کد خبر : 1691682 | 05 تیر 1399 ساعت 00:59 | 61.2K بازدید | 4 دیدگاه

علی کریمی ناشی‌گری کرد؛

فنایی: استقلال به عصبانیت خودش باخت

محمد فنایی می گوید تصمیمات سیدعلی درست بود و هر سه گل هم طوری به ثمر رسیده که کسی نمی تواند داور بازی را نقد کند.

فنایی: استقلال به عصبانیت خودش باخت

محمد فنایی پیشکسوت داوری فوتبال کشور در گفتگو با "ورزش سه" در مورد قضاوت سیدمهدی سیدعلی داور دیدار استقلال تهران و فولادخوزستان اینطور حرف هایش را با انتقاد از عدم رعایت موراد بهداشتی آغاز کرد: اولین چیزی که شما باید اعلام کنید این است که این بازی برگزار شد ولی تاسف خوردیم به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی. هم به دلیل صحنه هایی که از بازیکنان در هواپیما دیدیم و هم اینکه حتما در فرودگاه هم موارد بهداشتی رعایت نشده است.


او سپس با اشاره به صحنه های داوری و عدم رعایت پروتکل ها گفت: در جریان مسابقه هم بلافاصله پس از اینکه اتفاقی می افتاد، همه تجمع می کردند که خوب نبود. برای حفظ سلامتی باید مسائل بهداشتی توصیه شده در مورد کرونا را جدی بگیریم ولی اصلا این موضوع رعایت نمی شد. بازی هم به هر حال بعد از 4 ماه برگزار می شود و علیرغم اینکه تماشاچی وجود نداشت، بازی حساسی بود.


او سپس با اشاره صحنه اخراج علی کریمی و درست خواندن این اخراج توضیح داد: صحنه‌ای که باعث کارت دادن سیدعلی به کریمی شد، مدافع کریمی را خیلی واضح کشید و بازیکن استقلال ناشی گری کرد و با آرنج به صورت بازیکن حریف زد. شاید تصورش شاید این بود که اینطور از او فاصله بگیرد ولی کارش خطای شدیدی بود. آقای سیدعلی در این صحنه علاوه بر اینکه باید به بازیکن استقلال کارت قرمز می داد، باید به بازیکن فولادخوزستان هم کارت زرد نشان می داد که فراموش کرد. باید به او کارت می داد چون قصد جلوگیری از حرکت بازیکن استقلال را داشت.


پیشکسوت داوری کشور سپس با اشاره به رفتار فرهاد مجیدی که منجر به اخراج او پس از کارت قرمز به علی کریمی شد، اضافه کرد: آقای مجیدی یک مربی جوان است که آینده خوبی می تواند داشته باشد، ولی باید عصبانیت خودش را کنترل کند و مسئولیت خودش را به عنوان سرمربی حفظ کند. کار داور درست بود و دلیلی برای اعتراض و توقف بازی از سوی ایشان نداشت. پس از این صحنه هم داوران با هم صحبت هایی کردند که منجر به اخراج آقای مجیدی شد. البته من متوجه نشدم که داور کارت قرمز نشان داد یا نه ولی قانون می گوید که داور باید کارت قرمز نشان دهد. حتما کمک داور به داور بازی حرف هایی را منتقل کرده که منجر به اخراج شده و باید ببینیم ناظر بازی در گزارش بازی چه چیزی می نویسد.


فنایی ادامه داد: از این جا به بعد فوتبال استقلال با عصبانیت دنبال می شد. این بازی شرایط خاص خودش را داشت و با اینکه تماشاچی در بازی نبود، سخت دنبال می شد. آقای غلامی هم اولین کارت زردش درست بود. عملی که انجام داد در واقع در میان خطاهایی قرار می گیرد که باید کارت می گرفت و بی ملاحظگی کرد. روی کارت زرد دوم هم خشونت کرد و باید کارت می گرفت. آقای سیدعلی در بازی تعارف نداشت و تصمیماتش درست بود.


فنایی با دفاع از قضاوت سیدعلی افزود: گل های بازی کاملا درست و صحیح بود و مشکلی نداشتند که بخواهیم بگوییم داور مقصر بوده است. عامل باخت استقلال خود تیم و کادر فنی تیم بود. به کسی توهین نمی کنم ولی نیمکت باید تیمی که داخل زمین است آرامش بدهد ولی این کار در استقلال نشد و شاید اگر قایدی هم تعویض نمی شد، کارت قرمز می گرفت.


حرف های پایانی فنایی باز هم در رابطه با عدم رعایت موارد بهداشتی بود و اینطور صحبت هایش را خاتمه داد: باید در "کولینگ‌بریک‌ها" موارد بهداشتی بیشتر از این ها رعایت شود.  من استنباط کردم خیلی رعایت نشد ولی باید در بازی های بعدی دقت بیشتری شود و تلاش بیشتری برای رعایت این موارد انجام وگرنه ممکن است عواقبی داشته باشد و آن وقت مسئولان باید پاسخگو باشند.

 

دیدگاه‌ها