کد خبر : 1691826 | 05 تیر 1399 ساعت 22:00 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی: میزبان جام جهانی زنان 2023 اعلام شد

فیفا رسما اعلام کرد میزبانی جام جهانی فوتبال زنان 2023 به صورت مشترک به دو کشور استرالیا و نیوزیلند تعلق گرفته است.

رسمی: میزبان جام جهانی زنان 2023 اعلام شد

به گزارش "ورزش سه"، فیفا رسما اعلام کرد دو کشور استرالیا و نیوزیلند به صورت مشترک برنده میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان در سال 2023 شده‌اند.

 

در مرحله پایانی انتخاب میزبان این دوره از رقابتها، دو حریف وجود داشت که عبارت بودند از پیشنهاد مشترک استرالیا- نیوزیلند و پیشنهاد میزبانی کلمبیا. در نهایت در رای‌گیری که امروز صبح در شورای فیفا در شهر زوریخ در این باره انجام شد، پیشنهاد مشترک استرالیا – نیوزیلند با 22 رای در مقابل 13 رای توانست بر پیشنهاد کلمبیا غلبه کند.

 

1505891

 

این دوره از جام جهانی اولین دوره‌ای خواهد بود که میزبانی به صورت مشترک به دو کشوری اهدا شده که هر کدام عضو یک کنفدراسیون قاره‌ای متفاوت هستند. استرالیا در کنفدراسیون فوتبال آسیا عضویت دارد و نیوزیلند عضو کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه است. از این گذشته جام جهانی فوتبال زنان برای اولین بار در منطقه اقیانوسیه برگزار خواهد شد. 

 

استرالیا و نیوزیلند علاوه بر کلمبیا رقبای سرسخت دیگری هم داشتند اما در روزهای اخیر دو رقیب بزرگ دیگر، یعنی ژاپن و برزیل پیشنهادهای میزبانی خود را پس گرفتند و در نتیجه رقابت نهایی بین استرالیا – نیوزیلند و کلمبیا برگزار شد.

 

 

دیدگاه‌ها