کد خبر : 1690552 | 30 خرداد 1399 ساعت 18:23 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

موفقیت قرمزها در مقابله با کووید-19؛

حصار ضد کرونا در اطراف زمین تمرین پرسپولیس!

در پایان سومین هفته از تمرینات پرسپولیس، هیچ یک از اعضای این تیم به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

حصار ضد کرونا در اطراف زمین تمرین پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت حدود 20 جلسه تمرینی را در یک ماه اخیر برگزار کرده‌اند و از فردا پای به چهارمین هفته از تمرینات خود خواهند گذاشت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در این مدت مراحل مختلفی از تمرین را انجام دادند که شامل آمادگی سنجی، تمرینات بدنسازی، فعالیت های هوازی و بخش های فنی تمرین بوده که با انجام سه دیدار تدارکاتی، پرسپولیسی ها را به مرز آمادگی رسانده است.

 

این که پرسپولیس حالا چه میزان آمادگی دارد و آیا بازیکنان این تیم به شرایط قبلی رسیده‌اند و از نظر بدنی هم توانایی انجام مسابقات فشرده 90 دقیقه ای را دارند یا خیر، پرسشی است که باید آنالیزورها و مربیان بدنساز پس از مشاهده نمایش این تیم به آن پاسخ دهند اما مرور نتایج قرمزپوشان در دیدار با سایپا، گل گهر و خوشه طلایی به وضوح نشان می‌دهد که آن ها شرایط قابل قبولی دارند و باید دید که هفته آینده در برابر حریف مدعی خود شهرخودرو چه خواهند کرد.

نکته مهم این است که پرسپولیس، تمرینات خود را با کمترین میزان حواشی در درون تیم سپری می‌کند و کادرفنی هم برنامه های ویژه ای را برای آمادگی نفرات داشته‌اند. نظیر کاری که برای بشار رسن انجام می‌شود و او حالا کم کم غیبت دو هفته ای در تمرینات را پشت سر گذاشته و خود را به سطح آمادگی دیگر بازیکنان نزدیک می‌کند. همچنین حضور دستیاران و آنالیزورهای توانا در کنار یحیی گل محمدی امکان تقسیم وظایف را فراهم کرده و تمام بار روی دوش یحیی نیفتاده است.

 

نکته دیگر این که سرخ ها در یک ماه اخیر شفافیت قابل قبولی را از نظر فعالیت های تیمی داشته‌اند. آن ها روز تمرینات را اطلاع رسانی کردند، هر روز تصاویری را از تمرین انتشار می‌دهند (البته دیگر امکان دسترسی به آرشیو عکس ها وجود ندارد) و همچنین بازیکنان، مربیان و اعضای تیم هم که به باشگاه مراجعه کرده‌اند، اغلب در مقابل میکروفن های خبرنگاران میدانی گفتگو داشته‌اند تا طرفداران و اهالی فوتبال در جریان وضعیت تیم قرار بگیرند.

با این حال اما آنچه که پرسپولیس را از بسیاری تیم ها متمایز کرده، نحوه مقابله باشگاه سرخپوش پایتخت با بیماری کووید-19 بوده است. در تست نخستی که پیش از شروع تمرینات انجام شد، دو نفر از اعضای تیم به ویروس مبتلا بودند اما بعد از آن در طول سه هفته هیچ گزارش حتی مشکوک به ابتلا نیز در این خصوص وجود نداشت و سرخپوشان سه هفته آرام را سپری کردند.

 

شاید دلیل اصلی آن فراهم کردن شرایطی است که سبب شده بازیکنان در محدوده زمین تمرینی فضای بهداشتی را تجربه کنند؛ از جمله برخورداری از تونل ضدعفونی، استریلیزه کردن ورزشگاه، استفاده از اقلام بهداشتی و... . همچنین در کنار این بازیکنان پرسپولیس هم مسئولیت فردی خود را در به خوبی ایفا کرده اند و کمتر در انظار عمومی دیده شده اند.

 

با این حال باید دید در هفته های آینده چه رخ خواهد داد و آیا سرخپوشان خواهند توانست حضار فعلی را در دور زمین کاظمی حفظ کنند یا نه؟

دیدگاه‌ها