کد خبر : 1691952 | 06 تیر 1399 ساعت 17:00 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

فابریزیو سوزا مهاجم برزیلی اسبق الخور:

اکرم عفیف به راحتی قابلیت حضور در اروپا را دارد

ستاره برزیلی سابق تیم فوتبال الخور می‌گوید صعود به مرحله فینال جام پرنس با این تیم یکی از به‌یادماندنی ترین خاطرات دوران ورزشی اش به شمار می‌رود.

اکرم عفیف به راحتی قابلیت حضور در اروپا را دارد

به گزارش "ورزش سه " "فابریزیو سوزا" بازیکن برزیلی و سابق باشگاه الخور است که چند فصل بسیار درخشان را در این تیم سپری کرد. او همچنین با به ثمر رساندن گل های تاثیر گزارش نقش بسیار بارزی را در صعود الخور به فینال جام پرنس مقابل السد داشت که در ورزشگاه "احمدبن علی" در باشگاه الریان برگزار شد.


سوزا در مورد خاطرات و مهم‌ترین گل‌هایش در لیگ ستارگان قطر صحبت کرد. وی همچنین تائید کرد که فصل 2006 برای او یکی از شاخص‌ترین سال‌های فوتبالی‌اش بود که هرگز از خاطرش پاک نخواهد شد.


این بازیکن برزیلی با بیان اینکه بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد از کفیت بالایی برخوردار است، گفت: وی هنوزهم به طور جدی لیگ قطر را دنبال می‌کند چونکه بازیکنان برجسته زیادی در آن بازی می‌کنند. بونجاح یکی از آن دسته بازیکنان برجسته‌ای است که فصل گذشته موفق به شکست کلیمرسون برزیلی با توجه به تعداد گل‌های زده در لیگ شد.

 

*در ابتدا از او درباره خاطراتش با باشگاه الخور و اینکه وی چند فصل در این تیم بازی کرد پرسیدیم که سوزا گفت:
سوزا: خاطرات بسیار زیبایی را درباره آن روزهای حضورم در قطر به یاد دارم که در آن‌یکی از بهترین فصل‌های خود را سپری کردم، به خصوص در سال 2006 وقتی‌که به فینال جام پرنس رسیدیم که این‌یک مناسبت ویژه بود. به همین مناسبت من و رودریگو احساسات بازیکن قطری را در آن رقابت‌ها فهمیدیم،، آن‌ها می‌خواستند با اولیاء و شاهزاده دست بدهند، و ما برای رسیدن به این هدف بازی کردیم و به آن‌ها انگیزه دادیم و می‌دانستیم بازیکنان تیم شایستگی حضور در چنین دیداری را داشتند.

 

*چگونه باوجود هزینه زیادی که باشگاه‌های بزرگ برای تیم خودشان متحمل می‌شوند به فینال رسیدید؟
سوزا: رسیدن به فینال برای ما یک چالش بود، به یاد دارم که در نیمه‌نهایی مقابل ام صلال بازی کردیم و من در ن دیدار یک گل زیبا را به ثمر رساندم که هنوز هم در حافظه من ان گل حساس باقی‌مانده است.


*در فینال مقابل السد چه اتفاقی افتاد و چگونه یک ضربه پنالتی مهم را از دست دادید؟
 سوزا:من بسیار غمگین بودم و نمی‌توانستم روزهایی بخوابم که در آن مسابقه ضربات پنالتی را در زمان السد از دست دادم. متأسفانه قبل از بازی به خود قول داده بودم به دلیل آن پنالتی‌ای که در جام لیبرتادورس ازدست‌داده بودم دیگر پشت ضربه پنالتی نروم که متأسفانه شرایط به نحوی پیش رفت که مجبور شدم در دیدار مقابل السد پنالتی بزنم که متأسفانه تبدیل به گل نشد. در آن لحظه از نظر روانی ناامید شدم، اما بازی ما مقابل السد یک مسابقه خاص بود که در پایان نتوانستیم آن جام باارزش را تصاحب کنیم، اما در کل یک سال فوق‌العاده بود که هرگز فراموش نکرده‌ام.


*آیا شما هنوز هم لیگ قطر را دنبال می‌کنید؟
سوزا:من از زمانی که دوحه را ترک کردم، لیگ قطر را دنبال می‌کنم، بسیار ناراحتم از این‌که الخور در رده‌های بالای جدول جایی ندارد. من این باشگاه را در حالی ترک کردم که از به دست نیاوردن عنوان قهرمانی بسیار ناراحت بودم. پس‌ازآن به لیگ کره و باشگاه سئونگنام رفتم و لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آوردم ولی همیشه باشگاه الخور و ام الصال را دنبال می‌کنم. متأسفانه الخور در ادامه در بسیاری از معامله‌هایی که با بازیکنان خارجی انجام داد موفق عمل نکرد و این در حالی است که همواره بازیکنان خارجی برجسته، نقش ویژه‌ای در به دست آوردن عناوین مختلف برای تیمشان در لیگ قطر رادارند.

 

 

1506112

 

 

*چرا مربی برزیلی بسیاری از باشگاه‌ها از نقشه ناپدید شد؟

سوزا:مربیان برزیل از لیگ قطر و باشگاه‌های آسیا و اروپا نیز ناپدیدشده‌اند، زیرا در مقایسه با سایر مربیان، مدارس فوتبال خود را توسعه نداده اند، اما در حال حاضر آن‌ها وارد مرحله توسعه خود شده اند و در آینده نزدیک باز هم شاهد خواهیم بود مربیان برزیلی به لیگ های عربی بازگردند، جایی که پیش از آن در سطوح باشگاه‌ها و تیم های خلیج فارس به موفقیت‌هایی دست‌یافته‌اند.

 

*آیا هنوز با باشگاه الخور و هواداران آن در تماس هستید؟

سوزا: .من هنوز با هواداران الخور و بسیاری از سرمربیان سابق این باشگاه ارتباط دارم. من در حال حاضر با هلال رابطه‌ای صمیمانه دارم. من وقتی در قطر حضور داشتم او بازیکن جوانی بود و من پتانسیل فوق‌العاده او را تماشا می‌کردم. ضمن آنکه با برخی از رسانه های قطر ارتباط دارم و همچنین با بسیاری از بازیکنان و مدیران سابقم همچنان صحبت می‌کنم.

 

*سطح لیگ ستارگان را چگونه می‌بینید و چه چیزی به شما اعتصاب می‌کند؟
سوزا: در لیگ قطر،  بازی مهاجم الجزایری بغداد بونجاح را دوست دارم که در تعداد گل هم  توانست کلیمرسون برزیلی را پشت سر بگذارد. او بازیکن بسیار برجسته و با پتانسیل عظیمی است، همانطور که من اکرم عفیف را هم به عنوان یک بازیکن باهوش دوست دارم و معتقدم از توانایی‌های لازم برای حضور در اروپا و برزیل برخوردار است. او همراه با تیم ملی قطر در جام جهانی پیش رو می‌تواند نظرات زیادی را به خود جلب کند. همچنان که بازی های تیم ملی قطر را در کوپا آمریکا به میزبانی برزیل تماشا کردم و انصافا قطر در تمام مسابقاتی که در این تورنمنت به میدان رقت نمایش شرافتمندانه‌ای را از خود بر جای گذاشت. عنابی‌ها موفق شدند پاراگوئه شکست دهند و در مقابل کلمبیا نیز به یک تساوی باارزش رسیدند. من مطمئن هستم که آن‌ها در زمین خود در جام جهانی 2022 و با حمایت هواداران، عملکرد بسیار عالی خواهند داشت.

 

 

1479802

 

 

*شما آماده‌سازی قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 را چگونه می‌بینید؟
سوزا: قطر در راه درستی برای میزبانی یک جام جهانی به نام جهان عرب قدم برداشته است. شکی نیست که قطر سال 2010 کار را شروع نکرد بلکه علاقه به ورزش در این کشور از سالها پیش آغازشده چراکه آکادمی جهانی اسپایر ((Aspire سالهای قبل از به دست آوردن افتخار میزبانی جام جهانی تاسیس شده است. من در کل فکر می‌کنم به دلیل داشتن توانایی‌های انسانی و قابلیت‌های عظیم مالی برای سازماندهی مسابقات من پیش‌بینی می‌کنم بهترین نسخه جام جهانی در تاریخ به وقوع خواهد پیوست.

دیدگاه‌ها