کد خبر : 1691870 | 06 تیر 1399 ساعت 10:18 | 64.6K بازدید | 12 دیدگاه

دو اخراج در یک سال؛فراتر از باور

پوزخند علی کریمی به قرمزترین فصل زندگی(عکس)

خنده های تلخ و عجیب علی کریمی روی سکوهای شهدای فولاد، حکایت از چه چیزی دارد؟ به فصل عجیب و پر فراز و نشیبی که گذرانده یا به قضاوت سیدعلی؟

پوزخند علی کریمی به قرمزترین فصل زندگی(عکس)

به گزارش ''ورزش سه''، علی کریمی شب عجیبی را در اهواز سپری کرد. روزی که علی کریمی به استقلال پیوست، خیلی ها با دیده ی تردید به خرید جدید وینفرد شفر نگاه می کردند. بازیکنی که مصدومیت کهنه ای از ناحیه کمر داشت، فوتبال کرواسی و سپاهان را رها کرد تا در جمع آبی پوشان تهرانی به ادامه ی فوتبال خود بپردازد. کریمی در بازیهای استقلال تا حدودی دست به عصا بازی می کرد و از حضور در درگیری های میانه ی میدان اجتناب می کرد. تا اینکه در بازی فصل قبل با سپاهان، کریمی مصدوم شد و در دقیقه 17 جای خود را به نیومایر داد تا استقلال عملا جنگ میانه ی میدان را به شاگردان قلعه نویی واگذار کند و بازی هم با نتیجه 1-0 به سود سپاهان به پایان رسید. 


دقیقا در بازی بعدی استقلال مقابل ماشین سازی نیز کریمی در دقیقه 37 به دلیل مصدومیت تعویض شد تا خیلی ها به خرید جدید استقلال ایراد بگیرند. کریمی در ادامه 4 بازی استقلال مقابل پیکان، پارس، ذوب آهن و فولاد را به دلیل مصدومیت از دست داد اما پس از آن به بازیها بازگشت و در حد یک هافبک ایده آل و سطح بالا برای استقلال ظاهر شد. اما در این فصل و با توجه به حضور کادر فنی خارجی در راس مربیگری استقلال و بدنسازی های سختگیرانه ی پیش فصل، نه تنها دیگر خبری از مصدومیت کریمی نبود، بلکه این بازیکن عصای دست آندره آ استراماچونی شده بود. 

 

 

 

رخصت شماره 6 فعلی استقلال از شماره 6 سابق آبی پوشان قبل از بازی، که با لبخند نکونام همراه شد. لبخندی که روند بازی و اتفاقاتش باعث شد در پایان بازی همچنان بر لب های نکونام بماند و نکو مسرور باشد از کسب 3 امتیاز حساس بازی با استقلال

 


بازیهای خوب کریمی به میانه ی میدان استقلال نفس تازه ای داده بود و بجز بازی با پرسپولیس، کریمی در سایر دیدارها جزو بهترین بازیکنان استقلال بود. اما برگردیم به بازی دیشب استقلال و فولاد. علی کریمی بازیکن با اخلاق و بی حاشیه ی فوتبال کشورمان، امید اصلی فرهاد مجیدی در خط هافبک تیمش برای غلبه بر فولاد بود، آن هم فولادی که آیاندا پاتوسی هافبک طراح خود را در اختیار نداشت. بازی برای استقلال و کریمی خوب شروع شد. کریمی با کمک ریگی و رضاوند میانه میدان را در دست داشتند و خط هافبک فولاد در 15 دقیقه ابتدایی بازی حرفی برای گفتن نداشت. پاس های خوب کریمی به جناحین و راه انداختن پیستون های استقلال، خبر از شب خوب کریمی می داد. 

 

 

 

شادی موسی کولیبالی، لحظاتی پس از گشودن دروازه استقلال. در حالیکه وظیفه مدافعین بلند قامت استقلال بود که کولیبالی را مهار کنند، اما او بالاتر از علی کریمی به هوا برخواست و دروازه ی استقلال را گشود.

 


استقلال روی کار خوب تیمی در دقیقه 12 توسط چشمی به گل رسید. پس از این گل، کریمی چندباری مانع از شروع حرکات تیمی فولادی ها شد و تا قبل از گل تساوی فولاد، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. اما پس از گل فولاد که روی سر کریمی زده شد، به نظر رسید تمرکز این بازیکن را در ادامه ی بازی به هم زد. خبری از شادابی دقایق ابتدایی کریمی نبود و نقطه ی اوج داستان، در دقیقه 45 رقم خورد. جایی که مهدی سیدعلی داور مسابقه با کارت قرمز مستقیم، علی کریمی را از زمین مسابقه اخراج کرد تا عملا استقلالی که با کمبود بازیکن مواجه شده بود، مفر متفکر خود در میانه ی میدان را نیز از دست بدهد. 
در تصاویر تلویزیونی به سختی می شد چیزی را تشخیص داد که در آن صحنه چه اتفاقی افتاده است ولی با توجه به فاصله بسیار کم داور مسابقه با صحنه ی برخورد، به نظر می رسید جدال کریمی و آبشک که با شیطنت بازیکن فولاد در کشیدن پیراهن کریمی هم همراه بود، با ضربه ی آرنجی که کریمی به صورت آبشک وارد کرده است، منجر به اخراج بازیکن استقلال شده است. شاید کمتر کسی از علی کریمی انتظار داشت که دست به این حرکت بزند. بازیکن با اخلاقی که همواره به بی حاشیه بودن معروف بود، برای اولین بار در طول دوارن بازی خود با کارت قرمز مستقیم داور از زمین مسابقه اخراج شد. علی کریمی تا پیش از پیوستن به استقلال هرگز کارت قرمز داوران را در مقابل خود ندیده بود، اما دیشب برای دومین بار در طول دوران بازی خود و با پیراهن استقلال از بازی اخراج شد. 

 

 

 

علی کریمی شب بدی را گذراند. اخراج مستقیمش عملا میانه ی میدان استقلال را فلج کرد و باعث شد تیم فرهاد مجیدی 3 امتیاز حساس را از دست بدهد. کریمی در این صحنه به نیمکت تیمش اشاره می کند که آبشک پیراهنش را کشیده و او فقط برای خلاصی از دست بازیکن فولاد، سعی در جدا کردن پیراهنش از دستان آبشک را داشته است.

 


حتما به یاد دارید که در دربی رفت امسال بین استقلال و پرسپولیس، علی کریمی در دقایق پایانی بازی از زمین مسابقه اخراج شد. کریمی در آن مسابقه هم روز بسیار بدی را گذراند. در نیمه ی اول علیرضا بیرانوند ضربه پنالتی اش را مهار کرد و در نیمه ی دوم نیز با دریافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شده بود.

 

پس از پایان بازی دیشب فولاد و استقلال، عکسهایی نیز از علی کریمی منتشر شد که بر روی سکوهای شهدای فولاد در حال خندیدن است. مشخص نیست این لبخند های کریمی از نحوه ی قضاوت مهدی سیدعلی است یا کریمی به آنچه که امسال بر سر او و استقلال گذشته اس، لبخند تلخی میزند و یا داستان چیز دیگری است، اما چیزی که مشخص است این است که استقلال در  بازی های باقیمانده ی لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به یک علی کریمی با کیفیت و باهوش نیازمند است تا نبوغش را در میانه ی میدان به رخ همگان بکشاند.

 

 

 

 
همان علی کریمی که پس از اخراج در دربی، به خود آمد و بازیهای سطح بالای خود را به نمایش گذاشت و در نیم فصل اول، در میانه ی میدان می درخشید و با پاس های طلایی اش، گره بازیهای استقلال را باز می کرد.


نویسنده : جعفر احمدی 
عکسها:مسعود اکبری

دیدگاه‌ها