دوباره بازی ها بودند برخی باشگاه ها اعلام کردند که دوست ندارند دوباره بازی ها از سر گرفته شود. این رفتار حتی در فوتبال آلمان هم دیده شد اما در نهایت دیده نشد که هیچ باشگاهی فدراسیون فوتبال و اتحادیه برگزاری بازی ها را تهدید به عدم حضور در بازی ها و هم چنین شکایت به دادگاه بین المللی ورزش کند. زمانی که تاریخ برگزاری بازی ها اعلام شد همه تیم ها در مسابقات شرکت کردند و هم اکنون بازی ها در خیلی از کشورهای اروپایی در حال برگزاری است. 

 

فدراسیون فوتبال برای از سر گیری بازی ها از 8 تیر برنامه ریزی کرده است و با توجه به اینکه بازی های لیگ قهرمانان و هم چنین بازی های مقدماتی جام جهانی در پیش است برگزاری بازی های باقی مانده لیگ کمک خواهد کرد که تیم های باشگاهی و هم چنین تیم ملی در بازی های پیش رو با آمادگی حاضر شوند.

دیدگاه‌ها