کد خبر : 1690435 | 29 خرداد 1399 ساعت 21:49 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

دکتر نوروزی:

سازمان لیگ می‌توانست برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد

معاون پزشکی باشگاه استقلال معتقد است با توجه به تعطیلی طولانی مدتی که به وجود آمد تطابق عصبی و عضلانی به‌سرعت حاصل نمی‌شود.

سازمان لیگ می‌توانست برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد

 به گزارش "ورزش سه"، دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال در رابطه با شروع مجدد تمرینات تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: چندهفته‌ای است که تمرینات باشگاه‌ها شروع‌شده است و مربیان تیم‌ها بر اساس میزان آمادگی جسمانی افراد تمرینات خود را شروع کرده‌اند و با توجه به اینکه با 75 روز تعطیلی مواجه بودیم بازیکنان در خانه ماندند و نوع تمریناتشان بسیار متفاوت از قبل بود.


او ادامه داد: پیش از برگزاری تمرینات گروهی، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بازیکنان در خانه خود را قرنطینه کرده بودند و فقط تمرینات سبک خانگی انجام می‌دادند. تمرینات خانگی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین تمرینات در زمین‌های ورزشی باشد.


دکتر نوروزی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی سازمان لیگ می‌توانست کارشناسانه‌تر باشد گفت: اگر مسئولان سازمان لیگ فوتبال از ابتدا برنامه دقیق و کارشناسانه‌تری برای شروع مجدد لیگ برتر ارائه می‌کردند، تمریناتی متناسب با این مدت زمان برنامه‌ریزی می‌شد. پس‌ازآن که تاریخ ازسرگیری لیگ برتر از تاریخ ۲۸ خردادماه به ۴ تیر تغییر کرد، برنامه‌ریزی مربیان بدنساز تیم‌ها به هم خورد. شما در نظر داشته باشید بازیکنی که 75 روز برنامه تمرینی خود را انجام نداده است تطابق عصبی و تطابق عضلانی خودشان را بعد از قطع تمرینات کاهش می‌دهند و حتی ممکن است به زیر 50 درصد برسد و با این شرایط اگر مربیان بدنساز بخواهند بازیکنان را به شرایط آمادگی برسانند کار بسیار سختی را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها