کد خبر : 1691473 | 04 تیر 1399 ساعت 09:49 | 18K بازدید | 18 دیدگاه

AFC: به خاطر کرونا انصراف دهید محروم می شوید!

کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید کرد هر تیمی از حضور در ادامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا به بهانه ویروس کرونا انصراف دهد جریمه و محروم خواهد شد.

AFC: به خاطر کرونا انصراف دهید محروم می شوید!

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا به تبعیت از فیفا اصرار به از سر گیری بازی های داخلی و هم چنین بازی های بین المللی در قاره دارد. پیش تر این کنفدراسیون گفته بود دوست داریم همه بازیها در قاره به پایان برسد. هر چند برخی از کشورها بازی های داخلی را نیمه تمام اعلام کردند که ایران از این قاعده مستثنی است به این خاطر که بازی های لیگ برتر از امروز با دیدار فولاد – استقلال از سر گرفته می شود.

 

مبنع موثق در کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داده هر تیمی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به بهانه ویروس کرونا انصراف دهد دست کم 50 هزار درهم جریمه نقدی خواهد شد و این جدا از غرامتی است که باشگاه انصراف دهنده باید پرداخت کند که گویی نزدیک به یک میلیون دلار است.از سویی تیم انصراف دهنده دو فصل از حضور در بازی ها محروم می شود و هم چنین یکی از سهمیه های کشوری که تیمش انصراف داده کسر خواهد شد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش است بازی های لیگ قهرمانان آسیا را در نیمه دوم سپتامبر برابر با شهریور ماه به صورت متمرکز در غرب و شرق آسیا دنبال کند که به نظر می رسد تاریخ مناسبی برای از سر گیری دوباره بازی ها است به این خاطر که خیلی از کشورها فوتبال را به صورت جدی دوباره استارت زده اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چنین بر این عقیده است تعطیلی بازی های داخلی بهانه قانع کننده ای برای عدم حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا نیست؛ به خصوص که برای این بازی ها کمیته انضباطی AFC تصمیم می گیرد. البته بر اساس اعلام دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا تا اکنون هیچ تیمی درخواست انصراف از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به بهانه کرونا را نداشته است.

دیدگاه‌ها