کد خبر : 1690361 | 29 خرداد 1399 ساعت 13:31 | 10K بازدید | 2 دیدگاه

جام ملت ها جوانان؛ گروه ایران مشخص شد

قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی انجام شد و تیم ملی فوتبال جوانان ایران در گروه نخست این رقابت ها با تیم های کامبوج، اندونزی و ازبکستان هم گروه شد.

جام ملت ها جوانان؛ گروه ایران مشخص شد 

به گزارش"ورزش سه"، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال مراسم قرعه کشی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا امروز در کوالالامپور برگزار شد و تیم ملی جوانان ایران در گروه A بازی ها با تیم های اندونزی، کامبوج و ازبکستان - میزبان رقابت ها هم گروه شد. این رقابت ها به میزبانی ازبکستان و با حضور 16 تیم برتر آسیا برگزار می شود که 4 تیم نخست مجوز حضور در مسابقات جام جهانی جوانان را در کشور اندونزی به دست می آورند. بر اساس اعلام AFC مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا از 14 تا 31 اکتبر (23 مهر تا 10 آبان) در ازبکستان برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است تیم ملی جوانان ایران در هفته های اخیر با استعفای سرمربی اش یعنی سیروس پورموسوی مواجه شده است و بعد ازاین اتفاق هنوز نتوانسته سرمربی جدید را معرفی کند. نکته جالب اینکه ایران در جام ملت های سال 2016 بحرین با شکست دو بر صفر ازبک ها در مرحله یک چهارم نهایی به جام جهانی صعود کرد.

 

 

1504008

 

 

اما از آنجایی که بازی های نوجوانان آسیا به خاطر شیوع ویروس کرونا از  شهریور ماه به آذر ماه موکول شد به نظر می رسد بازی های جوانان هم با سه ماه تاخیر نسبت به تاریخ اعلام شده برگزار شود. جام جهانی جوانان هم در سال 2021 با حضور 24 تیم در اندونزی برگزار می شود. نکته جالب اینکه ایران در گروه بندی با میزبان جام ملت ها و میزبان جام جهانی همگروه شده است. و بر خلاف تصور ایران در گروه آسانی قرار نگرفته است به این خاطر که ازبک ها در رده سنی جوانان همواره جز بهترین ها بودند و اندونزی هم در سال های اخیر در فوتبال پایه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. بطوریکه به تازگی هم در یکی از دو بازی دوستانه ای که در برابر ایران برگزار کرد تیم ملی جوانان کشورمان را شکست داد.

 

 

گروه بندی مسابقات از این قرار است: 

 

گروه اول: ازبکستان – اندونزی – کامبوج – ایران 
گروه دوم:کره جنوبی – ژاپن -  عراق  - بحرین 
گروه سوم: عربستان – استرالیا – ویتنام – لائوس 
گروه چهارم: قطر – تاجیکستان – مالزی – یمن

دیدگاه‌ها