کد خبر : 1691343 | 03 تیر 1399 ساعت 15:27 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

خلیلیان: مشکل مالی دارید؟ سلامتی مهمتر است

مخالفت سرپرست پزشکی ورزشی با محرومیت خبرنگاران

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی می گوید استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد به شرط عدم استفاده از جکوزی و سونای بخار قابل استفاده است.

مخالفت سرپرست پزشکی ورزشی با محرومیت خبرنگاران

به گزارش "ورزش سه"، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی در رابطه با اطلاعیه 17 ستاد ملی مبارزه با کرونا اینطور توضیح داد: جلساتی داشتیم و مقرر شد آن بحث 5 درصد در مورد اعضای تیم به 25 درصد اعضای تیم و کادر فنی افزایش پیدا کند تا اگر خدایی ناکرده تیمی با تست PCR که هر 10 روز انجام می شود، با این مشکل روبرو شد، به قرنطینه برود.


او در مورد لیگ های دسته پایین تر نیز گفت: البته همین قوانین برای لیگ دوم و سوم هم هست. برخی باشگاه ها از نظر مالی مشکل دارند ولی چون بحث حرفه ای است، بهتر است این اقدامات را برای سلامتی انجام دهیم.


خلیلیان سپس با اشاره به لیگ فوتسال بیان کرد: در خصوص فوتسال هم مجوزهای لازم مانند فوتبال ساحلی صادر شد. تمام تیم هایی که مجوز تمرین گرفتند، می توانند مسابقاتشان را شروع کنند.


او سپس به استخرهای سرپوشیده اشاره کرد و تاکید کرد: همانطور که می دانید ما استخرهای شهرهای سفید را به صورت صد در صد آزاد کردیم. از دیروز اما استخرهای سرپوشیده در شهرهای زرد با 50 درصد ظرفیت بدون جکوزی و بدون سونای مرطوب مجوز کار دارند. خواهش می کنم مسئولان استخرها به شدت نظارتتوضیحات  کنند و ناظران هم دقت زیادی داشته باشند.

 

از خلیلیان در این رابطه پرسیده شد که آیا خبرنگاران می توانند برای تهیه گزارش به ورزشگاه ها بروند که او گفت: بله آزاد هست بله ولی باید رعایت کنند. من در رقابت فوتسال بودم ولی برخی را دیدم که رعایت نمی کردند و ناظران کنترل مجبور شدند آنها را بیرون کنند. ما گفتیم ظرفیت 5 نفر عکاس. گفته شد که اصحاب رسانه خیلی مایل هستند و ما گفتیم 5 نفر عکاس و 5 نفر خبرنگار. مسلما ولی یک سری مسابقات شرایط ویژه دارد که سازمان لیگ باید به ما بگوید تا ما تمهیدات لازم را بیاندیشیم.


او ادامه داد: خبرنگار کارش حرفه ای است و باید این کار را بکند. ما نمی توانیم خبرنگاران را از حضور در مسابقات در شرایطی که همیشه اشک ها و لبخندهای ورزشکاران را به جامعه رسانده اند، محروم کنیم. این کار نه حرفه ای است و نه قانونی. اگر کسی هم خودش فیلم بگیرد ما باید رسیدگی کنیم که شرایط چطور است. در نهایت ما باید با همدیگر کار کنیم تا ویروس کرونا را از کشور خارج کنیم.

دیدگاه‌ها