کد خبر : 1691906 | 06 تیر 1399 ساعت 13:27 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

رفتار ویروس کرونا ناجوانمردانه است

فخری: دیپلماسی آجیل دیگر جوابگو نیست

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفت: رفتار ویروس کرونا ناجوانمردانه است، چون به ریه که یکی از بخش‌های مهم بدن به شمار می‌رود، آسیب می‌زند.

فخری: دیپلماسی آجیل دیگر جوابگو نیست

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از فارس، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک و عضو ستاد بازی‌های المپیک و آسیایی درمورد آخرین شرایط رشته‌های المپیکی اظهار داشت: ما 52 فدراسیون داریم و که 32 فدراسیون المپیکی هستند و زیر نظر ما فعالیت می‌کنند. تاکنون 52 سهمیه از 11 رشته ورزشی کسب کرده‌ایم و به نوعی ارزیابی‌های ما تاکنون محقق شده است. برای رشته‌ای همچون بسکتبال کمتر تصور می‌کردیم که بتوانیم سهمیه کسب کنیم، چون چینی‌های میلیارد‌ها دلار هزینه کرده بودند، اما خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا قهرمانان رشته‌های مختلف در دوران کرونا از نظر روحی شرایط خوبی داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که کرونا شروع شد همه منتظر بودند که خیلی زود همه چیز به روال عادی بازگردد، چون کسی توقع نداشت که با این همه سرمایه، قدرت و ثروت اوضاع اینگونه شود. کمیته بین‌المللی المپیک هم توقع دارد که قهرمانان در این مدت از نظر روحی در شرایط خوبی قرار بگیرند.

 

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفت: رفتار ویروس کرونا ناجوانمردانه است. کرونا ضربات جبران ناپذیری به بدن افراد مخصوصاً ریه‌ها وارد می‌کند. ریه یک ورزشکار بسیار اهمیت دارد و مشخص نیست که اگر آسیب ببیند می‌تواند به شرایط عادی بازگردد یا خیر. ما جز اولین ارگان‌هایی بودیم که مراقبت‌ها را شروع کردیم.

 

فخری با بیان اینکه 13 ماه تا المپیک زمان داریم، گفت: ژاپنی‌ها دنبال تصمیم‌گیری هستند، چون 4-5 میلیارد دلار فقط هزینه حفظ و نگهداری امکانات و تجهیزات است. کمیته بین‌المللی المپیک به آنها اعلام کرده که ضمانت می‌دهد و بخشی از هزینه‌ها را هم متقبل می‌شود. البته بازی‌های ساحلی که تاریخ برگزاری آن آذر ماه است هنوز لغو نشده. چینی‌ها قرار است در آذر ماه میزبان این مسابقات باشند.

 

وی ادامه داد: ما کمپ‌های مجازی راه‌اندازی کرده‌ و حدود 100 بسته تمرینی را فراهم کرده‌ایم که شامل لوازم تمرینی است. این بسته‌ها را برای قهرمانان فرستادیم که اگر در خانه بودند لوازم کافی را در اختیار داشته باشند؛ البته شنیده‌ایم که اکثر قهرمانان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های ورزشی تمرین می‌کنند.

 

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک درخصوص شرایط کرسی‌های بین‌المللی ورزش ایران، تصریح کرد: ما باید ماهیت کرسی‌ها را بررسی کنیم. آقایان می‌گویند که ما 400 کرسی بین‌المللی در رشته‌های مختلف داریم، اما فکر می‌کنم کمتر از 10درصد آنها مفید است. شرایط خوبی در این زمینه نداریم، چراکه اتفاقات سیاسی و بین‌المللی هم در این مسیر تاثیرگذار است. حتی تحریم‌ها هم روی ورزش ایران تاثیرگذار بود. در دوره گذشته تحریم‌ها شاهد بودیم که در مسابقات داورها هم علیه ایران سوت می‌زدند!

 

فخری افزود: ما برای برگزاری بسیار از مسابقات بزرگ جهانی با محدودیت‌های فرهنگی و سیاسی روبرو هستیم، اما کشوری همچون تایلند که حضور چندان در عرصه ورزشی جهان ندارد به واسطه اینکه مسئولان ورزشی را زیاد به کشورش دعوت می‌کند صاحب کرسی‌های مهمی است. این شرایط برای قطر هم وجود دارد و حالا شاهد هستیم که آنها به مرکز دیپلماسی ورزش دنیا تبدیل شده‌اند.

 

وی درمورد شاخص‌های افرادی که توان کسب کرسی‌های بین‌المللی را دارند، اظهار داشت: گاهی فدراسیون شخصی را به ما معرفی می‌کند که ما در بررسی‌های خود متوجه می‌شویم که آن فرد در زبان انگلیسی دچار مشکل است. یکی از محورهای ما در مذاکرات با مسئولان جهانی حمایت برای کسب کرسی‌های بین‌المللی است. دیپلماسی آجیل دیگر جوابگو نیست و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. شخصی حدود 17 سال یک کرسی داشت و زمانی که از وی گزارش خواستیم گفت برنامه‌ای انجام نشده است!

 

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک درخصوص اینکه آیا کرسی‌های بین‌المللی منافع شخصی هم دارد یا خیر، گفت: پول روزانه، سفر، هزینه ایاب و ذهاب و اسکان از جمله مزایای این کرسی‌ها است، اما فکر می‌کنم اغلب افرادی که کرسی دارند به دنبال پرستیژ آن هستند. ما تعامل خوبی با وزارت ورزش داریم و در ستاد عالی 4-5 نفر از کمیته ملی المپیک حضور دارند که جلسات مفیدی را هم برگزار می کنیم.

دیدگاه‌ها