کد خبر : 1690029 | 27 خرداد 1399 ساعت 16:10 | 11K بازدید | 1 دیدگاه

از شک به باور، از تردید به یقین

سوار بر ارابه نور؛ تولد مبارک آقای کلوپ

یورگن کلوپ امروز 53 ساله شد. مردی که لیورپول ناامید و غم زده را به باشکوه ترین روزهایش برگردانده است.

سوار بر ارابه نور؛ تولد مبارک آقای کلوپ

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ را همه می شناسند، سرمربی آلمانی و پر جنب و جوشی که به هر تیمی رفته آن را متحول کرده است و این بار نوبت به تیم لیورپول رسیده که در این فصل پر فروغ تر از هر سال ظاهر شده و تنها دو پیروزی تا قطعی کردن قهرمانی اش نیاز دارد. مرد آلمانی لیورپول را به آرزوی 30 ساله اش خواهد رساند و قرمزها بار دیگر بر قله فوتبال انگلیس می ایستند.

 

 

1498851

 


حالا همه در شهر بیتلزها (گروه موسیقی مشهور انگلیسی اهل لیورپول) لبخند روی لب دارند. لیورپول قهرمان اروپا پس از سال 1990 بار دیگر در آستانه کسب عنوان قهرمانی در فوتبال انگلیس است تا نوزدهمین جام خود را کسب کند.

 

 

1503518

 

 

شرایط اما از ابتدا این چنین نبود. سرمربی آلمانی زمانی که وارد فرودگاه جان لنون شد تا جایگزین برندن راجرز شود، لیورپول در هفته نهم در جایگاه دهم قرار داشت. او در نخستین بازی ‌اش در اکتبر 2015 برابر تاتنهام بدون گل مساوی کرد. آمار لیورپول کلوپ در آن فصل (16-2015) 44.2 درصد پیروزی بود و در نهایت لیگ را با رتبه هشتم به پایان رساند. لیورپول به فینال لیگ اروپا هم رسید اما با نتیجه 3-1 مغلوب سویای اونای امری شد.

 

 

1503517

 


در ادامه شرایط برای لیورپول کلوپ بهتر شد. این تیم در فصل 18-2017 نقش برجسته‌ ای در فصل نقل و انتقالات داشت. اگر در تابستان با بازیکنانی هم‌ چون آندرو رابرتسون و الکس چمبرلین قرار داد امضا کرد اما مهم‌ ترین خرید محمد صلاح بود که توانست از همان شروع در آنفیلد حک مرانی کند. تا آن زمان ستاره تیم انگلیسی فیلیپ کوتینیو بود که با قراردادی به ارزش 160  میلیون یورو به بارسلونا پیوست.

 

 

1503519

 

 

با این حال تکه کلیدی این پازل در سال 2018 به لیورپول رسید. ویرژیل فان دایک گران ‌ترین مدافع جهان (84.5 میلیون یورو) باعث شد خط دفاعی تیم قوی شود. در حالی که شاگردان کلوپ در لیگ تنها توانستند رتبه چهارم را تکرار کنند در لیگ قهرمانان پیشرفت قابل توجهی داشتند و تا فینال صعود کردند. سرمربی آلمانی دوباره به یک فینال اروپایی رسید و باز هم مغلوب شد.

دبل به یادماندنی گرت بیل و اشتباه بزرگ کاریوس که باعث شد کریم بنزما گلزنی کند، شکست 3-1 را برای تیم کلوپ رقم زد. در چنین شرایطی صلاح یک فصل فوق العاده را سپری کرد و با به ثمر رساندن 44 گل توانست جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر را کسب کند.

یک سال بعد لیورپول بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان رسید و این بار با برتری 2-0 بر تاتنهام جام را برای ششمین بار بالای سر برد. در ریگ برتر اما با یک امتیاز اختلاف از سیتی به رتبه دوم رضایت داد.

 

 

1503521

 

 

مارتین کواست، خبرنگار ورزشی اهل آلمان از اوایل دهه 90 میلادی با یورگن کلوپ دوست است و از نزدیک شاهد سخت ‏ترین شکست ‎ها و بزرگ ‏ترین موفقیت‏ های او بود بعد از پیروزی معجزه آسا لیورپول در برابر بارسلونا(4-0) در نیمه نهایی اروپا گفت :« رضایت عمیقی در چهره ‎اش دیده می ‏شد. حس غرور و خوشحالی از موفقیت در او موج می ‏زد. هیچ ‌وقت او را تا این حد خوشحال ندیده بودم؛ نه حتی بعد از قهرمانی دوگانه‎ اش با بورسیادورتموند در سال 2012 . وقتی می گویم هیچ وقت او را به این صورت ندیده بودم واقعا ندیده بودم. آن شب او تا صبح نخوابیده بود و لذت پیروزی رهای اش نمی کرد.»

 

 

 

1503520

 

 

بازگشت شگفت‏ انگیز مقابل حریف کاتالان در دیدار برگشت نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، جامی برای کلوپ به به همراه داشت که نشان داد اساسی ‏ترین بخش کار او در مرسی ‌ساید به نتیجه رسیده؛ در شبی دیوانه وار که درخشش لیورپول و شور و هیجان هواداران حاضر در ورزشگاه یک بار دیگر قدرت جادویی آنفیلد را به یاد همه آورد.

سه سال و نیم بعد از این که کلوپ عهد کرد در لیورپول شک‎ها را به باور تبدیل کند، این تیم یک بار دیگر ثابت کرد قلب تپنده‌ای( منظور کلوپ است) دارد که می ‏تواند در فوتبال زلزله به پا کند. 

 

 

1492116

 

 

اکتبر 2015 وقتی مالکان آمریکایی لیورپول برای مربی گری تیم سراغ کارلو آنچلوتی رفتند، او نام یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم درجه یک را به آن ‎ها داد و گفت باشگاه برای بالا کشیدن خود از میانه جدول به این بازیکن‎ ها نیاز دارد. کلوپ اما در ملاقاتی که در نیویورک با آن‌ ها داشت فقط گفت باید روی “فعال کردن جمعیت” تمرکز کنیم.


او در ماینتز و دورتموند یاد گرفته بود پیوندی قوی میان بازیکنان و هواداران- که ناشی از هدفی واحد باشد- می ‏تواند تیم را به سوی نهایت توان خود و حتی فراتر از آن سوق دهد. تاکتیک و سیستم بازی هم البته عوامل مهمی هستند اما برای تبدیل شدن به یک قدرت در انگستان و اروپا کافی بود لیورپول منبع ویژه انرژی که در گذشته برخوردار بود را دوباره به کار بیندازد و آن را به کنترل خود در آورد. کلوپ معتقد است موفقیت از درون سر چشمه می‏ گیرد.

 

 

1503523

 

 

لیورپول هم برای این که یک بار دیگر طعم پیروزی را بچشد باید دوباره با هویت خود به عنوان تیم برنده ارتباط برقرار می‏کرد. آدام لالانا می‏ گوید روزهای اول تمرین با کلوپ بیشتر به جلسات درمانی طولانی شباهت داشت:« در مورد این که تیم باید به خودش باور داشته باشد زیاد حرف می‏زد، در مورد ایمان و نترسیدن از تیم‏ های دیگر. بدون شک خودش این باور را داشت که یک مربی درجه یک است و این را حتی وقتی از در وارد می‌ شد هم می ‏توانستی حس کنی. من فکر می‏کنم این حس به طور خودکار به بقیه هم منتقل می ‏شود.»


مربی 53 ساله یک روز به یکی از اعضا باشگاه گفت:« مربی باید به بازیکنان خود عشق بورزد». تولدت مبارک آقای مربی.

 

 

 

1502471

 

دیدگاه‌ها