کد خبر : 1689958 | 27 خرداد 1399 ساعت 11:45 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

مجسمه وفاداری؛ مستایا به ناوارو می‌بالد(عکس)

لالیگا اولین هفته پساکرونای خود را بدون حضور تماشاچی پشت سر گذاشت ولی این قاعده یک استثنا داشت؛ حضور یک تماشاچی ویژه در استادیوم مستایا.

مجسمه وفاداری؛ مستایا به ناوارو می‌بالد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نزدیک به سه ماه وقفه به دلیل اپیدمی بحران کووید19، لالیگا سرانجام مسابقاتش را از سر گرفت و اولین هفته پساکرونا در لیگ اسپانیا به پایان رسید.

 

مثل همه لیگهای اروپایی، لالیگا هم در شروع مجدد خود در پشت درهای بسته برگزار شده و خواهد شد. بازی کردن در استادیومهای خالی، استادیومهایی که از آنها به عنوان خانه اشباح یاد می‌شود، چه برای بازیکنان و چه برای تماشاچیان عجیب و غریب و وهم‌آلود است. اما این قاعده کلی در لالیگا یک استثنای ویژه دارد: استثنایی در ورزشگاه مستایا، خانه تاریخی باشگاه والنسیا.

 

1503424

 

تنها هواداری که این هفته در استادیوم خانگی تیمش حضور داشت ویسنته ناوارو بود. مشهورترین هوادار شهر والنسیا که مجسمه‌اش چه در استادیوم مستایا و چه بین شهروندان والنسیا از احترام و اعتبار خاصی برخودار است. مجسمه‌ای که به یادبود این هوادار پرشور و وفادار در استادیوم نصب شده است.

 

شهرت ویسنته ناوارو در والنسیا به داستان عجیب و شنیدنی سالهای پایانی عمر  او برمی‌گردد. هوادار دوآتشه والنسیا که در سال 2017 از دنیا رفت، در سالهای پایانی عمرش بینایی خود را از دست داده بود. با اینکه ناوارو دیگر نمی‌توانست بازی والنسیا را ببیند ولی هرگز به ذهنش هم خطور نکرد که بلیط کل فصل را در ابتدای فصل خریداری نکند و در تک‌تک بازی‌ها در استادیوم حاضر نشود. او با چشمهای نابینا در مستایا حاضر می‌شد تا بازی‌های تیم محبوبش را با چشم دل تماشا کند و قوت قلب دیگر هواداران باشد.

 

1503426

 

به همین خاطر بود که بعد از مرگ ناوارو، مجسمه او ساخته شده و در سکوهای مستایا نصب شد تا حضور او در استادیوم محبوبش ابدی باشد. در هفته اول شروع مجدد لالیگا، ویسنته ناوارو تنها هوادار حاضر در استادیومهای اسپانیا بود، مجسمه‌ای با ماسک تنفسی بر دهان و شال والنسیا بر گردن.

 

 

دیدگاه‌ها