کد خبر : 1690671 | 31 خرداد 1399 ساعت 14:35 | 26.2K بازدید | 2 دیدگاه

تعهداتی که به سرانجام نرسیدند

گاف رسول پناه درباره مطالبات 70میلیاردی پرسپولیس

سرپرست موقت پرسپولیس به نظر می‌رسد بدون بررسی لازم در خصوص قرارداد با بانک کوثر، اقدام به گفتگو درباره میزان مطالبات این باشگاه از آنها کرده است.

گاف رسول پناه درباره مطالبات 70میلیاردی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رسول پناه، سرپرست موقت پرسپولیس با حضور در جمع خبرنگاران بحث مربوط به مطالبات این باشگاه را با اعلام طلب 70 میلیاردی مطرح کرد که به نظر می‌رسد صحت نداشته باشد. او در اینباره گفته: "باشگاه پرسپولیس طلب‌هایی از بانک کوثر، همراه اول و ایرانسل دارد. نامه هایش را هفته پیش برای بانک کوثر و همراه اول ارسال کردیم. باید بنشینیم و حساب کنیم. فک می کنم 70 میلیارد از بانک کوثر مطالبات داریم و در مورد همراه اول هم مدیران مالی ما و آنها باید بنشینند و صحبت کنند تا به عددی برسند."

 

رسول پناه در شرایطی ادعای 70 میلیاردی بابت مطالبات از این بانک را مطرح کرده که البته چندی پیش طی صورتجلسه و اعلام بانک مرکزی، این بانک زیر مجموعه بانک سپه شده است. 

 

با این حال ذکر توضیحاتی درباره قرارداد این باشگاه با بانک کوثر می‌تواند جالب توجه باشد؛ پرسپولیس در دوره مدیریت علی اکبر طاهری و بعد از آن حمیدرضا گرشاسبی که پیش از این عضویت هیات مدیره سرخ‌ها را برعهده داشت، اقدام به قرارداد با بانک کوثر کرد. قراردادی که طی آن این بانک مکلف می‌شد مبلغ 22 میلیارد به باشگاه پرسپولیس طبق تعهداتی که اعلام شد پرداخت نماید.

 

طبق این قرارداد بانک کوثر در سال اول 20 میلیارد به باشگاه پرسپولیس پیش پرداخت داشت (10 میلیارد برای سال اول و 10 میلیارد هم برای سال دوم) که مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بابت تبلیغ روی پیراهن در نظر گرفته شد و از این طریق مستهلک (اجرای تعهد) شد. 

 

در این رابطه قرار شد باقی مبلغ باقیمانده برای دریافتی اول (6 میلیارد و سیصد میلیون) را در صورتی که باشگاه هوادارانش را ترغیب به استفاده از کارت هواداری این بانک کند، به این باشگاه پرداخت کند در نظر گرفته شود. اقدامی که البته طبق برنامه و با استقبال مناسبی همراه نشد.

 

در ادامه بانک کوثر طبق تعهد خود برای سال دوم نیز مبلغ 10 میلیارد به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرد و اینبار مبلغ 4میلیارد و 100 میلیون (مبلغ 3.700 بعلاوه 10 درصد) به تبلیغ پشت پیراهن اختصاص یافت. 

 

با این حال مشخص نیست طی قراردادی که در سال سوم آن به دلیل عدم اجرایی شدن کامل مفاد آن کن لم یکن باقی مانده و در ابتدا نیز روی مبلغ 22 میلیارد به توافق و امضا رسیده، مهدی رسول پناه به چه شکل از مطالبات 70 میلیاردی صحبت کرده است. 

 

با این حال شاید شاید تنها بندی که پرسپولیس بتواند بر پایه آن ضمن مستهلک کردن کامل دریافتی‌های خود خواهان غرامت نیز از این بانک باشد، مربوط به عدم تبلیغ مناسب و مداوم برای استقبال هواداران و رسوب کارت‌های هواداری در نظر گرفته در این زمینه باشد. با این حال بعید است در این رابطه نیز مبلغ مدنظر و اعلام شده توسط رسول پناه (70میلیارد) به این باشگاه برسد.

دیدگاه‌ها